logotyp

2. A

Čím bych chtěl/a být

Obrázků: 1-5 z celkem: 14    začátek začátek o jednu stranu vpřed na poslední stranu  

Výlet s mým hrdinou

Obrázků: 1-5 z celkem: 19    začátek začátek o jednu stranu vpřed na poslední stranu  

Prvouka

Geometrie

Domácí příprava od 1. - 5.6.

5.6.
Druháčci, hola, hola, naše školička volá!
Včera se mi moc líbila naše online hodina. Zvládli jsme zopakovat hodně učiva. Pokud jste něco nevěděli, nebo si nejste jistí, dotrénujte si to. ;)

Čj - 
V pokojíčku si vyberte 8 věcí, napište do sešitu jejich názvy, zkontrolujte si pečlivě pravopis, a slova seřaďte správně podle abecedy na nový řádek.

Do sešitu napište tuto větu:
O víkendu pojedeme vlakem na výlet.

Tuto větu změňte na větu tázací, přací a rozkazovací.
Věty napište do sešitu.

PS hnědý str. 24/1, 2.

M - Pracujte s řadou abaku čísel.  Najdete alespoň 8 příkladů? Příklady napište do sešitu. Jeden z příkladů si vyberte a vymyslete k němu ústně slovní úlohu.

4  2  8  1  6  7  5  2  7  7  1  7

PS růžový – str.5/4
PS růžový – str. 9/3
PS růžový - str. 15/1, 2

Čtení
Práce s rozečtenou knihou. Opět poproste rodiče o změření 15 min četby. 
Vaším úkolem dnes je nakreslit pro hlavního hrdinu velký deštník, protože nás zřejmě čeká několik děštivých dnů. Pod deštník poraďte a napište, co by mohl dělat váš hrdina při deštivém počasí. Pokuste se napsat co nejvíce slov nebo slovních spojení. Můžete psát perem, pastelkou, fixou, střídat psací potřeby i písmo. Pracovní list si zase založte do desek.
Poproste maminku o vyfocení a poslání. Budu se těšit.

Pro tento týden máme hotovo. Užijte si krásně víkend
Vaše paní učitelka


4.6.
Krásné ráno, dětičky.

Dnes už máme čtvrtek. Čeká nás poslední online hodina tento týden. Budeme mít prvouku. Protrénujeme učivo, které jste se učili. Doufám, že nás technika nezklame a budeme konečně fungovat jako dříve.

Čj
Práce s chybou

kdiž se bob a bobek probudili prvniho dne na loúce, do zpjevu jím rozhodne nedylo.

Větu přepište s chybami do sešitu. Červenou pastelkou si opravte všechny chyby a na nový řádek větu přepište správně.

- Poznáte, z jaké pohádky je věta?
- Za větu napište tiskacím písmenem zkratku, o jakou větu se jedná.
- Z věty vypište vlastní jména.
- Podtrhněte zelenou pastelkou slovo se slabikotvornou souhláskou.
- Podtrhněte slova oranžovou pastelkou, která se jinak čtou a jinak píší. (Ve větě je dokonce 6 takových slov.)

Vymyslete pokračování tohoto krátkého příběhu. (Všichni jednu větu, kdo bude chtít, může napsat vět více.)

Za odměnu se můžete podívat na pohádku:
https://www.youtube.com/results?search_query=bob+a+bobek+kralici+z+klobouku

M - připomeňte si a zopakujte jednotky délky (cm, dm, m...)

PS velký str. 73/1, 2, 4, 5 - pozorně si pročtěte.
PS velký str. 73/3 – Změřte a zapište délku dvou různých předmětů ve vašem pokojíčku.
      Např. PS velký, delší strana – 1 loket, 2 pídě, 16 palců…

Porovnávejte s rodiči – u koho by bylo výhodnější nakupovat látky podle starých jednotek délky? Proč?

Prv, čtení
Zopakujte si na tomto odkaze učivo o jaru:

http://rysava.websnadno.cz/prvouka_2.roc/8opakovani.htm



3.6.
Dobré ráno, kamarádi.

Moc mě mrzí včerejší online výuka. Technika nás tentokrát úplně zklamala. Snad se nám podaří ve čtvrtek spojit bez problémů.

Čj
Do sešitu z Čj přepište pouze řádek, který je bez chyby:

1. čtyři, tři, pjet, jedna, třináct
2. úská, široká, dlouhá, vesela, pěkná
3. měnit, delit, násobit, počýtat, pracovat
4. postel, židle, pohovka, skříň, knihovna

Dále pracujte dle pokynů:

- ke slovům v sešitě napište slovo nadřazené
- dopište další 2 možná slova souřadná
- Úkol pro šikulky: V tomto řádku jsou názvy věcí. Jak jim v českém jazyce říkáme? Vzpomeňte si na včerejší video.
PS hnědý – str. 3/3
 

M - Zopakujte násobky 2, 3, 5, 10. Nezapomínejte na 0. Umíte je opravdu, jak když bičem mrská?

Na rozpočítání vypočítejte příklad, do sešitu z M napište pouze výsledek:
2 + 2 + 9 + 10 – 15 + 7 + 5 =

40 – 30 = ____   . 2 = _____ - 4 = _____ : 2 = _____ : 2 = _____ . 10 = ______

PS velký – str. 50 – pracujte dle zadání.

 

Aj - Zopakujte si slovíčka z 6. lekce – Summertime
https://elt.oup.com/student/happyhouse/level2/picturedictionary_02/picturedictionary_02_06?cc=cz&selLanguage=cs

Uč. str. 54 vyprávěj česky, co dělá Spike a Ruby.

Are you wearing a T-shirt?     Máš oblečené tričko?

Have another turn.               Můžeš házet znovu.

My turn!                              Hážu já!

Zahrajte si hru. Hodíte kostkou a zeptáte se, jestli máte oblečeno… Pokud ano, hrajete dále, když ne, hraje druhý.


PS  - str. 49.

Čtení

Čteme si a hrajeme si
https://www.gramar.in/cs/test.php?g_idt=5ed6a18c0bbde

 

Pís 2 – str. 25 – pracujte dle zadání
Přeji vám krásné odpoledne
Paní učitelka



2.6.
Pěkné ráno, školáci. Jak jste si užili včerejší den? Počasí nám přálo, pěkně se na nás celý den usmívalo sluníčko. ;) Snad mu to pár dní vydrží.

Dnes nás čeká společná matematika. Jak jsme si řekli včera, připravte si PS velký, PS růžový, kartičky s násobky 2 a M1 nebo M2.
Jak se vám líbil včerejší den s Křemílkem a Vochomůrkou? Dnes budeme s pohádkovými postavami pokračovat.

M - zopakujte si násobky 2, 3, 5, 10, jak když bičem mrská!!!
PS velký str. 49.

Čj - připomeňte si, jak se píší vlastní jména (jména osob, zvířat...)
Přepište krásně do sešitu Čj 2:
Bob a ____________
Mach a ____________
Pat a __________
Spejbl a ___________
Káťa a ___________

Podívejte se na video, kde paní učitelka vysvětluje, co jsou podstatná jména:
https://www.youtube.com/watch?v=83rbAfm2nLM

PS hnědý - str. 27/2

Podtrhněte modře 5 podstatných jmen.
Podtrhněte zeleně slovo protikldné ke slovu škaredý, široká, vysoká.

Prv - pojďte si zazpívat písničku:
https://www.youtube.com/watch?v=xpi_uepPNww&t=67s

Rozloučíme se s jarem - brzy nám začne astronomické léto. Kdypak to bude?

Zopakujte si měsíce v roce, měsíce jednotlivých ročních období, kolik dní trvají jednotlivé měsíce (pěsti), dny v týdnu, pracovní týden, víkend...

- z libovolné stavebnice postav nějakého živočicha.

Máte hotovo.
Přeji vám krásné odpoledne
Paní učitelka

 

1.6.

Dobré ráno, moje šikulky. 
Víte, co je dnes za den? Kdo slaví svůj svátek? Jak ho budete slavit doma s rodiči? My si ho společně oslavíme pohádkou. Poznáte, kdo nás dnes bude při učení provázet? Vezměte si čisté papíry a všechny písemné úkoly budete plnit na papír.

"Červená se muchomůrka, letí motýlek.
Sedává tu Vochomůrka, vedle Křemílek."
Kdo jsou ti dva? 

Pohádka:
https://www.youtube.com/watch?v=DlAys2EbUxc

Které pohádkové postavy v pohádce vystupovaly? Na papír napište jejich jména. Napadají vás další dvojice pohádkových postav (5 dvojic - párů - např. Mach a Šebestová).

V pohádce jste slyšeli tato slova, dokážete vysvětlit jejich význam?
fofrovat, křepelka, hledali pět peněz, louskat, neprodleně, vejkruty 

Chov křepelek
https://www.youtube.com/watch?v=WbSbOWYkSpQ

Hlas křepelek
https://www.youtube.com/watch?v=u5mxn9MX1k0
 

Pokud jste si nevzpomněli na dvojice pohádkových postav, pusťte si písničku, která vám nejen napoví, ale přinese dobrou náladu:

https://www.youtube.com/watch?v=n_o3i5H-fLc

Slovní úloha:
Na strom přiletěl pár křepelek. Křemílek s Vochomůrkou měli deset mincí. Jak křepelky podělili?(Slovní úlohu si můžete znázornit)

Napiš příklad, výpočet a odpověď.

 

Vypočítej příklady:

5 . 2 =       14 : 2 =

8 . 2 =       20 : 2 =

0 . 2 =       18 : 2 =

3 . 2 =       8 : 2 =

6 . 2 =       12 : 2 =

Čít. str. 102 - Jak Křemílek a Vochomůrka zasadili semínko - opakování
Nakreslete ilustraci k úvodní pohádce ,,Jak hledali pět peněz“.


Doufám, že si dnešní den pořádně užijete a oslavíte s rodiči a sourozenci. Nás čekají odpoledne na ulici soutěže pro děti s odměnkou za splněné úkoly. Společně si tento svátek dodatečně oslavíme v září.
Mám vás ráda

Paní učitelka

Mgr. Libuše Fiksová ( učebna 708 )

2. A1. 2. 3.4.5.
pondělí čjtv čj  
úterýčj prv čj hv 
středačj aj tv čj 
čtvrtekčj prv pč  
pátekčj čjvv  

Domácí příprava od 25. - 29.5.

Domácí příprava od 25. - 29.5.

