logotyp

4. A

Středa 8. 4.

Středa 8. 4.

Krásný a hlavně usměvavý den,
vám, moji milí žáčci,
přeji:)

Nikdo by se dnes neměl mračit, či jinak škaredit a víte proč? Protože je……… Dokážete pojmenovat i ostatní dny v týdnu před Velikonočním pondělím? Vyhledejte si informace a zjistěte, co se v tyto dny dělává:) Zapište je do sešitu Čtení zepředu: nadpis Velikonoce, název dne – informace, popř. obrázek.

Děti, co se vám vybaví při slově Velikonoce? Vyjmenujte 10 podstatných jmen a 10 sloves, která se k tomuto tématu vztahují. Komu se to povedlo, je pašák:)

Určitě pro vás bude lehké i vymyšlení dvou slovních úloh na téma Velikonoce. Zapište jejich zadání, proveďte výpočty a odpovědi do sešitu (mějte při tom na mysli, že jsme čtvrťáci:)).

A jako čtvrťáci dokážete krásně zpracovat i vámi vybranou pověst. Vezměte si bílý papír A4, pod něho vložte podložku s linkami. Vyzdobte nadpis, což bude název pověsti a napište souvislými  větami  vyprávění o pověsti. Prosím neopisujte žádný text. Vyprávějte vlastními slovy (Šímo, klíďo píďo o Zubštejnu:)). Nakreslete k tomu i obrázek:) Na vyfocené pověsti se budu těšit příští středu (15. 4.), takže času dost:)
Mrkněte i na zpracované pověsti Dějiny udatného českého národa na youtube.

Milé děti, jsou před námi Velikonoční prázdniny, užijte si je, odpočiňte si, načerpejte energii ze sluníčka a hlavně buďte zdraví:)

To vám z celého srdce přeje ZoRo.

PS: Děkuji za křížovky, některé jsou vážně supr:)

 

Přáníčko

Přáníčko

Vážení a milí rodiče,

velmi Vám děkuji za spolupráci při domácí výuce. Je vidět, že se svým dětem věnujete, trávíte s nimi čas, pomáháte jim, jste jim oporou:)

Přeji Vám krásné Velikonoce v kruhu rodinném, pevné zdraví a hlavně slunce v duši:) ZoRo

Pověsti

Mgr. Zuzana Růžičková ( učebna 815 )

4. A1. 2. 3.4.5.
pondělíčjaj vl tv 
úterýčj ajpř pč 
středa mčj vl čj hv 
čtvrtekčjčj aj tv 
pátekčj  přinf vv vv 

Úterý 7. 4.

Úterý 7. 4.

Hezký den, moji kamarádi,

včera jste se v ČJ dozvěděli, že vzor muž patří mezi měkké vzory a to znamená, že se v koncovkách podstatných jmen skloňovaných podle tohoto vzoru píše měkké i. Dnes si toto učivo ještě procvičíte a to v PS str. 18 cv. 1, 2, 3, 4. Můžete také navíc využít tyto stránky https://www.onlinecviceni.cz/exc/list_sel_topics.php

Kamarádi, co byste řekli písemnému násobení a dvěma slovním úlohám v MA? Že se těšíte? Super, jste miláčciJ:) Jsou to cv. 12, 13, 15 v uč. str. 102, pište prosím do sešitu a pečlivě:)

Téměř všichni jste mi poslali tajenku i odpovědi na matematické hádanky a za to vám velmi děkuji:)
Jsem moc ráda, že se na vás mohu spolehnout:)

Co vymyslet podobnou křížovku v , kde by se v tajence ukrýval nějaký živočich žijící na louce? Otázky ke křížovce tvořte pomocí učiva přírodovědy, pak jen zakroužkovat správná písmenka v odpovědi a je to:)

Těším se na vaše nápady, proto mi zadání vaší vymyšlené křížovky pošlete emailem. Postupně je budu zveřejňovat a budeme je řešit:)

Mějte se sluníčkově, ahoj ZoRo.

