logotyp

1. B

Mgr. Lucie Slavíčková ( učebna. 710 )

1. B1. 2. 3.4.5. 
pondělíčjmčjtv  
úterýmčjprvčjhv  
středačjmtvčj  
čtvrtekajmčjajpč  
pátekčjprvčjvv  

Máme se dobře

Obrázků: 1-5 z celkem: 33    začátek začátek o jednu stranu vpřed na poslední stranu  

Domácí úkoly

Domácí úkoly

16. 3.

Milé děti, milí rodiče, 

z nařízení vlády jsou uzavřeny všechny školy v republice, proto od dnešního dne bude probíhat domácí výuka přes webové stránky naší třídy, kdy budu průběžně zadávat učivo z hlavních předmětů (ČJ, M). Všechny potřebné sešity mají děti u sebe.

Prosím o průběžné vypracovávání zadaných úkolů a především apeluji na to, aby děti denně četly!!!  Děkuji.

8. 4.
Krásné středeční ráno, děti!
Dnes vám zadám poslední úkoly v tomto týdnu, další dostanete až v úterý 14. 4., tak máte dostatek času na to, abyste vše v klidu zvládly. Ale pokud má někdo chuť a prostor pracovat navíc, procvičovat to, co už znáte, samozřejmě může. Stránek pro inspiraci máte dost :-). Ale hlavně si od učení odpočiňte, jen si  prosím nezapomeňte denně aspoň malý kousek něčeho přečíst a nemusí to být jenom ze slabikáře :-).

M -
dneska nás čeká velikonoční počítání :-)
     - str. 36 / 1 - 6
     - str. 37/ 1 - 4, 9

Sl - str. 63 - druhý článek o Čendovi a úkoly 3, 4 -  PŘIPOMÍNÁM - čtěte po slabikách a dbejte na to, abyste slabiky, slova neopakovaly!! Rodiče tímto žádám, zda by na to dohlédli (př.  dobře: Čen - da má ry -bič - ky. špatně: Čen - da Čenda má ry - bič - ky rybičky)

A ještě slíbená angličtina
Aj -

 
7. 4.
Ahoj školáčci, jak jste se vyspali do dalšího, doufám, že slunečného dne? Věřím, že dorůžova a že vám dnešní učení půjde jak po másle :-).

M -
str. 33/ 1 - 6 (u cv. 3 říkejte podobné slovní úlohy a pak doplňte tabulku, nezapomeň zase na písmenko ve žlutém rámečku a doplň ho do vláčku :-))
      - str. 39/ 1, 2

Sl - str. 63/ 1 (žlutý balónek)
    - str. 63/ 2 (ale jen půlku stránky - pouze vyprávění o Barči - a doplňte dvě věty dole u zelené "fajfky")

Prv - uč. str. 54/ 1, 2 (cv. 1 je úkol spojený se čtením, tak si ho klidně můžete nechat na čtvrtek nebo jiný volný den - sami si zkuste přečíst článek o jaru a pak odpovědět na otázky, které jsou dole v zeleném ráměčku). Na procházky do přírody, jak vidím z fotek, chodíte. Tak až půjdete příště, pozorně se dívejte kolem sebe a pokuste se s pomocí rodičů říct, jak se liší příroda teď na jaře a v zimě (co tam v zimě bylo a teď není a naopak).
Až přijdete domů, namalujte obrázek související s jarem (co se vám venku líbilo, co jste tam viděly, co vás tam zaujalo,...) - tento úkol je nepovinný

Pč -
téma jsou Velikonoce - vyrobte v průběhu celého týdne cokoliv, co se týká Velikonoc (vajíčko, pomlázku, zajíčka, velikonoční výzdobu, klidně s maminkou upečte mazanec, beránka...) a budu se těšit, že se se svými výtvory "pochlubíte" :-)



6. 4.
Dobré ránko, moji malí "velcí" šikulové!
Moc děkuji všem, kteří mi doteď poslali svoje fotečky a jsem přesvědčená, že až si je prohlédnete, vyvolají na vaší tváři obrovský úsměv, stejně jako u mě :-). Můžete se aspoň takto na dálku podívat, co vaši spolužáci a kamárádi dělají a třeba se i inspirovat k nějaké činnosti.
Tento týden bude kratší, co se pracovních dnů týká, protože čtvrtek, pátek budete mít velikonoční prázdniny. Proto bude jedna malá změna v rozvrhu a to, že vám ve středu zadám úkoly i z angličtiny, abychom o ni nepřišli.