Krásné dobré ráno.
Opět je tu pondělí a začal nám poslední květnový týden. Dnes nás čeká společné online učení a to čeština. Nachystejte si učebnici, folii, pouzdro a sešit Čj 2. Moc se na vás těším. S některými z vás se neuvidíme, protože začnete chodit do školy. Já se ovšem s vámi chci vídat i nadále, proto si během týdne domluvíme nějaký společný termín na setkání v online výuce tak, aby vám to vyhovovalo. 
Někteří z vás si nevyzvedli ze školy košík a kufřík. Budu ve škole v úterý 26.5. od 12.00-14.30hod a v pátek 29.5. od 8.00-12.00hod. Napište mi prosím, kdy se stavíte. Paní učitelce do kabinetu už nebude možné volat, bude učit.
Ale teď už honem do práce.

29.5.
Dobré ráno, kamarádi.
Je za námi další náročný týden a zároveň poslední květnový týden. Jaký měsíc v pondělí začne? Viděli jsme se 3krát a zvládli společně opakovat, procvičovat i zkoušet něco nového. Moc vás za vaši práci chválím. Těším se na další setkání. Dnes naposledy pojďme máknout, ať máme volný víkend.

Čj -
Práce s chybou:

ptacy mají křýdla a ťelo pokrite perým!

Větu přepište s chybami do sešitu, pastelkou opravte chyby a přepište větu správně na další řádek.

PS hnědý – str. 6/3.

M - Rozhlédni se po místnosti a spočítej - květináče, židle, hodiny, autíčka, plyšáky, panenky... (můžeš počítat po dvou, třech...)
PS velký - str. 46 - pracuj dle zadání.
Násobilku trénuj na odkazu:
https://skolakov.eu/matematika-2-trida/nasobeni-a-deleni-2


Čtenínajděte si doma svoje oblíbené místo na čtení. Vezměte si svoji rozečtenou knihu a poproste rodiče, aby vám stopovali 15min času na čtení. Čtěte pozorně.
Po přečtení rodičům převyprávějte, co se ti v příběhu nejvíc líbilo.

Máme splněno a teď už si užijte víkend. ;)
Paní učitelka

 

28.5.
Dobré ráno, školáci, co dnes máme na práci? Dnes nás budou téměř celou výukou provázet zvířátka. Už se moc těším. Společně nás čeká online výuka Angličtiny. ;)

Čj - Výuku začneme písničkou. Kdo z vás má rád zvířátka? Vím, že máte všichni nějaké oblíbené. Pojďme si o jednom milém zazpívat.
https://www.youtube.com/watch?v=hbrsTkWuK4o

Pozorně si přečtěte tato slova:
kotě, štěně, jehně, house, kůzle, kachně, tele, sele, kuře, holoubě

- Seřaďte slova podle abecedy a pečlivě přepište do sešitu.
- Vyberte si tři mláďata a vymyslete jim pěkné jméno.
- Utvořte větu přací s jedním mládětem.


PS hnědý - str. 26/2.
Pís str. 28, 29 - Vypracujte dle zadání.

M - Dnes nás čeká zábavné rýsování. Spojíme fantazii a geometrii.
Narýsujte fantastickou postavu složenou z různých geometrických tvarů. Než začnete rýsovat, pořádně si rozmyslete, co budete rýsovat. Ukliďte si pracovní místo, rýsujte pečlivě podle pravítka, ořezanou tužkou č. 3, negumujte.

Spočítejte, kolik jednotlivých geometrických tvarů jste využili.
Např. 9 trojúhelníkuů, 2 obdélníky.

Prv - 
 Zopakujte si učivo o domácích ptácích str. 54, 55. Členové rodin, jejich užitek, proč je chováme.
Poznáte zvířata podle zvuků, které vydávají? Vyzkoušejte si to.
https://www.youtube.com/watch?v=QnuzTxmmW8Y

Aj - odkazy z online výuky:
Písnička Happy house
https://elt.oup.com/student/happyhouse/level2/songsandchants_02/songsandchants_intro/singalong_unit01song?cc=cz&selLanguage=cs
Slovíčka 6. lekce
https://elt.oup.com/student/happyhouse/level2/picturedictionary_02/picturedictionary_02_06?cc=cz&selLanguage=cs
Příběh Sun hat
https://elt.oup.com/student/happyhouse/level2/stories_02/story_06?cc=cz&selLanguage=cs

Tak a je to vše. ;)

Krásné odpoledne

27.5.
Konečně krásné slunné ráno. 
Doufám, že nám pěkné počasí pár dní vydrží. Dnes už je středa. Máme za sebou 2 hodiny online výuky. Hodiny jsem si s vámi moc užila. Vypadá to, že jsme vychytali i většinu technických problémů. 
Děti ve škole mají angličtinu již dnes. Vás doma čeká ve čtvrtek Aj v online hodině. Připravte si učebnici, PS a pouzdro. Budeme procvičovat a opakovat slovíčka. Těším se na vás.

Čj - 
Doplňte vhodná slova do rozepsaných vět. Pište si každou větu na nový řádek. Použijte slova z nápovědy.

 Ovce žije ve ____________.

Malé kotě spí v ____________.
Pes se schoval v____________.
Králík poskakuje v ___________. 

Nápověda: chlév, králíkárna, bota, bouda.


- Zakroužkujte slabiky, které se jinak píší a jinak vyslovují.
- Určete druh vět - velké tiskací písmeno za větu.
- Kolik slov mají věty?
- Podtrhněte modře slovo obsahující dvojhlásku.

 PS hnědý - str. 23/1.

 M - Pracujte s řadou ABAKU čísel. Příklady napište do sloupečku do sešitu z matematiky. Jsou tam příklady na sčítání, odčítání, ale objevuje se tam i násobilka 2. Najdete všech 8 příkladů?

1  5  6  2  1  2  2  4  1  8  2  4

Znovu si zopakujte násobky 2 vzestupně i sestupně. Jak mi říkala moje babička, i kdybych vás o půlnoci vzbudila, tak mi ji musíte umět říct. ;) 
Zkoušejte řady říkat co nejrychleji, ale bez zastavení a chyb. Kdo bude rychlejší? Ty nebo rodiče?

V online hodinách jsme rozdělovalil dětem lístečky, autíčka, nebo fazole. Podívejte se na video, kde paní učitelka dělí bonbonky. Uváděli jsme si takový příklad, abyste se doma nehádali, že? 

https://www.youtube.com/watch?v=sP2J2ZrcvRQ

Procvičte si sčítání a odčítání s přechodem přes 10.

PS růžový - dokončete si str. 4.

Nezapomeňte si zopakovat násobky 3 vzestupně i sestupně.

Čtení - Děkuji vám za zaslané fotky s obrázky povolání, čím byste chtěli být, až budete velcí.  Potěšili jste mě.
S povoláním budeme dnes pokračovat. Č
ít str. 143 – Čím budu? 
Přečtěte si všechny říkanky. Vyberte si jednu a naučte se ji zpaměti. Příští týden v online hodině si vás vyzkouším. Dlouho jsme se žádnou básničku neučili. Těším se, jak mi ji v pondělí přednesete. ;)

 Vysvětlete mamince význam lidových přísloví pod říkankami.

 Tak a pro dnešek máme hotovo. 


26.5.
Dobré ráno, mojí milí. Včera nás s druhou skupinou pěkně pozlobila technika. Snad už dnes bude lépe, když začneme dříve. Čeká nás společná matematika. Nachystejte si PS velký, růžový a 20 lístečků (jakýchkoliv předmětů), pouzdro.

Čj - Ať začneme z vesela. Kdopak si pamatuje ze školy tuto písničku? 
https://www.youtube.com/watch?v=nGh_6zpF64A

Přečtěte si slova a pečlivě je přepište do sešitu Čj 1 v tomto pořadí:
ovce, slepice, kráva, kuře, prase, krocan, tele, husa

 Dále pracujte podle pokynů:

1. seřaďte slova podle abecedy
2. modře podtrhněte všechny ptáky
3. zeleně podtrhněte všechna mláďata
4. červeně podtrhněte slovo, ve kterém je párová souhláska
5. žlutě zakroužkujte slovo s největším počtem slabik

PS hnědý - str. 25/3., str.26/3.


Prv - Hospodářská zvířata - pracujte ústně s rodiči

  • vyjmenujte některá hospodářská zvířata
  • pojmenujte členy zvířecích rodin
  • význam hospodářských zvířat, proč je lidé chovají
  • popis stavby těla - rozdíl mezi savci a ptáky

 Uč. str. 52, 53 opakování a procvičování učiva.

Nakreslete na papír libovolné hospodářské zvíře, popište části těla a napište, jaký má člověk z chovu tohoto zvířete užitek.

Pro dnešek máme hotovo
Paní učitelka

25.5.
Čj - 
Zopakujte si druhy vět. Procvičujte na odkaze:
https://www.gramar.in/cs/test.php?g_idt=5ecac84fc64ec

  • pravopis u, ú, ů
  • rozdělení hlásek
  • abeceda
  • psaní i/y

 

PS hnědý - str. 4 -  cv.1
                - str.16 -  cv.1

M - Pracujte s řadou čísel - čísla pište do řádku s mezerami na jeden prstík, další výsledky pište pod zadaná čísla.

59  63  82  37  46

1. Napište číslo o 9 větší
2. Napište číslo o 8 menší
3. Čísla seřaďte vzestupně

Zopakujte si řady násobků 2, 3, 5, 10 - vzestupně i sestupně, nezapomeňte začínat a končit nulou.

PS růžový - str. 36 -  cv.1. a 3.


Čtení + VV
Čít str. 142 -  - pečlivě si článek aspoň 2x přečtěte, vyprávějte rodičům obsah textu svými slovy = reprodukce textu.
Odpovězte na otázku číslo 2 pod textem a nakreslete obrázek, čím byste chtěli být. Poproste maminku, aby obrázek vyfotila a poslala mi ho.

Úkol pro dobrovolníky - vyřešte rébusy.

Pěkné odpoledne
Paní učitelka

Domácí příprava 18. - 22.5.

Dobré ráno, kamarádi moji.
Jak jste se měli celý víkend? Bylo krásně. Dnes bychom měli TV. Kdopak z vás o víkendu sportoval? My jezdili na kole, byli jsme na procházce, já si byla zaběhat a Lucinka se učila jezdit na kolečkových bruslích. Byl to moc pěkný květnový víkend. 
Děkuji vám za fotografie obrázků, kam byste vzali svého hrdinu z knihy. Zítra dám fotografie na stránky. Obrázky se vám moc povedly. Bohužel mi nedošly od všech z vás. Mrzí mě to. Doufala jsem, že vás bude úkol bavit.
Tento týden se sejdeme opět v úterý s matematikou - M1, PS velký, PS růžový, kartičky s násobky čísel 2 - 0, 2, 4, ... 20. Skupinky i čas zůstavají stejné. ;) Těším se na vás.
Pojďme se dát do práce.