PS: Naskenované obrázky nelze zkopírovat, nemohu je dát mezi ostatní na třídní stránky. Zkuste je prosím posílat jinak. Děkuji:)

 

 

Keltský horoskop

Příprava večeře

Včelka

Kufr

Pexeso

Zajímavosti

Pondělí 6. 4.

Pondělí 6. 4.

Krásné ráno, milé děti,
prosluněná neděle je za námi a před námi je kratší pracovní týden. Máte radost?

Ale proč tomu tak je, co se blíží? To zjistíte v tajence, když správně doplníte vzory podstatných jmen a zakroužkujete v odpovědích zadané písmenko. Pozor, řádky jsou přeházené:)
8. věnec – vzor a v něm 4. písmeno
2. středa – vzor a v něm 2. písmeno
3. písmeno L
7. beránek – vzor a v něm 3. písmeno
1. pondělí – napište k němu vzor a zakroužkujte 4. písmeno
10. kraslice – vzor a v něm 4. písmeno
6. vajíčko – vzor a v něm 5. písmen
4. báseň – vzor a v něm 2. písmeno a připíšete čárku
5. mládě – vzor a v něm 1. písmeno
9. dárce – vzor a v něm 5. písmeno
Vyřešenou tajenku i se vzory mi prosím všichni pošlete:)

Tajenka ukrývá křesťanské svátky spojené s utrpením, vzkříšením a zmrtvýchvstáním Ježíše Krista. Jsou to také svátky jara a probouzející se přírody ze zimního spánku. Chlapci si pletou z vrbových proutků pomlázky a děvčata zdobí a barví vajíčka. Letos to bude trošku jiné. I přesto doufám, že chlapci vyšlehají své maminky a sestřičky, aby byly zdravé, veselé a pilné. A nejenom chlapci, ale i muži:)

Muž je nový vzor, spousta z vás však ví, že patří do rodu mužského životného. Podle koncovek při skloňování (tabulka uč. str. 56) také zjistíme, že se jedná o měkký vzor. To znamená, že se ve všech koncovkách podstatných jmen, skloňovaných podle vzoru muž, píše vždy měkké i. Abychom si to lépe zapamatovali, opíšeme si cv. 15 z uč. str. 59 do sešitu tak, že vždy za doplněný tvar slova napíšeme vzor muž ve správném tvaru:) Kdo si chce procvičit více, pročte si cv. 16 na str. 59, správně si doplní tvar a odůvodní koncovku.

MA jsou pro vás, milé děti, připraveny matematické hádanky a to v PS 1. díl str. 37 a 38. Vždy si dobře přečtěte zadání, propočítejte či logicky uvažujte a poté vyberte správnou možnost. Prosím vás o zaslání odpovědí: napíšete stranu, číslo cvičení, a) (např. 37/1/a, 37/2/d…) Pro další procvičování můžete využít tyto stránky: https://www.matika.in/cs/

Ve VL  se dozvíte, že pověsti jsou vymyšlené příběhy z minulosti naší země. Pročtěte si str. 11 v uč. Nabízím vám i další pověsti k přečtení, některé z nich jsou opravdu zajímavé.
https://2zszdar-20.webnode.cz/_files/200000497-488cd488d0/05%20České%20pověsti%20převedené%20do%20pdf.pdf
Kterou pověst jste si vybrali a proč? Napište mi to prosím všichni do středy:)

Přeji příjemný den, ZoRo.

PS: Dnes očekávám v emailu tajenku se vzory z ČJ a výsledky matematických hádanek.

Aj - Dobrý den milí žáci. Užijte si s rodiči klidný a slunečný  velikonoční týden bez nových d.ú. z angličtiny.  Opakujte si  slovíčka a procvičujte, co už bylo zadáno.

V případě potřeby, jakýkoliv dotazů, nebudete-li něčemu rozumět, mi můžete psát na školní e-mail: jbernardova@1zdar.cz .

Pátek 3. 4.