A teď už hurá do práce, aby byly povinnosti co nejdříve za vámi a mohly jste se věnovat hraní, malování, vyrábění...
M - str. 32/ 1 -8 (cv. 1 si vypočítejte zpaměti - zkuste to co nejrychleji a bez použití prstíků, ve cv. 5, 6 "Z" znamená znázornění a "V" výpočet)

Sl - str. 62 - článek VLOČKA - tentokrát si nejdříve prohlédněte obrázek, který je u článku a zkuste říct, o čem ten příběh je a proč se tak jmenuje a svoji odpověď zdůvodněte. Pak si ho teprve přečtěte a uvidíte, zda jste měly pravdu. Pokud ano, máte velikou pochvalu a pokud ne, vůbec nevadí, důležité je, že jste se o to pokusily a za to vás také moc chválím. Nakonec doplňte věty. A komu se práce dařila, nezapomene si vybarvit sluníčko :-).

Písanka -
str. 23 - procvičování známých písmenek

Na těchto stránkách najdete spoustu krásných cvičení, her a zábavných úkolů na procvičování matematiky a českého jazyka. Můžete je využívat kdykoliv dle svého uvážení. Tyto úlohy jsou nepovinné!!!
https://www.matika.in/cs/#1
https://www.onlinecviceni.cz/exc/list_sel_topics.php
https://www.gramar.in/cs/#1
https://skolakov.eu/cesky-jazyk-1-trida


3. 4. 
Ahoj, moji zlatí boubelatí :-)). Čeká vás poslední pracovní den v tomto týdnu a pak už zasloužený odpočinek. Tak s chutí do toho a půl je hotovo :-).
 

Sl - 
str. 61/1 - 3
    - str. 62/růžový balónek (číst jen ty dva řádky barevných slov)

Písanka - str. 22 - procvičování písmenka malé v - protože se vám na řádek vejde každé slovo jednou max. dvakrát, napište si slova válí, mává, vane, víme a visí ještě mimo písanku, abyste si to lépe procvičily
Nezapomeňte si občas napsat nějaký cvičný diktát a výsledkem se mi můžete pochlubit :-).

Prv - uč. str. 53 - dneska nás čeká nová kapitola JARO - je to jedno z ročních období a vy určitě už spoustu informací o něm víte - přesto si poslechněte básničku a povídání na této straně a podívejte se krátké, ale moc hezké video týkající se jara, svátků a tradic s ním spojených.
https://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1011539224-kosticky/200327275160052-jaro-uz-je-tu

Vv - Sl str. 59/ 4 - ozdobte kraslici podle svých představ

Další inspiraci a náměty nejen na Velikonoce najdete zde: 
https://decko.ceskatelevize.cz/velikonoce


2. 4.
Dobré ráno všem přeji. Děti, co jste včera dělaly? Budu ráda, když mi pošlete nějakou fotečku, kde uvidím, co celé dny děláte, jak se učíte, hrajete si, pomáháte mamince s vařením, čtete si...Už se moc těsím :-))

A teď už hurá do práce!
M -
str. 31/ 1 - 4 (u cv. 2 budeme pracovat s názorem - bohužel penízky nám zůstaly ve škole, tak si nachystejte 10 stejných věcí např. pastelky, víčka, knoflíky a příklady si nejdříve názorně ukažte a pak teprve zapište do tabulky. U cv. 3 stačí vybarvit pouze jednu možnost, ale pokud chceš více, použij různé barvičky)
  
   - str. 28/ 4

Sl - str. 60/1 - 6 - čeká vás nové písmenko Č, č - poproste rodiče, aby vám nejdříve přečetli dopis od krále, abyste věděly, co vás s tímto písmenkem čeká. Budete procvičovat to, co znáte a hóóódně číst a doufám, že nikdo z vás není nemocný jako Anička z básničky a že jste všichni zdraví jako rybičky :-). A teď už pokračujte jako u jiných písmenek - básnička, slova začínající na č, poloha písmenka č ve slově, slabiky...
     - ze cv. 4 si vyberte 6 slov a ta přepište na papír velkým tiskacím písmem 