22.5.
Krásné ráno, milí kamarádi.
Vyspali jste se dobře, jste připraveni začít pracovat? Jak se vám včera povedlo napsat diktát? Věřím, že jste neměli žádné velké chyby. A kdyby se přece jenom nějaká chyba vloudila, nevěšte hlavu. Chybami se učíte. ;)

Čj - PS hnědý - dokončete si str. 23.
PS modrý - str. 20/2 - pracujte do sešitu Čj 2:
1. Z druhého sloupečku vypište slova protikladná ke slovům poslední, tiše, všechno, škaredě
2. Vyberte si jedno slovní spojení a napište s ním větu tázací.

Více si procvičujte na stránkách:
https://skolakov.eu/cesky-jazyk/2-trida/pismeno-%C4%9B/slova-s-de-te-ne/znamkovane-diktaty-vety/cviceni1.htm

M - PS růžový - v rámci rozcvičky si bleskurychle dopočítejte str. 1, 2.
PS velký - str. 45. Vzpomeňte si na online hodinu, kdy jsme rozdělovali lístečky. ;)

Čtení - najděte si doma svoje oblíbené místo na čtení. Vezměte si svoji rozečtenou knihu a poproste rodiče, aby vám stopovali 15min času na čtení. Čtěte pozorně. Není to soutěž, kdo přečte více. ;)
Po přečtení si vezměte papír a pastelky. Nakreslete, co se ve vašem úryvku odehrálo.  

Pís 2 - str. 24 - vypracujte dle zadání.

Přeji vám všem krásný víkend plný sluníčka, výletů, dovádění s rodinou. Naberte sílu na příští týden. Budu se na vás těšit v online hodinách.
Paní učitelka


21.5.
Dobré ráno všem.

Čj - PS modrý - str. 20/1.
Uč str. 83/10 - napište si s rodiči diktát do sešitu Čj1.
Uč str. 83/11, 12 ústně.

M - PS velký - str. 44/1, 2, 3, 5.
PS růžový - str. 38/9.

Prv - pojďme se na chvíli vrátit k hospodářským zvířatům formou hry. Vyzkoušejte si svoje znalosti a poskládejte obrázky - puzzle:
https://skolakov.eu/prvouka/2-trida/jaro-v-prirode/poznavame-hospodarska-zvirata/ucime-se-2.htm
Zazpíváme si písničku? Známe ji z 1. třídy.
https://www.youtube.com/watch?v=yN0aJ8-th5M
PS - vypracujte si str. 65.

Přeji vám všem krásné odpoledne


20.5.
Krásné slunné ráno.
Včera jste mi udělali všichni velikou radost. Zvládli jsme hodně práce. Jste šikulky.

M - Včera jsme trénovali znázornění dělení pomocí kratiček. Připravte si 20 kartiček a pokračujte v trénování s rodiči. Budou vám říkat počet skupin, na které máte kartičky rozdělit. 

PS velký - str. 43/4b, 5.
PS růžový - str. 37/5, 7.

Čj - Na internetu jsem našla moc hezké video od paní učitelky je slovům se skupinami dě, tě, ně.
Pozorně si jej prohlédněte:
https://www.youtube.com/watch?v=DYZMZz5Oa74

Uč. str. 83/7, 8, 9 ústně.
PS modrý (PP) - str. 19.

Aj - Minulý týden jsme začali novou lekci. Tento týden nám počasí napovídá, že už bychom se mohli léta brzy dočkat. Necháme se překvapit, co říkáte?
Zopakujte si nová slovíčka v učebnici na straně 51. S výslovností vám pomohou stránky Happy House 2.
https://elt.oup.com/student/happyhouse/level2/picturedictionary_02/picturedictionary_02_06?cc=cz&selLanguage=cs

V učebnici si prohlédněte str. 52. Je zde příběh. Česky si řekněte, o co tu jde a poté si příběh poslechněte.
https://elt.oup.com/student/happyhouse/level2/stories_02/story_06?cc=cz&selLanguage=cs

PS str. 45 - najděte správný spoj barvy a oblečení. Podle nápovědy obrázek vybarvěte a pak doplňte do tabulky. 
I´m wearing red....     Nosím červené...


19.5.
Dobrý den.
Dnes nás čeká online matematika. Uvidíme, co vše stihneme. Určitě se těšíte jako já a půjde nám to od ruky a hodinu si užijeme.

Čj - dnes budeme procvičovat probranou látku hravě na počítači.
Procvičte si abecedu:
https://skolakov.eu/cesky-jazyk/2-trida/abeceda/donaldovy-ukoly/cviceni1.htm
Párové souhlásky:
https://skolakov.eu/cesky-jazyk/2-trida/parove-souhlasky/rozkvetla-louka/diktatyBP1.htm
Skupiny dě, tě, ně:
https://skolakov.eu/cesky-jazyk/2-trida/pismeno-%C4%9B/slova-s-de-te-ne/znamkovane-diktaty/cviceni1.htm

Prv - minulý týden jste si četli v učebnici o ptácích a jejich hnízdech. Pozorovali jste je na procházce. Někteří z vás mi dokonce vyfotili jejich hnízda. ;)
Teď si zkuste poznávání ptáků podle obrázku a jejich zpěvu.
https://skolakov.eu/prvouka/2-trida/jaro-v-prirode/nasi-ptaci/cviceni1.htm

Běžte se proběhnout ven a zazpívejte si nějakou pěknou písničku, ať máte veselý den.
Vaše paní učitelka


18.5.
Čj - Jak vám šla v pátek práce s větou?
Vraťme se ke skupinám dě, tě, ně. Uč. str. 83/7 ústně, cv. 8 písemně do Čj1, cv. 9 - v Čj 1 vynechej řádek a napiš jména, která jsi našel.

M - PS velký str. 42/5, 6. Str. 43/6.
V matematice mají čísla svoje jména. Záleží na tom, jestli sčítáme, odčítáme, násobíme nebo dělíme. Sledujte.
5 (sčítanec)      +   1 (sčítanec)   =    6 (součet)
5 (menšenec)    -   1 (menšitel)   =   4 (rozdíl)
5 (činitel)          .   1 (činitel)       =   5 (součin)
5 (dělenec)       :   1 (dělitel)       =   5 (podíl)

Čtení - přečtěte si kapitolu rozečtené knihy.
Pís. str. .14

Domácí příprava od 11. - 15.4.

Domácí příprava od 11. - 15.4.Pěkné pondělní ráno, milé děti.
Jak jste si užili prodloužený víkend? Doufám, že jste včera nezapomněli pořát maminkám k svátku a předali jim vyrobené dárečky. ;)
Stále nemám odpovědi od všech rodičů, co se týká nástupu dětí do školy od 25.5.2020. Prosím i rodiče, kteří mi během online setkání říkali, že děti nastoupí či ne, aby mi to potvrdili mailem.
Děkuji za spolupráci

15.5.
Dobré ráno, milé děti.
Dočkali jsme se, je tu opět pátek a čeká nás doufám slunný víkend. Dokončete si to, co vám chybí z předcházejících dnů. 

Čj - Tento týden by za normální situace probíhala ve Žďáře pouť. Pokud bude vše v pořádku, dočkáme se pouti v září. ;) Vezměte si sešit Čj 2, nadepište datum, přepište následující větu a splňte úkoly.

V polovině května bývá ve Žďáře nad Sázavou oblíbená pouť.

1. Kolik slov má věta?
2. Z věty vypište třetí a předposlední slovo.
3. Vyhledejte a napište slova jednoslabičná.
4. Určete druh věty.
5. Zeleně ve větě podrhněte slovo označující měsíc. Kolikátý měsíc je to v roce?
6. Červeně podtrhněte slovo, jaká je pouť? Vedle napište další 3 vlastnosti, jaká bývá pouť.

PS hnědý - str. 23/1.

Na úvod počítání si dáme matematickou hádanku. Do sešitu M1 napiš číslo, pro které platí:
- je to číslo dvojciferné
- číslo je větší něž 40
- je to liché číslo - nemůžete ho rozdělit na dvě stejné části
- má 5 desítek
- má stejný počet jednotek jako desítek

Vymysli a napiš dalších 6 příkladů, aby jejich výsledkem bylo číslo matematické hádanky. Zkus pracovat pouze s dvojcifernými čísly.

PS růžový - str. 14/1, 3, 4.

Čtení + VvVezmi si svoji knihu a přečti si aspoň 1 kapitolu. Nezapomeň si najít takové místo ke čtení, kde ti bude dobře. Vezmi si výkres a namaluj, kam bys hlavního hrdinu pozval, co bys mu chtěl ukázat  v místě, kde bydlíš, kam rád chodíš, co se ti líbí v našem městě... Popros maminku, aby obrázek vyfotila a fotky mi všichni pošlete do neděle, budu se na ně těšit.

Přeji vám krásný víkend
Paní učitelka

14.5.
Krásné ráno kamarádi. Vypadá to, že by už dnes nemuselo pršet a budeme moci jít ven. Na krátký rukáv to ale ještě nebude. Vydržte. :)

- Dlouho jsme nerýsovali. Nezapomněli jste to? Nachystejte si čistý velký papír, ořezanou tužku a pravítko. Při rýsování rovných čar podle pravítka musí být pravítko správně otočené. Vlevo nula a vpravo největší číslo. 
Jak značíme bod? + Narýsujte 2 body C, D. 
Narýsujte dvě rovné čáry a na nich leží body O, P, Q, R.
Narýsujte několik rovných čar, které se protínají. Pojmenujte všechny vzniklé body.

List si uschovejte do desek. Až se uvidíme při online setkání, tak mi je ukážete.

PS velký - str. 71. Poproste rodiče o špejle, budou se vám hodit. Zkuste porovnávat jejich délku. Která je delší, která kratší? Určitě vám to půjde.

Čj - Zvládli jste včera učivo? Věřím, že ano. Budeme pokračovat. Uč. str. 82/4, 5, 6 ústně. Cv. 7 přepište do sešitu Čj 1. Nezapomeňte na datum.

PS hnědý - str. 20/1.

Prv - Až půjdete o víkendu na procházku, pozorujte domy, stodoly, různá zákoutí, jestli neobjevíte schovaná hnízda. Jenom pozor, nesahejte do hnízda, ani na mláďátka. Maminka by je potom už nepřijala. Cítila by vás z nich. 
Jak se daří vašim rostlinkám? Rostou vám? 

Mějte krásný den


13.5.
Krásné ráno.

Čj - Již v první třídě jsme se seznámili se čtením slabik dě, tě, ně. Teď se o nich budeme učit znovu. V těchto slabikách píšeme ě. Např. Ve slově dítě vyslovujeme ť - e, ale píšeme 
Uč. str. 82/1, 2 ústně. Cv. 3 písemně do Čj 2.
PS hnědý - str. 22/2.

M - PS růžový - str. 11.
https://skolakov.eu/matematika-2-trida/nasobeni-a-deleni-2 Zde si můžete potrénovat násobení 2.
PS velký - str. 42/1, 2, 3. Příprava na dělení. Dělení znamená, že určité množství budeme dělit na stejné části (hromádky). Pročtěte si pořádně zadání a postupně dokreslujte třešně a kytičky. Jako když rozdáváte karty na Válku. Rozdáváte postupně všechny karty hráčům. 

Aj - Summertime
Začínáme novou lekci. ;) 
Prohlédněte si v učebnici str. 50, 51 a česky vyprávějte, co vidíte, co by se mohlo na zahradě odehrávat?
Vpravo v rámečku najdete novou slovní zásobu. S výslovností vám pomůže odkaz: 
https://elt.oup.com/student/happyhouse/level2/picturedictionary_02/picturedictionary_02_06?cc=cz&selLanguage=cs
Znáte ze školy. Několikrát za sebou si slovíčka přeříkejte. Některá už znáte. ;)
PS str. 44.

Přeji vám pěkné odpoledne
Paní učitelka

12.5.
Dobré ráno.
Doufám, že jste si schovali sazeničky rostlinek na noc domů, aby vám nepomrzly. Doma na zahradě jsem schovávala ovocné stromky, borůvky i jahody pod netkanou textilii. Měla by ochránit rostliny před omrznutím. ;) Pojďme se pustit do práce.

Čj - Uč. str. 111/v, f,   h, ch ústně.
PS hnědý - str. 19/1, 2.

M - Zahrajte si s rodiči opět na detektivy. Vy říkáte řady násobků a rodiče kontrolují a hlídají chyby. Vzpomínáte? Hráli jsme i spolu. Pak se vystřídejte. ;)
A ještě násobky. Čtěte pozorně, jeden řádek není správně. Najděte ho a napište do M1 správně.

0, 3, 6, 9, 12, 15, 18, 21, 24, 27, 30

0, 2, 4, 6, 8, 10, 12, 14, 16, 18, 20

0, 5, 10, 15, 20, 25, 30, 35, 40, 50

0, 10, 20, 30, 40, 50, 60, 70, 80, 90, 100

PS růžový - str. 18/2, 25/b, 36/3.

Prv - PS str. 63 - pokud budete potřebovat poradit, koukněte se do učebnice na stranu 51.
PS str. 64.

Čtení - V neděli měly vaše maminky svátek. Pojďme se k tomuto dni vrátit. V písance je celá strana věnovaná maminkám, kterou si dnes vypracujeme.
Pís str. 30 celá.


11.5.

Čj - Dlouho jste nepracovali s textem - bajkou. Vzpomenete si, co to bajka je? Čím končí?
Uč. str. 81 - přečtete si pozorně text a postupně splňte ústně jednotlivé úkoly.
Zopakujte si pravidla psaní párových souhlásek uprostřed a na konci slov.
Můžete si je protrénovat na stránkách Školákova
https://skolakov.eu/cesky-jazyk-2-trida/parove-souhlasky

M - jdeme na násobilku. ;) Řekněte si řady násobků 2, 3, 5, 10 vzestupně i sestupně.
PS velký - str. 41/7, 8. 43/6.
PS růžový - str. 24/4, 36/1.

Den maminek

Obrázků: 1-5 z celkem: 6    začátek začátek o jednu stranu vpřed na poslední stranu  

Pálení čarodejnic

Obrázků: 1-5 z celkem: 7    začátek začátek o jednu stranu vpřed na poslední stranu  

Jsou z nás zahradníci

Obrázků: 1-5 z celkem: 18    začátek začátek o jednu stranu vpřed na poslední stranu  

Zvířátka na jaře

Obrázků: 1-5 z celkem: 7    začátek začátek o jednu stranu vpřed na poslední stranu  

Jarní květiny

Obrázků: 1-5 z celkem: 16    začátek začátek o jednu stranu vpřed na poslední stranu  

Hody, hody, doprovody

Obrázků: 1-5 z celkem: 14    začátek začátek o jednu stranu vpřed na poslední stranu  

Umíme doma pomoci

Obrázků: 1-5 z celkem: 33    začátek začátek o jednu stranu vpřed na poslední stranu  

Přečtené knihy

Obrázků: 11-15 z celkem: 23    na první stranu o jednu stranu zpět o jednu stranu vpřed na poslední stranu  

Máme se dobře

Obrázků: 1-5 z celkem: 29    začátek začátek o jednu stranu vpřed na poslední stranu  

Domácí příprava od 4. - 7.5.

Domácí příprava od 4. - 7.5.Dobré ráno, milí školáci. Vítám vás v novém a opět kratším týdnu. V pátek nás čeká druhý květnový svátek. 
Děkuji vám za fotky z pálení čarodejnic a z vašeho úspěšného pěstování rostlinek. Moc vás chválím, jak rostlinky každý den pozorujete a vše si poctivě zapisujete. 
Doufám, že jste si užili prodloužený víkend a stihli se projít do lesa, nebo zajet na výlet.
Pustíme se do práce, ať máme brzy hotovo a můžete si hrát. ;)

7.5.
Dobré ráno.
Dnes nás čeká setkání s matematikou, proto i domácí výuka z M bude kratší.
Těším se na vás, doufám, že nám to půjde tak dobře jako v úterý. Čeká nás prodloužený víkend. Snad bude slunečný a teplejší než posledních pár dní. V pátek slavíme významný den, 75 let od konce 2. světové války. 
V neděli slaví svátek všechny maminky. Popřemýšlejte, čím byste mohli maminku mile překvapit a nezapomeňte jí v neděli popřát. 
Vážení rodiče, včera jsem Vám poslala mail s informacemi k nástupu dětí do školy od 25.5.2020. Prosím o pečlivé pročtení a zaslání odpovědí zpět. 
Děkuji 

Čj - 
Jak se vám podařilo napsat včera diktát? Věřím, že bylo hodně jedniček. Můžete si připravit sešit s diktátem na online setkání, abyste se mi pochlubili. 
Připravila jsem si pro vás pár nedokončených vět, které byste mohli použít a vytvořit maminkám něco krásného.

Všechno o mé mamince

Maminka se jmenuje .......
Mojí mamince je ...... let.

Oblíbená barva maminky je ..........
Maminčino oblíbené jídlo je ...........
Maminka vždycky říká ............
Maminka se směje, když ......
Kdyby měla maminka čas, ráda by .......
Mám rád maminku, protože ..........

Těším se na fotky vašich výtvorů. :)

PS hnědý - str. 33/1, 2.

M - Pomohlo vám včerejší video k pochopení násobilky? 
PS velký - str. 41/7.
PS růžový - str. 27/8.

Prv - Jak se daří semínkům? Máte suž někdo sazeničky v hlíně v květináčku? 
Uč. str. 54, 55 - pročtěte si pozorně obě strany a opět pojmenujte samici, samce i mládě jednotlivých ptáků.
PS str. 62.

Přeji vám krásný prodloužený víkend
Mám vás ráda 


6.5.
Pěkné ráno, šikulky moje. Mám z vás velkou radost, jak jste včera pracovali při našem online setkání. Na zítřejší hodinu si připravte velký PS z matematiky, růžový PS, M1, pouzdro.

M - Zopakuj si násobky 2, 3, 5 a 10. Pro lepší názornost se podívejte na video, které vám určitě pomůže k lepšímu pochopení násobilky.
https://www.youtube.com/watch?v=AG6eovmUtZE

PS velký str. 40/1, 3, 4.
PS růžový - str. 26/3, 27/7.

Čj - Dnes si napíšete diktát do Čj 1- str. 80/8a - nadepište datum a velké tiskací D. Věřím, že se vám diktát povede napsat bez chyby. ;)

Uč. str. 80/9, 10 ústně.
PS hnědý - str. 29/2.

Aj - Uč. str. 47 - česky vyprávějte podle obrázků příběh, dívejte se a přemýšlejte, co je na obrázcích zvláštního.
      - společně s rodiči přečtěte anglický text
      - přeložte věty do češtiny
      - připomínám předložku "in" = v (např. in the bedroom - v ložnici)
PS - str. 43
Zopakujte si všechna probraná slovíčka.


5.5.
Dobré ráno, milé děti.
Na stránkách našich video hodin se vyskytl technický problém. Musela jsem včera večer změnit odkaz, na kterém se setkáme. Odeslala jsem jej rodičům na mail. Pokud to stihnete, připojte se přes nový odkaz v mailu. Jinak se potkáme ve čtvrtek. ;)
Společně nás čeká dnes dokončení cvičení z češtiny.

Pustíme se do matematiky, čtení, prvouky a trochu si zazpíváme.

M - Zopakujte si nádobilku 2, 3, 5, 10 zpaměti. 
PS velký str. 39/2, 3, 4, 6.

Prv - PS str. 60, 61 - jak že se jmenují členové zvířecích rodin? Máte doma nebo u prarodičů nějaké z těchto zvířat?
 
Čtení -
 Čít str. 118 Metro pro krtky. Proč si krtek dělá kopeček? 

Hv -
 si dnes propojíme s prvoukou i čtením. Pusťte si youtube a společně si zazpívejte písničky: Krávy, krávy, Metro pro krtky. Myslím, že se pobavíte. ;)
https://www.youtube.com/watch?v=ECVThiZaWJU
https://www.youtube.com/watch?v=Eh5d8-dCRwg


4.5.

Čj - Pojďme si zopakovat psaní párových souhlásek. Uč. str. 80/4 - slova protikladná napište do Čj 1. Cv. 5, 6, 7 - na folii. 

PP - str. 24/1, 2.

M - Minulý týden jsme začali pracovat s násobilkou. Dařilo se vám? Budeme pokračovat.
Uč. str. 37/3, 4 - ve váze není žádný tulipán - násobíme-li nulou, výsledek je vždy nula.
Zopakuj si řadu násobků čísla 2 vzestupně i sestupně.
Str. 38/1, 2, 3, 4, 5.

Čtení - Čít str. 119 - dnes se trochu zasmějete i během čtení. Co způsobilo vynechané písmenko? - Věty si opravte ústně, nemusíte přepisovat do sešitu. Rozluštíte rébusy?

A teď už alou ven, užijte si pěkné odpoledne
Paní učitelka

Domácí příprava od 27.4. - 1.5.

Domácí příprava od 27.4. - 1.5.Krásné dobré ráno, kamarádi. Jak jste si užili víkend? Byli jste na výletě, na procházce, vydováděli jste se pořádně? Doufám, že ano. My jsme pracovali na zahradě, byli jsme na kole, běhali a hráli jsme si. Čeká nás kratší týden. V pátek je státní svátek. ;) 
Tento týden nás čeká online setkání dle rozpisu, který jsem poslala rodičům na mail. Na setkání si připravte sešit Čj 2, pero, pastelky a hnědý pracovní sešit.
Těším se
Paní učitelka

30.4.
Krásné čarodějnické ráno, zároveň poslední vyučovací den. Letos si společně bohužel nezadovádíme. Příští rok si to vynahradíme. Doufám, že si dnešní čarodejnice pořádně užijete v nejbližším rodinném kruhu. ;)
Zítra je státní svátek. 1.5. je Svátek práce. Užijte si prodloužený víkend.