Aj -
minulou hodinu jste se seznámily s novými slovíčky. Zopakujte si je - poproste rodiče nebo staršího sourozence, aby vám slovíčka říkali a vy je v uč. str. 38, 39 ukazujte.
Dneska se zkusíme posunout dál, ikdyž bez nahrávek to nebude jednoduché, ale my to společně zvládneme :-). 
     - PS str. 34 - Listen and circle - přepis nahrávky - one - a present, two - a cake, three - a candle, four - a balloon, five - a card, six - a badge. Prosím rodiče, aby dětem postupně říkali to, co jsem napsala a děti budou kroužkovat obrázek, který slyší.
Cílem dnešní hodiny je otázka Is it a (bike/car)? Je to (kolo/auto)?
      - uč. str. 40 - story - prohlédněte si pozorně všechny obrázky, popište je a pak zkuste říct, o čem celý příběh je (samozřejmě česky)
      - PS str. 35 - hlavolam - vyver správný obrázek, zakroužkuj ho a vybarvi. Otázka Is it a (pen/doll/plane...)? Je to (pero/panenka/letadlo...)? Děti odpovídají buď No! nebo Yes! It is a (doll/pen/plane...).     
      

1. 4.
Děti, vítejte v novém měsíci dubnu. Je to druhý jarní měsíc, říká se mu také Apríl a typické pro něj je "aprílové počasí". Znamená to, že je každou chvíli jiné počasí, v jednu chvíli svítí sluníčko a je teplo, hned nato prší nebo dokonce sněží. Tak se necháme překvapit, co si pro nás nachystá letos :-). Tento měsíc oslavíme Velikonoce a také budeme pálit čarodějnice.

M - str. 30/ 1, 2 (pracujeme stále jen v oboru čísel 0 - 10), cv. 4, 5 (zde napište za příklady = a vypočítejte), cv. 3 je dobrovolné
  
   - str. 28/ 3
Sl - str. 59/ 1 - 3 (zde nám Bára poví, jak se doma chystají na Velikonoce, pak ty zkus říct, co je pro ně typické, jaké tradice se dodržují...podobně jako jsme to dělali o Vánocích)
Písanka - str. 21 (čeká vás nové písmenko malé v, tak si ho nezapomeňte nejdříve procvičit mimo písanku)
Tv - pusťte si nějakou písničku a společně s bráškou nebo sestřičkou si na ni zacvičte :-)


31. 3.
M -
 str. 29/ 1-4 (u cv. 1-3 nezapomeň všechny možnosti vypstat do odpovědi, u cv. 4 najdi všechna řešení a jedno vždy zapiš do rámečku)
      - str. 28/ 1, 2 (obrázky si můžeš vybarvit)
Sl - str. 58/ 1-4 (u cv. 1 nejen dopište písmenka, ale i čtěte a zkuste sami vymyslet a napsat i další takováto slova, kdy záměnou jednoho písmene vznikne nové slovo př. luk - buk)
Prv - Opakování a shrnutí růžové kapitoly - str. 52/ 1-4 (u cv. 1 navíc řekněte, kdo je nejstarší a nejmladší, jména všech členů rodiny, zopakujte si, co jsou to narozeniny a svátek a kdy je vy slavíte. U cv. 4 spojte správné číslo s obrázkem)
 - pomožte mamince, babičce se zaléváním kytiček :-)


30. 3.
Dobré ráno moji milí malí žáčci :-). Doufám, že jste měli v rámci dané situace hezký víkend a že jste se do nového týdne vyspali dorůžova, s dobrou náladou a novou energií, kterou budete potřebovat na další práci. "Domácí učení" není rozhodně jednoduché, ale neberte to jako něco zlého, ale jako výzvu...možnost dokázat sobě, vašim rodičům a samozřejmě i mně, že to zvládnete. Já vám samozřejmě věřím a držím moc pěsti a vím, že určitě pracujete, jak nejlépe dovedete. A že vám třeba občas něco nejde nebo nevyjde úplně podle vašich představ? Nevadí...to se stane každému, tak zvednu hlavu a jdu dál :-).