Dnes nás čeká online setkání s poslední skupinkou. 

M - líbila se vám včera hra na detektivy? Kdo byl úspěšnější, rodiče nebo vy? A jak vám šly příklady v PS? Pojďme pokračovat.
PS velký - str. 36 - dokončete. Dále zkuste 37/1, 2.
PS růžový - str. 26/1, 2.

Prv - Podařilo se vám založit mističku s vatou a semínky? Včera pěkně pršelo. Příroda to už moc potřebovala. Pokud máte doma nebo u babičky zahrádku, můžete pozorovat, co začne pomalu růst a kvést.

Uč. str. 52, 53 - pročtěte si obě strany a zopakujte názvy samce, samice a mláděte.

- pomozte rodičům připravit potřebné věci na večerní opékání nebo grilování. Kluci mohou nachystat dřevo, klacky na opékání, holky pomohou nakrájet párky, chleba. Všichni pomozte upravit stůl a nezapomeňte na čarodejnický obleček. Těším se, jestli pošlete foto, jak jste si čarodejnice užili.

Přeji vám krásný prodloužený víkend


29.4.
Dobré ráno, šikulkové. Velice vás chválím za včerejší setkání. Pracovali jste moc pěkně. Předvedli jste mi, že učivo z češtiny zvládáte. Těším se na zítřejší zbývající skupinku. Martine, Lindo, Maxi můžete se k nám zítra přidat. Sejdeme se v 10.00hod. Budete mít připravené pero, pastelky, hnědý pracovní sešit.

Čj - Dnes si budete trénovat psaní souhlásek uvnitř a na konci slov. Uč. str. 79/1, 2, 3 - na folii, u 3. cvičení odpovězte na doplňující otázky k porozumnění textu. 

Pokud máte ještě chuť trénovat, zapněte si počítač a stránky 
https://skolakov.eu/cesky-jazyk/2-trida/parove-souhlasky/pravopisny-trenazer/souhrnne-procvicovani/cviceni.html, kde budete procvičovat všechny párové souhlásky.

M - Co říkáte, vrhneme se na násobilku? PS velký str. 35, 36/1.
PS růžový - str. 27/5, 6.

Aj
Uč. str. 43. - prohlédněte si obrázky a vyprávějte příběh. Přihodilo se někomu z vás něco podobného?
Poslech písničky ,,Where´s my sock?" 

https://elt.oup.com/student/happyhouse/level2/?cc=global&selLanguage=en

O čem se v písni zpívá? Přečtěte si a přeložte text. Poproste rodiče o pomoc.

Nápověda:   ,,Where´s my sock?“ - ,,Kde je má ponožka?“
                      ,,It´s time to go!“        ,,Je čas jít!“
                     ,,Is it in the kitchen?“ - ,,Je v kuchyni?“            

I tatínek má starosti, nemůže najít mobil = uč. str.46 - vyprávět příběh, přečíst a přeložit. 

Všimni si předložek:    in the kitchen   -   v kuchyni
                                       on the table      -   na stole

PS - str. 41.

28.4.

Dobré ráno, moji milí.
Jak jste včera zvládli ABAKU čísla? Našli jste hodně příkladů?
S některými z vás se dnes ještě uvidím. Těším se na vás. Připomínám, připravte si Čj 2, pero, pastelky a hnědý pracovní sešit. Společně budeme pracovat v češtině, proto ji dnes tady v úkolech vynecháme.

M - Zopakujte si řady násobků 2, 3, 5, 10 vzestupně i sestupně. Poproste rodiče, ať si s vámi zahrají na detektivy. Vy říkejte řadu násobků a vynechejte nějaké číslo. Rodiče zkusí uhodnout, které to bylo. Pak se vystřídejte a vy hádejte. Jde vám to?

PS - str. 33/4, 5. Na straně 34 zkuste vyřešit SUDOKU. Řešili jsme společně ve škole. V každém řádku, sloupci i barevném čtverci může být každé číslo 1-9 pouze jednou.

Prv - Včera jste si četli v čítance jak Křemílek s Vochomůrkou zasadili semínko. Dokážete se postarat a vypěstovat rostlinku? Podívejte se, zda máte doma semínka fazole, hrášku nebo třeba řeřichy a můžete si vyzkoušet vypěstovat rostlinku. Poproste rodiče, aby vám s přípravou pomohli, ale dál můžete pracovat sami. Co všechno budete potřebovat? Mističku, vatu, vodu, papír, pero a samozřejmě semínko.
Do malé misky rozložte kousek vaty, kterou navlhčíte  vodou. Na vlhkou vatu položte semínka a sledujte, za jak dlouho se objeví klíčky a potom první rostlinky. O semínka se musíte pečlivě starat. Pravidelně kontrolujte, aby byla vata vlhká, nesmí uschnout, ale nesmí být ani příliš mokrá, prostě tak akorát. Zkuste si na papír zapisovat, co se se semínky děje, jak se budou měnit. K zápiskům si pište datum. Jsem zvědavá, komu se pokus podaří. Těším se na vaše fotografie.

Čtení - přečtěte si jednu kapitolu z vaší rozečtené knihy. Nemáte už náhodou zase někdo přečtenou knihu?
Pís 2 str. 17.

Užijte si pěkné odpoledne
Paní učitelka


27.4.

Čj - Zopakujte si ústně abecedu, druhy vět, rozdělení hlásek, proč někdy píšeme po souhlásce měkké i a někdy tvrdé y, dvojice párových souhlásek, slova protikladná, souznačná, podřadná.
Víte a rozumíte všemu? Připomínám DÚ z online setkání - zapsat na lísteček učivo, kterému nerozumíte. Až se uvidíme, tak si vše dovysvětlíme.

PS hnědý - str. 14/1, 2.

M - Vzpomínáte si na řady ABAKU čísel? Pracovali jsme s nimi ve škole. Do sešitu M1 si nadepište datum a pod datum přepište řadu čísel:
5 8 1 3 4 9 3 3 4 2 4 5 1 9

V řadě čísel zkus najít co nejvíce možných příkladů na sčítání a odčítání do 100. Pracuj jen s čísly hned vedle sebe a nemůžeš použít čísla pozpátku. Příklady piš do sloupečku i s výsledky. Při práci buď trpělivý a pozorný.

PS velký str. 33/1, 2, 3. Výpočty si překontroluj a popros rodiče o opravu.


Čtení - Čít str. 102 - 104 - Jak Křemílek a Vochomůrka zasadili semínko, pozorně si text přečtěte, zítra se k němu vrátíme.
Pís 2 str. 16.

Domácí příprava od 20. - 24.4.

Domácí příprava od 20. - 24.4.Dobrý den, ahoj kamarádi. Jak jste se měli o víkendu? Odpočinuli jste si? Věřím, že ano. Někteří jste mi poslali ukázky vašich zvířátek z plastelíny, květin a vašich zážitků. Musím říct, že jste opravdu šikulky vy i rodiče. Děkuji za vaši školní přípravu.
Jdeme na to?

24.4.
Krásné páteční ráno, milé děti i rodiče.
Včerejší online setkání se mi líbilo. Ráda jsem vás všechny po dlouhé době viděla a slyšela. Byly jste usměvaví a hodní. Mohli jsme si popovídat. Mám z vás radost. Příští týden se uvidíme v úterý, během víkendu rozešlu rodičům další informace, jak jsme se domlouvali. ;)
Teď už se jdeme učit.

Čj - dnes budeme spíše procvičovat a opakovat. Uč. str. 110/ď, ť,    ž, š - cvičení si doplňte na folii a nezapomeňte na odůvodnění.
Poproste rodiče, aby vám z těchto dvou cvičení nadiktovali 8 slovních spojení společně s krátkými větami do Čj 2. Nadepište datum a vedle něj D. U každé věty si určete počet slov, jak to děláme ve škole. Pořádně si celý diktát pročtěte a zkontrolujte, než jej dáte na kontrolu rodičům. Pak si jej můžete oznámkovat.

M - Zvládáte dobře řady čísel, které jsme trénovali minulý týden? Přeříkejte je rodičům vzestupně i sestupně. 
0, 2, ………………………… 20             20, 18,……………………………. 0
0, 5,…………………………. 50             50, 45,……………………………. 0
0, 10,……………………… 100            100, 90,………………………….. 0
0, 3,…………………………. 30             30, 27,……………………………. 0
Jsou to řady čísel, kterým říkáme násobky. Budeme je potřebovat, až se začneme učit násobení a dělení. Kdo se je dobře naučí už nyní, bude mít potom jednodušší práci.

PS růžový - str. 18/1, a.
PS velký - str. 32/1, 2, 7.

Čtení - Čít. str 114 - 115 - O malých dětech, které si stavěly pod vodou domky. Přečtěte si příběh, převyprávějte rodičům, o čem byl.
Pís 2 - str. 21.

Přeji vám krásný pohodový víkend
Paní učitelka


23.4.
Dobré ráno, kamarádi moji. Dnes nás čeká náš první společný hovor přes internet. Moc se na vás těším. Máme si všichni hodně co říci, zkuste ale nepřekřikovat jeden druhého, jinak se nám bude hovor zastavovat a moc si toho nepovíme. 

Čj
- Pojďme na další a poslední párové souhlásky H - CH. Uč. str. 78/2, 3 ústně.
PS hnědý - str. 28/1.

M - PS růžový - str. 10.

Prv - Uč. str. 51 - pročtěte si pozorně text a řekněte rodičům, co jste se dozvěděli nového, co jste ještě nevěděli. Jako to děláme ve škole. Vzpomínáte na ukázku ptáků v okolí našich domovů od organizace Ornita? Některé jsme si mohli dokonce pohladit. Jaké jiné zvíře s sebou měli kromě ptáků? (Napovím vám, že to byl savec)

Paní učitelka


22.4.

M - PS velký- str. 70 - vyberte si 2 obrázky a dokončete je podle vzoru.
Do sešitu pod dnešní datum narýsujte 5 přímek (přímé čáry, které nemají začátek ani konec), vyznačte 5 bodů, které neleží na přímkách a pojmenujte je.
PS růžový - str. 22/3, 24/3.

ČjNa procvičení párových souhlásek si otevřete stránky Školákova a zkoušejte pravopisné trenažery na párové souhlásky z - s, ž - š
https://skolakov.eu/cesky-jazyk-2-trida/parove-souhlasky

Uč. str. 77/4 - napište slova do sešitu Čj 1. Označte zelenou pastelkou doplňované párové souhlásky. Podtrhněte slovo, které má nejvíce slabik červeně a nejméně slabik modře. Vyberte si 2 slova, se kterými napíšete 2věty. 

Str. 77/5 ústně.

AjZopakuj si slovíčka z předcházejících lekcí.

Uč - str. 42 podle obrázků česky vyprávěj příběh 
             
    - poslechni si příběh anglicky - stories
 
 https://elt.oup.com/student/happyhouse/level2/?cc=global&selLanguage=en
                 Víš, co znamenají věty pod obrázky ?
                 Is it a……………?       Je to ……………?
                 I don´t know.               Já nevím.
                 It´s a television.          To je televize.

PS str. 39

21.4.
Dobré ráno, školáčci.
Omlouvám se, dnes máme úkoly trochu později. Včera jsem usnula s dětmi. Doufám, že vy jste se vyspali do růžova.

Čj
- Mám pro vás dnes připraveno 6 slov, se kterými budeme dále pracovat.
plot - plod
les - lez

let - led
Vymyslete s těmito slovy věty (6 vět) do Čj 2. Napište alespoň jednu větu tázací, rozkazovací a přací. Každou větu pište na samostatný řádek. V zadaných slovech vyznač párové souhlásky.

PP - str. 23/1, 2
červenou pastelkou podtrhni všechna jména, modrou barvou podtrhni slova označující barvu, zelenou pastelkou podtrhni slova označující počet.

M
- chválím vás za zaslání splněných úkolů ze včerejška.
Velký PS str. 31/2, 3, 4, 8.
PS růžový - str. 23/a, 25/a.

Prv - pozorně si prohlédni v učebnici str. 48, 49 a 50. Viděli jste na procházce nějakou z těchto rostlin? Jakou? Připomeňte si, jaký je rozdíl mezi stromem a keřem, z jakých částí se skládají rostliny. Které části rostou nad zemí a které pod zemí?
Až půjdete znovu na procházku zkuste správně pojmenovat květiny (byliny) a stromy, které znáte a o kterých jsme si ve škole již povídali.

Hv - zazpívejte si písničky
Okolo Třeboně https://www.youtube.com/watch?v=DR8f2HGDrnE 
Já jsem muzikant https://www.youtube.com/watch?v=hAO_1RgPXH0&t=195s
Já mám koně https://www.youtube.com/watch?v=DeFCulXRnSE

Přeji vám pěkné odpoledne

20.4.

Čj - postoupíme k dalším párovým souhláskám, které jsou Z - S. Uč. str. 76/1, 2, 3 ústně, 4 písemně do Čj 2. (nezapomeňte datum
PS hnědý - str. 27/3.

M - na dnešní úkol budete potřebovat sešit M2. Nadepište datum a na další řádek napište čísla 47    14    36     55     77 (mezi čísly dělejte mezery na jeden prst).
Teď plňte úkoly podle zadání, každý úkol pište na jeden řádek, čísla pod sebe. Vždy vycházejte z čísel na prvním řádku.
1. napište číslo o 20 větší.
2. napište číslo o 10 menší.
3. napište číslo, které je o 7 větší.
4. napište číslo, které je o 9 menší.
5. napište číslo, které je hned před zadaným číslem.
6. napište číslo, které je hned za zadaným číslem.
7. seřaďte čísla sestupně (od největšího k nejmenšímu).
Po dokončení úkolu máte popsaných 8 řádků. Poproste rodiče, aby mi tento úkol vyfotili a poslali na mail.

PS velký - str. 30/5, 6 - nad závorky si nadepište jejich výsledek.

Čtení - doufám, že pokračujete ve čtení svých knih.
Pís 2  - str. 12 - plňte cvičení dle zadání. 

Ať vám jde práce od ruky a v rámci Tv se jděte proběhnout ven, nebo projet na kole.

Domácí příprava od 14. - 17.4.

Domácí příprava od 14. - 17.4.

17.4.
Krásné slunečné ráno, moji milí. Dařilo se vám včera? Děkuji za fotky vašich jarních květin a výsledků vašich prací. Co květina, to krásný originál. 
Pár z vás se mi do dnešního dne vůbec neozvalo. :( Jak se máte? Jste v pořádku? Zvládáte učivo? Ráda bych i o vás měla zprávy.

Čj - PS modrý - str. 15/2, 3 - dále budete pokračovat do Čj 1. Nadepište si dnešní datum, na další řádky napište 4 roční období - ke každému ročnímu období najdi alespoň jedno slovní spojení z doplňovaných sloupečků, které se k němu hodí.
Např. jaro - ptačí hnízdo ...

Na procvičení párových souhlásek si otevřete stránky Školákova a zkoušejte pravopisné trenažery na probrané párové souhlásky. 
https://skolakov.eu/cesky-jazyk-2-trida/parove-souhlasky

Pís 2 - str. 19 - vypracujte dle zadání. Jsou všechna zvířata z písanky savci? Podle čeho poznáme, že se jedná o savce?

M - Přeříkej rodičům řady čísel, které jsme trénovali s mincemi.
0, 2, 4 ........
0, 5, 10 .......
0, 10, 20 ........
Zvládneš nově i řadu 0, 3, 6 .......... 30?

PS velký str. 30/1, 2, 3.

Na stránkách Školákova se ještě chvilku zdržíme 
https://skolakov.eu/matematika-2-trida Sčítání a odčítání do 100 (bez přechodu i s přechodem) - vyberte si jakoukoliv aktivitu. ;)

Vv - pokud máte doma plastelínu, vymodelujte mláďátka zvířat, která se na jaře rodí.

Děkuji všem rodičům za spolupráci, zasílání mailů s fotkami a domácí přípravu. Přeji vám všem krásný a pohodový víkend.
Paní učitelka

16.4.
Dobré ráno, milé děti, věřím, že jste pilní jako včelky a své úkoly si pečlivě vypracováváte. :) 
Děkuji za maily s fotkami, nestíhám odpovídat. ;)

Dnes nás čeká Čj, M, Prv, Pč. 


Čj - zopakujte si ústně, jaké znáte druhy vět a co za nimi píšeme?
- jak rozdělujeme hlásky?
- vyjmenujte měkké, tvrdé a obojetné souhlásky. Co po nich píšeme?
- řekněte 3 příklady antonyma - slova opačného významu
- řekněte 3 příklady synonyma - slova stejného nebo podobného významu

PS hnědý - str. 18/1 (odůvodňujte)

Napište si do Čj 2 DIKTÁT. (nezapomeňte napsat datum a označit pastelkou diktát D) 
Určitě bude spousta jedniček, je to opakování měkkých a tvrdých souhlásek. Rodiče vám nadiktují text z PS hnědý - str. 18/2 po spojení kapří řízek. Rodiče vám je zkontrolují. 

M - Jak vám šlo včera počítání mincí? Zvládnete to dnes i bez mincí? Počítejte po 2 do 20 a zpět, po 5 do 50 a zpět, po 10 do 100 a zpět. Jde to?

Nastříhejte si 5 čtverců, na které si zapíšeš 5 čísel. Vzpomeň si, jaké vlastnosti má čtverec? Zahrajte si s rodiči nebo staršími sourozenci hru Jsem číslo.... (jak to děláme ve škole) Výsledky si zapiš na připravené čtverce.
Např. Jsem číslo, ke kterému když přičteš 15, vyjde 45. Jsem číslo 30

Pokračuj:
- čísla poskládej vzestupně (od nejmenšího k největšímu)
                - urči u čísel počet desítek a jednotek
                - postupně přičti ke každému číslu 9
                 - teď odčítej číslo 10

PS velký - str. 28/7, str. 29/2, 3.
PS růžový - str. 9/1, 2.

Prv - pročtěte si v učebnici str. 47 - Připomeňte si, jaký je rozdíl mezi stromem a keřem

- využijte jakýkoliv materiál, co máte doma (papír, látku, ubrousek...) a zkuste vytvořit květ jarní květiny nebo rozkvetlého stromu. Můžete se mi opět pochlubit fotkou vašeho výtvoru. ;)

Všechny vaše pracovní listy a splněné úkoly si pečlivě ukládejte do desek. Ráda si je prohlédnu, až se sejdeme všichni ve škole. Stále mi od několika z vás chybí informace, jak jste dopadli při počítání příkladů v M ze dne 30.3. uč str. 20!
A teď už alou ven.

 


15.4.
Krásné slunné ráno. Snad už bude dnes tepleji a budete moci vyrazit na procházku do přírody. 

M - Zopakuj si rozklad čísel na desítky a jednotky. 
Vzájemně si s maminkou dávej otázky: Které číslo má 5 desítek a 9 jednotek? Kolik desítek a jednotek má číslo 48? Které číslo leží hned před číslem 50, které hned za 39? - více otázek
Vyzkoušej si počítání s mincemi - dvoukorunami, pětikorunami a také desetikorunami. Penízky si seřaď vedle sebe, ukazuj si na ně a trénuj číselné řady vzestupně a sestupně:

2, 4, 6 .......20              20, 18, 16 ......... 2
5, 10, 15 ........50         50, 45, 40 .........5
10, 20, 30 ......... 100   100, 90, 80 ........ 10

PS velký - str. 28/1, 2, 3.

Čj - Uč. str. 75/3 ústně, 5 - písemně do Čj 1 (datum). Správně zdůvodňuj, řekni si více možností  - přístav - přístavy. 
PS modrý - str. 27/1, 2 u jmen zavolej - Josefe! Václave!

Aj - Uč.str. 40, 41 - zopakujte si názvy místností v domě. 
Uč. str. 43 - Where is my...? (Kde je moje...) Where is my sock? - Is it in the kichten.
            Where is my bag?
            Where is my shoe?
         Vymýšlejte další otázky, kde by mohly být schované předměty.
PS - str. 38 - spoj otázku s odpovědí. Do odpovědi dopiš název místnosti. Obrázky si můžeš pěkně vybarvit. 

Tv - pokud máte schovaný obrázek s abecedou. Zacvičte si podle písmen vašeho křestního jména. ;)

Mějte se krásně

14.4.

Dobré ráno, moji školáci. Jak jste prožili Velikonoce? Věřím, že jste si je užili i v rodinném kruhu zvesela.
Čeká nás zkrácený týden. Dnes si propojíme matematiku a prvouku. 

M - velký PS - str. 27. Procvičování a opakování času. PS růžový - str. 24/1, 2. Pokračujte v PS z Prv str. 53 a 54.

Čj - Uč. str. 75/1 ústně, 2 písemně do Čj 2 (datum). 
PS hnědý - str. 29/1.
Pís 2 str. 20.