M - str. 26/1-8 (slovní úlohy 3-6 si šikovní čtenáři mohou číst sami, u cv. 7 poproste rodiče, aby vám diktovali příklady na +, - do 10, vy pište jenom výsledky a pak si vemte červenou pastelku, sami si to zkontrolujte a oznámkujte - 0 chyb - 1*, 1 chyba - 1, 2 chyby - 1-, 3, 4 chyby - 2...dál už neznámkujte)
      - str. 27/ 4, 7,10
Sl - str. 57/2-4
Písanka - str. 20 - nácvik písmenka velké N - už umíte písmenko M, tak to určitě hravě zvládnete


Děti, kdyby jste měly chuť si český jazyk a matematiku procvičit zábavnou formou, tak doporučuji stránky skolakov.eu. Ale počasí o víkendu má být krásné, tak si vyražte s rodiči někam do lesa nebo jinam do přírody, ať si provětráte hlavičky, protáhnete tělíčko a v pondělí se vrhnete s elánem do další práce :-).
Vaše paní učitelka
 
27. 3.
Sl - str. 56/ 1-5 
    - str. 57/ 1 (žlutý balónek)
Písanka - str. 19 (v rámci psaní procvičujte přepis slov z tiskací podoby do psací - např. slova z písanky nebo ze slabikáře, ale jen ta slova, ve kterých umíte napsat všechna písmenka)
Prv - uč. str. 51/1, 2

26. 3.
M - str. 25/1-6 (u cv. 4 si geometrické tvary nejdříve vybarvi různými barvami)
     - str. 27/8, 9
Sl - str. 56/6 - nové písmenko B, b (přečíst pohádku, vymyslet co nejvíce slov na B, b)
                      - stejně jako u písmenka H, h vytvoř vlastní pracovní list
Aj - měly jste si opakovat slovíčka 4. lekce a PS dodělat po str. 33, dobrovolné bylo PS str. 65, 66 (vyrobit si skládací postavy)
     - 5. lekce - Happy birthday! - uč. str. 38, 39 (nová slovíčka dole pod obrázkem)
     - vložím odkaz, kde najdete učebnici, podobnou té, co máme ve škole - jsou zde karty se slovíčky, hry, písničky, příběhy...můžete využít
https://elt.oup.com/student/happyhouse/?cc=global&selLanguage=en

Jak chtěl být bič tlustý
      Jeden kočí, jmenoval se Bohouš, měl pěkný dlouhý bič. Jenomže ten bič nebyl úplně normální, ale trošku "šuš". Usmyslel si, že bude vypadat jinak než ostatní biče. "Ať jen jsou všechny hubené, já chci být tlustý."
      Jenou se kočí Bohouš vypravil s koněm a s vozem do města na trh. Kůň Bělouš nutně potřeboval nový postroj, a tak kočí zamířil nejdřív k sedláři. Hned ale u prvního stánku - měli tam melouny - na něj někdo volá. Byl to známý prodavač. Co prý je u nich ve vsi nového a tak a tak. Povídali si nejdřív, aby řeč nestála, ale potom se zapovídali. A právě to byla vhodná příležitost pro Bohoušův bič, který se zatím jen tak povaloval na dně vozu. 
      Bič se nepozorovaně vztyčil, rozhlédl se a... Než bys řekl švec, měl v sobě ten největší moloun, co ležel na kraji pultu. "Kdybych se tak mohl na sebe podívat, možná, že jsem už ztloustl," pomyslel si. Ale žádné zrcátko nebylo po ruce. Pro jistotu tedy hned spolkl meloun ješte jeden. Musel si přiznat, že polykání melounů není nijak zvlášť příjemná záležitost. Ale nebylo moc času na přemýšlení. Najednou totiž, bůhvíproč, snad kvůli podezřelému zvuku z jeho břicha, kočí i prodavač zmlkli. A Bohouš začal honem spěchat. Co prý toho má ještě zařídit a že bude muset, jak se říká, prásknout do koní. "Kdepak mám vůbec ten svůj b...?" Nedořekl. Když místo biče uviděl před sebou bachratou obludu, vykoktal už jen bbbbbb.
      Kočí byl samozřejmě na leccos zvyklý a za chvíli se zase vzpamatoval. Ale z nakupování a zařizování už nebylo nic. Nejdřív musel prodavači oba melouny
řádně zaplatit. Pak naložil bič s dvojitým břichem na vůz a vydal se domů. Dovedete si představit, jak celou cestu na bič brblal a nemohl mu přijít na jméno. 
      Když se pak vůz na hrbolaté cestě natřásal sem a tam, začalo milému biči konečně v hlavě svítat. Škoda, že tak pozdě.
      "Byl jsem tenký jako nit,
       ale břicho chtěl jsem mít.
       Teď tu koukám do nebe, 
       byl jsem hloupý, bé, bé, bé!"
Kam měl Bohouš ten neforemný a ještě k tomu ubrečený bič doma postavit? Dal ho mezi harampádí do rohu stáje, k nepotřebným věcem do sběru. "Jo, milý brachu," řekl, "pozdě bycha honit. Budu si muset pořídit nový bič."
      Jak k tomu všemu ale přišel koník Bělouš, který teď musel ve své stáji poslouchat bičovo lítostivé bů a bů, bé a bé. Hloupého biče ale také trochu litoval. "Nebreč," radil mu, "nic tím nespravíš. Začni raději každý den pořádně cvičit a budeš zas štíhlý jako dřív. Kočí Bohouš tě určitě vezme zase zpátky."
      Bič byl za tu naději Běloušovi tak vděčný, že si radostí povyskočil. A hned začal cvičit, až se z něj kouřilo. Zhubnout většinou ale bývá nmohem těžší než ztloustnout:
      "Běhám, skáču jako míč,
       jedno břicho už je pryč.
       Pomalu to ale jde.
       Ještě jedno břicho, bé!"
Protože bič cvičit vydržel, i své druhé břicho brzy shodil. Ale jak vypadal, když byl tlustý, to jen tak nezapomene.
      