Hv - koukali jste se o Velikonocích na pohádky? Vzpomeneš si na nějakou pěknou pohádkovou písničku? Zazpívejte si ji společně se sourozenci.  

Paní učitelka

Domácí příprava od 6. - 10.4.

Domácí příprava od 6. - 10.4.

8.4.
M -
počítej po 2 od 2, 4, 6 ... do 20.
                po 3 od 3, 6, 9 ... do 30.
                po 5 od 5, 10, 15 ... do 50.
str. 26/1, 2 - napoví ti pěsti, 3, 5.
 
Čj - PS hnědý - str. 5/2, str. 15/1, str. 30/2.
Pís 2 - str. 9. 

Aj - nová lekce 5 - My house - Jaké máte doma místnosti? (kuchyň, obývací pokoj, koupelna...)
Uč. str. 40, 41 si prohlédněte Happy house a jednotlivé místnosti.
kitchen - kuchyň
bedroom - ložnice
bathroom - koupelna
sitting room - obývací pokoj
hall - hala, předsíň
garden - zahrada

Na stránkách https://elt.oup.com/student/happyhouse/level2/stories_02/story_05?cc=cz&selLanguage=cs si poslechni příběh. Co se v příběhu stalo?

PS str. 36 přečtěte si slova pod jednotlivými místnostmi - správný název označte.


7.4.
Krásné ráno. Děkuji za fotografie vašich velikonočních výrobků a výzdob. Rodičům děkuji za jejich posílání.
Dnes bude krásně. Rychle pojďte na učení a pak hurá ven. 

Čj - dnes nás čekají párové souhlásky ď a ť. Uč. str. 74/2 cvičení přepiš do Čj 1 (datum). 
PS hnědý - str. 7/1, str. 30/1.
Na stránkách https://www.gramar.in/cs/#2 si procvičuj doplňování párových souhlásek.
Pís 2 - rozdělíme se na dvě skupiny (kluci a holky). 
       - str.22 - Velikonoční pro kluky - přepiš básničku a nauč se ji nazpaměť -
                          KLUCI
       - str.23 - Velikonoční pro holky
přepiš básničku a nauč se ji mazpaměť
 -
                           HOLKY

V básničce podtrhni (podle pravítka) slova podřazená ke slovu Velikonoce.

M - PS růžový - str. 22/3, str. 23/a, 25/5.
Na stránkách https://www.matika.in/cs/#2 procvičuj + - Počítání.

Prv - stále pokračujeme s povídáním o jarních květinách. Pročtěte si v učebnici str. 46 a vypracujte v PS str. 58. 

Hv - zopakujte si rozdělení not podle délky jejich trvání (celá, půlová, čtvrťová, osminová). V PS si vypracuj a můžeš si vybarvit str. 64, 65. Zazpívejte si nějakou veselou písničku.

Mějte se krásně
Paní učitelka


6.4.

Dobré ráno, kamarádi. Jak jste se měli o víkendu? S Tomíkem a Lucinkou jsme vyráběli velikonoční vajíčka, hráli si na zahradě i na ní trochu pracovali. Tento týden nás čekají Velikonoční prázdniny a Velký pátek. Učit se budeme tedy pouze do středy. :)
Moc vám dekuji za vaše veselé fotky. Vždy mi vytvoříte úsměv na tváři. Těším se na vás.

Čj - Uč. str. 73/2 na folii, 3 - doplň na folii a přepiš do Čj 2 (nezapomeň datum).
PS hnědý - str. 6/1, 2. 

M - PS velký str. 24 - u slovní úlohy - zápis, výpočet a odpověď.
PS růžový - str. 22/2, str. 23/6.

Čtení - kapitola z rozečtené knihy.
Pís 2 - str. 8. 

Tv - můžeš si zacvičit se sourozencem. 10 dřepů, 10 kliků, 10 poskoků po pravé noze, 10 poskoků po levé noze, 10 předklonů - ruce se dotknou země. Kolik cviků bylo celkem?

Domácí příprava od 30.3.-3.4.

Domácí příprava od 30.3.-3.4.

3.4.
Pěkné prosluněné ráno. Už je tu zase pátek a před námi víkend. Jsem na vás moc pyšná, jak zvládáte vyučování, pomáháte doma a kolik z vás je kuchtíků. Děkuji za milé zprávy, veselé fotky a vaše úsměvy. Smějící se S Lucinkou vás všechny moc zdravíme.

Čj - PS hnědý - str. 5/1, str. 25/2, str. 26/2 - do sešitu Čj 1 vypiš slova podřazená ke slovu Rostliny, vyber si 3 slova a napiš s nimi větu oznamovací.

M - Jde vám odčítání přes 10? Procvičte si postupné přičítání a oděčítání, sčítání a odčítání do 100 s přechodem přes 10 - PS růžový - str. 5/2, str. 22/1, str. 23/1.

Čtení - písanka 2 str. 18.
O víkendu si každý den přečtete jednu kapitolu z vaší knihy.
Na stránkách https://decko.ceskatelevize.cz/velikonoce najdete krásné inspirace, hry. 


2.4.

Ahojky kamarádi. Jak jste si užili Apríl? Napálili jste někoho? Který vtípek se vám povedl nejlépe? Jak vám šla cvičení na počítači? Bavilo vás to?
Představte si, že mě ve škole napálila paní učitelka Šlapáková. Pokračovaly jsme dnes v šití roušek do domova důchodců u Pelhřimova a prý, že se mi páře mikina. Lekla jsem se, protože jsem si ji šila sama. Že bych někde udělala chybu? Smějící se Smějící seSmějící se 
Tak pojďte, mákneme, ať to máte brzy hotové.

Čj -
Jak vám jdou párové souhlásky? Bojujete, nebo je zvládáte? 
PS hnědý - str. 25/1, 26/1.
PP str. 16.
Všechna doplněná písmena odůvodni. Popros rodiče o kontrolu.

M - PS velký - str. 22, 23/1. Dnes začnete novou látku - Odčítání s přechodem přes základ 10.
Rozložte si odčítané číslo (menšitel) tak, abyste se dostali na 10 (fazolku) a odečtěte zbytek. Určitě to zvládnete. Kdybyste si s něčím nevěděli rady, napište mi. Mrkající

Prv - na čistý list papíru nakreslete uprostřed ovál, do kterého napíšete "Jarní květiny". Okolo oválu napište názvy alespoň 7 jarních květin a vedle názvu květinu krásně nakresli. Když si nebudeš vědět rady, pomůže ti učebnice z Prvouky.  Hotovou práci si schovej do desek. S rodiči si můžete o jarních květinách povídat. Připomeňte si části rostlin, jak se jmenují části pod zemí, jakou barvu mají květy, kde rostou, jestli jsou chráněné nebo léčivé apod.

Pč - Blíží se největší svátky jara - Velikonoce. K nim patří veselá jarní výzdoba, pečení, malování kraslic, tvoření...  Nechám to na tobě, s čím doma pomůžeš, do čeho se zapojíš. Opět budu moc ráda, když mi pošleš fotografii, já ji přidám na naše stránky, abychom alespoň touto cestou o sobě trochu věděli a rychleji nám tato nemilá doba uběhla.
Tento úkol plň průběžně až do Velikonoc.

1.4.

Dobré ráno, moji milí. Kdopak ví, jaký měsíc dnes začal, do jakého ročního období patří a co je za den?
Správně, dnes je APRÍL. Už vás někdo napálil? Vzpomínáte na apríl v 1. třídě, kdy jsme se vyměnily s paní učitelkami? Někteří z vás byli smutní, jiní se radovali. Co byste cítili dnes? 
Nezlobte rodiče, mají v nastalé situaci hodně práce a mají vás moc rádi. ;) Pomozte mamince s přípravou oběda a prostřením stolu. Určitě ji potěšíte.

Dnes si trochu odpočneme. ;)

Poproste rodiče, ať vás pustí na počítač a zpočátku vám trochu pomohou. Pak už to zvládnete sami. ;)

Čj - na stránkách https://www.gramar.in/cs/#2 najdete Najdi podřazená slova 1, Párové souhlásky B - P, D - T. Procvičujte, můžete si měnit počet úloh.

PS hnědý - str. 3/1.

M - na stránkách https://www.matika.in/cs/#2 najdete Sčítání +, Slovní úlohy. Opět si můžete měnit počet úloh.
PS růžový - str. 5/2, 3.

Aj - Uč. str. 36 - hledejj správného klauna. Říkej, jaké vlasy máš a sourozenec nebo rodiče budou hádat, kolikátý klaun jsi.
PS str. 31 celá - do vět doplň barvu dle vlastní fantazie, obrázky potom pečlivě vybarvi podle vět.
Např. 1 "I´v got pink hair and blue eyes." - klaunovi takto vybarvíte vlasy a oči. 
PS str. 33 vyluštěte čtyřsměrku a dopiště k Daisy části těla.

Ať vám jde práce pěkně od ruky. Těším se na další fotečky, třeba jak pomáháte mamince.

Blíží se nám Velikonoce, inspiraci a činnosti můžete čerpat i zde https://decko.ceskatelevize.cz/velikonoce


31.3.

Pěkné mrazivé ráno, milí školáčci. Jak jste se vyspali. Děkuji vám všem za zprávičky s fotkami přečtených knih a výsledky z matematiky. Moc vás chválím, jste velké šikulky. Tak co, jdeme na to?

Čj - uč. str. 110/d, t - doplňte na folii s odůvodněním. Cvičení si zkontrolujte. Poproste rodiče nebo starší sourozence, ať vám nadiktují 10 slovních spojení do Čj 2 jako diktát. Pořádně si vše zkontrolujte a opravte si ho růžovou pastelkou. Věřím, že nebudete mít žádnou chybu. Pavlíku, ty pracuješ jen doplňovačky Mrkající
PS hnědý - str. 2/1. cvičení.
PP - str. 14 - 2., 3. sloupeček
- modrou pastelkou podtrhni všechna slova označující počet (číslo)
- zelenou podtrhni slova nebo spojení, která patří k jaru. Víš, kdy jaro začalo?
- červenou 
podtrhni slova označující barvu

M - PS růžový - str. 4/5, 6. Str. 5/1.
PS velký - str. 21/1, 2, 4, 7

Prv - vezměte si papír, do středu napiš název ročního období, které začalo v sobotu 21.3. a slovo zakroužkujte. Potom okolo slova napište co nejvíce slov (nejméně patnáct), která se k tomuto ročnímu období hodí. Můžete psát různými typy písma, barevnými pastelkami, různými směry, to už záleží na vás. Na druhou stranu nakreslete nějaký hezký obrázek, který se k tomuto ročnímu období hodí (stačí pastelkami).
Pracovní list si založ do pevných desek, až se sejdeme, tak si vaše práce společně prohlédneme.

Hv - opakuj si zápis probraných not do notové osnovy -c, d, e, f, g, a, h.
Zazpívej si písničku Okolo Třeboně, Já husárek malý, Kytka masožravá...


30.3.
Dobré ráno, děti. Zdravím vás po slunném víkendu. Nabraly jste sílu do dalších dní?

Čj – PP str. 13/2., 3. sloupeček – z obou sloupečků vyber 4 slovní spojení a napiš s nimi do sešitu Čj 1 4 věty (datum).
Párové souhlásky D – T Uč. str. 73/1 cvičení si přečti a odůvodni. Cv. 2 vypracuj na folii a popros rodiče o kontrolu.

M – str. 20/celá – počítej sám/sama, popros rodiče o kontrolu. Napište mi, kolik jste získali bodů (za každý správný příklad získáš 1bod). ;)

Tv – znáš z hodin TV – Abeceda – říkej v duchu abecedu, sourozenec nebo rodiče řeknou STOP. U jakého písmenka se zastavíš, takový cvik udělej (upravte si, prosím, pro vaše možnosti). Děti hrají rády, že?

Čtení – Už máte někdo přečtenou knihu? Můžeš mi napsat jakou. Pokud tě rodiče vyfotí s knihou, pošlete mi fotku. Vytvoříme si knihovničku přečtených knih.

Přeji vám hezký den
Vaše paní učitelka

Domácí příprava od 23.3.-27.3.

Domácí příprava od 23.3.-27.3.

Milé děti,
vás i vaše rodiče moc zdravím. Začíná nám další týden, kdy komunikujeme pouze přes třídní stránky. Doufám, že vše zvládáte bez větších obtíží. Budu ráda, když mi napíšete, jak se máte, zda úkoly zvládáte. Většinu úkolů byste měly zvládnout samy. Rodiče poproste o kontrolu.

Věřím, že to zvládnete, jak nejlépe můžete.

Libuše Fiksová

27.3.
Dobré ráno, kamarádi. Jak jste se vyspali do slunečného dne? Čeká nás poslední den práce. O víkendu si odpočněte a naberte sílu na další týden.

Čj -
PP str. 12/1. a 2.sloupeček
- červeně podtrhni slova podřazená k částem těla
- zeleně podtrhni vlastní jméno
- modře podtrhni slovo protikladné ke slovu končí
- žlutě podtrhni vlnovkou dvě slovesa - jsou to slova, která říkají, že někdo něco dělá - vzpomeň si, jak jsme psali na plakát na tabuli k popisu osoby. ;)

Uč. str. 110/b/p - doplňte na folii - nezapomeň odůvodňovat.

M - str. 19/7 - sám si zkontroluj a oznámkuj - 0 chyb - 1*, 1 chyba - 1, 2 chyby - 1-, 3 chyby - 2 ostatní neznámkuj.
PS růžový - str. 3/1, 2, 3.

26.3.
Čj -
Dnes už začínáme první párové souhlásky B - P. Uč. str. 72/1, 2, 3 - na folii, cv. 4 přepište do sešitu Čj 2 (datum). Všechna doplňovaná písmenka si odůvodněte - chléb - napíšu b, protože jsou 2 (více) chleby (chlebů). Jste šikulky, určitě vám to půjde.

M - str. 18/2, cv. 4 přepište do sešitu M2 (datum) - každý příklad pište na samostatný řádek, ať se pěkně vejdete. Str. 19/1, 6. PS růžový - str. 2/5.

Prv
 - PS str. 35 a 36. 
Pro šikulky:
Spočítejte, kolik máte doma židlí:
V kuchyni ___.
V pokoji ___.
V kuchyni a pokoji máme dohromady ___ židlí.

Co patří do pokojíčku?
postel, židle, slon, věšák, hračky, budík, babička, stůl, pračka, knihovna, vana, aktovka, umyvadlo, lampa.

25.3.
M -
 str.16/4 u pyramidy sčítáte vždy 2 sousední kostičky.
Str. 17/1, 5. Cv. 3a - slovní úlohu zapište do M1 - nezapomeňte na zápis, výpočet a odpověď.

Čj - Jak vám šla včera slova příbuzná? Věřím, že jste je zvládli. Dnes budeme pokračovat. Uč. str. 71 - přečtěte si celou stranu. Z tabulky ze sloupce - Slovo si vyberte 4 slova, která použijete ve 4 větách (1 oznamovací, 1 přací, 1 rozkazovací, 1 tázací) - věty pište do Čj 1 - nezapomeňte na datum.

Aj - Na vloženém odkazu najdete naši učebnici, jak ji znáte ze školy - karty se slovíčky, hry, písničky, příběhy.
 https://elt.oup.com/student/happyhouse/level2/?cc=global&selLanguage=en
Projděte si Unit 4 - Body.

Čtení - 1 kapitola rozečtené knihy.

V rámci TV se jděte proběhnout na zahradu nebo obejděte nejbližší domy. (Nezapomeňte doma roušku a po návratu si pořádně umyjte a vydesinfikujte ruce).

Opatrujte se mi, mám vás ráda.
Děkuji za pěkné maily
Vaše paní učitelka


24.3.

Čj– čeká nás nové učivo – slova příbuzná. Pročtěte si v učebnici str. 70. Na papír si napište slovo les, lék, rod a podobně jako v učebnici zkuste vymyslet co nejvíce slov příbuzných.
Cv. 3 splňte do sešitu Čj 2 – nezapomeň napsat datum.


M – PS růžový – str. 1 – procvičování příkladů z 1.třídy. ;) (napiš datum)
PS velký – str. 16/1 – nezapomeňte na zápis, výpočet a odpověď. 16/3.


Prv – zopakuj rodičům, co ses dozvěděl o České republice – náš rodný jazyk, státní symboly, hlavní město, jméno prezidenta… Vypracuj v PS str. 34.

HV – měli bychom dnes hudební výchovu. Zazpívejte si společně pár písniček a zkus vytleskávat rytmus. Se sourozencem si můžeš zahrát na ozvěnu, jak hrajeme ve škole.

Přeji vám pěkný den

23.3.
Čj - PP str. 11.
M - str. 15.
Čtení - 1 kapitola rozečtené knihy.

Mimořádné sdělení

Vážení rodiče, milé děti,
vzhledem k dané situaci bude naše veškerá komunikace probíhat přes tyto webové stránky a přes můj školní email.
Na naše třídní stránky vám budu psát úkoly, cvičení, denně dle našeho rozvrhu. 
Pracovní sešity si můžete vyzvednout ve středu 18.3. mezi 8h a 12h ve vestibulu školy. Až budete před školou, prosím, zavolejte na číslo 566 690 441 a já Vám materiály donesu. Pokud se nebudete moci dostavit, domluvíme si náhradní termín.
Prosím o pravidelnou domácí přípravu.

Vyzvednout si školní věci mohou pouze zákonní zástupci - dospělé osoby! Vstup do školy a tím i osobní odběr pomůcek je žákům zakázán!!!
Doufám, že se brzy setkáme zdraví opět ve škole
Vaše paní učitelka

Domácí příprava

Online odkazy:
www.skolakov.eu - najdete zde spoustu cvičení k procvičení jak z češtiny, matematiky i angličtiny. ;)

Plňte si úkoly postupně, ať se vám nenahromadí a můžeme po návratu pokračovat. 
Těším se na vás kamarádi
Včera jste dostali nové procvičovací sešity do Čj - PS hnědý, M - PS růžový. Obalte si je, pište do nich perem a psacím písmem. Dbejte na úpravu. 

19.3.
Čj
- PS hnědý - str.1/2.,3.cv. Uč. str. 69/pročíst celou stranu, do Čj1 přepsat první 4 věty ze cv.3.
M
- PS 2 str. 14 celá.
Prv
- přečtěte si str. 31, poproste rodiče, ať se s vámi podívají na internet, poslechněte si státní hymnu.

18.3.
M
- Do sešitu geometrie na pravou stranu nadepiště dnešní datum a zkuste rýsovat - podle pravítka a ořezanou tužkou.

1. 3 rovné čáry
2. 2 křivé čáry
3. 2 lomené čáry
4. Narýsujte rovnou čáru a na ní leží body M, N, O.
5. Narýsujte rovnou čáru a na ní neleží body R, S.
Zopakujte si, co jsme se učili o úsečce.
Čj -
Nový pracovní sešit do Čj - Čeština pro druháky - str. 1/první cvičení. PP - dokončit str. 10, str. 11/1.sloupeček. Všechna doplněná písmenka odůvodněte.

Aj - opakujte všechna probraná slovíčka.
Čtení pokračujte ve vybrané knize.

17.3.
Čj -
Uč, str. 109/i,y c, d - ústně. PP - str. 10/1., 2. sloupeček.
M
- pokračujte v pracovním listu z prázdnin, do konce týdne dopočítejte všechny sloupečky.

Vyberte si v poličce nějakou pěknou knížku a každý den si přečtěte jednu kapitolu.
Prv - přečtěte si str. 30, Kde bydlíš ty?, PS - str. 32.


Přečtené knihy

Přečtené knihyPřečtené knihy bude představovat pravidelně v páteční hodině čtení. Děti mohou nosit knihy průběžně celý týden k nahlédnutí kamarádům. ;)

Konzultace pro žáky - doučování

Konzultace ve středu 12.45-13.30hodin.

Dopsané sešity do ČJ nebo M si děti nechají doma a do školy již nenosí.

VÝCVIK V BRUSLENÍ

VÝCVIK V BRUSLENÍ

I v letošním školním roce budeme chodit na výcvik v bruslení na zimní stadion.

Bruslit budeme v těchto termínech:

čtvrtek 20.2. od 8.30 do 9.15 - sraz před školou v 7.30 hod.
středa 26.2. od 10.15 do 11.15
středa 4.3. od 10.15 do 11.15

Pokud by byl někdo ochotný odvézt a přivézt zpět dětem batůžky, pomoci při zavazování bruslí, budeme rádi.

S sebou v batohu – nabroušené brusle, pevné rukavice, sportovní oblečení, helma (i cyklistická), pití, náhradní ponožky.

Sběr kaštanů, žaludů a suchého pečiva

Sběr kaštanů, žaludů a suchého pečivaPomerančovou a citronovou kůru můžete nosit pravidelně do skladu u šaten ve středu od 7.40 - do 7.55 hodin.
Také se sbírá staré pečivo (nemusí být usušené, ale ne plesnivé).

Halloween

Halloween

Hravá matematika

Bobování

Základní škola Palachova, Žďár nad Sázavou
Přihlášení
  • image 217
  • image 239
  • image 238
  • image 237
  • image 236
  • image 235
  • image 234
  • image 232
  • image 230
  • image 227
  • image 226
  • image 218

Created by © 2019 -2020 ALS Euro s.r.o. tvorba www stránek pro školy