Informace pro rodiče

6. 4.
Dobré ráno a dobrý den i Vám, milí rodiče,
děkuji vám všem, kteří se mnou komunikujete. Moc vám děkuji za fotky, které mi posíláte a že díky vám mohu svoje žáčky vidět aspoň takto. Na fotkách je vidět, že děti jsou spokojené a kolika různým činnostem se díky vám věnují. A za to bych vám chtěla moc poděkovat, že i přes tuto nelehkou situaci se jim tolik věnujete a zaměstnáváte je :-).
L. Slavíčková

30. 3. 
Milí rodiče,
i Vám přeji hezký začátek nového a určitě dalšího náročného týdne. Doufám, že se Vám všem daří dobře a že i vy tuto situaci neberete jako trest, ale jako možnost poznat nové věci. Věřte, že vím, co asi prožíváte, nejsem jen učitelka vašich dětí, ale také máma dvou dětí. Až nám to situace dovolí, třeba se společně sejdeme, popovídáme si a sdělíme si navzájem, jak jsme celou situaci prožívali a zvládali. Samozřejmě pořád platí, že pokud budete něco potřebovat, mít nějaké dotazy, napište, zavolejte. 
K otázce kontroly sešitů...fyzicky mi sešity nosit nebo někde předávat nemůžete, ale pokud má někdo zájem a možnost je naskenovat, ofotit a poslat na mail, určitě můžete. Ráda se podívám, jak děti pracují. 
S přáním pevného zdraví a mysli
L. Slavíčková

25. 3.
Dodatečně přeji všechno nejlepší k narozeninám Simonce Přikrylové.


Milé děti a milí rodiče,

máme za sebou první týden domácího učení. Vím, že s tím asi máte plné ruce práce. A to nejen vy, děti, ale i vy rodičové, navíc pokud sami chodíte do práce. Nechci Vás ani Vaše děti zahltit prací, ale na druhou stranu je nám všem jasné, že děti něco dělat musí. Proto bych Vás chtěla požádat o zpětnou vazbu, jak děti úkoly zvládají, zda je práce mnoho, málo nebo akorát. Online nejsem, ale několikrát denně kontroluji svůj školní mail (lslavickova@1zdar.cz). Sem mi můžete zasílat dotazy, postřehy, pocity a reakce na tuto situaci. Věřím, že společně to zvládneme. Děti za práci chvalte, a to prosím i mým jménem, pozdravujte je a všem Vám přeji hlavně zdraví. 
Lucie Slavíčková


16. 3.
Dle potřeby napište na můj školní mail, zavolejte na mobil nebo na pevnou linku (st, pá 8.00 - 12.00).

Divadelní představení proběhne v náhradním termínu.


13. 1.
Probíhá sběr pomerančové kůry - vždy ve středu 7.40 -7.55 v prostorách šaten

Masopustní rej

Pěvecká soutěž

Pěvecká soutěž

Fotky

Fotky

Páteční zdravé vaření

Základní škola Palachova, Žďár nad Sázavou
Přihlášení
  • image 239
  • image 238
  • image 237
  • image 236
  • image 235
  • image 234
  • image 232
  • image 230
  • image 227
  • image 226
  • image 218
  • image 217

Created by © 2019 -2020 ALS Euro s.r.o. tvorba www stránek pro školy