Pátek 3. 4.

Dobré ránko, kamarádi,
věřím, že jste pilní jako včelky a své úkoly si pečlivě vypracováváte:)

A propó, kdo z vás, děti, zná Včelku Máju? Pusťte si ji na youtube, třeba díl Jak se Mája narodila:) Je to pohádka, kterou znají určitě vaši rodiče, proto je pozvěte, ať se dívají s vámi a zavzpomínají na dětská léta:)

O včeličkách si také dnes přečtete v uč. str. 48, kde se dozvíte několik zajímavých informací. Ty si zapíšete do sešitu jako zápis: nadpis je Živočichové na louce, podnadpis Bezobratlí živočichové, Včela medonosná, 5 informací z uč.

V rámci INF si vyhledáte v encyklopedii nebo na internetu ještě další 4 informace o včele a zapíšete do PŘ:)

Včelky se slétávají do úlů. Podle kterého vzoru se úl skloňuje? Kdo ví?
Koncovky podstatných jmen skloňovaných podle tohoto vzoru si procvičíte v ČJ PS str. 17 cv. 3. K tomu je zapotřebí vědět, jestli se jedná o tvrdý nebo měkký vzor:) Dále si do sešitu opíšete z PS cv. 4 ze str. 17 a to tak, že za každé podstatné jméno napíšete do závorky jeho vzor ve stejném tvaru:)

A kdo by měl zájem, může zkusit včelku Máju nakreslit, vyrobit, nebo namalovat v programu Malování a poslat mi foto. Pozůrek – je to dobrovolné:)

Krásný víkend, ZoRo.

Čtvrtek 2. 4.

Čtvrtek 2. 4.Krásný slunečný den, moji zpěváčci:)

Co se hned po ránu protáhnout při poslechu své oblíbené písně? Můžete přidat i posilování:)
Nebo se rozehřejete hrou pexesa, které jste si už vyrobili? Jako Míša:)

Vzory dnes budete procvičovat nejen při hře, ale i na prac. listě str. 34 cv. 54. Prosím vás, místo pádové otázky pište do sloupečku vzor a vedle číslo pádu. Kapišto?

V MA si oprášíte postup písemného dělení a vypočítáte si cv. 6 z uč. str. 101 do sešitu.

Potom si zalezete do pelíšku s knihou Správná pětka a budete s hlavními hrdiny pokračovat v jejich dobrodružství – kapitola šestá. Po přečtení opět napíšete nadpis do sešitu Čtení zezadu a k němu odpovědi na otázky:
1. Kdo opravoval kolo a proč?
2. Proč Julián, Georgie a Tim odešli?
3. Proč se tam objevil Richard?
4. Co se stalo s Dickem? Proč ho odvedli?
Jste napnutí, jak bude příběh pokračovat? Já tedy ano:)

 Milé děti, všem vám děkuji za emaily, ZoRo:)

Středa 1. 4.

Středa 1. 4.

Zdravím vás, moji milování žáčci,

už se vám dnes podařilo někoho poškádlit aprílem? Jestli ne, je na čase to změnit:)

Napadlo vás, že slovo apríl se skloňuje podle vzoru hrad? Nemůže to být pán, protože apríl je neživotný, neboť ve 4. pádě se tvar nezměnil.  Vzor hrad si dnes procvičíte v PS str. 17 cv. 1, 2 a to apríl není:)

MA si propočítejte 6 příkladů na písemné násobení, které naleznete v Početníku str. 36. Pište, děti, čísla pečlivě pod sebe:) Výsledky si zkontrolujte pomocí kalkulačky.

Ve VL tu pro vás mám další prezentaci o Sámovi https://www.google.cz/url?sa=i&url=https%3A%2F%2Fslideplayer.cz%2Fslide%2F2421845%2F&psig=AOvVaw3huDRqe2LQHh05XvgsBTuO&ust=1584786995925000&source=images&cd=vfe&ved=0CAkQjhxqFwoTCIjhseLtqOgCFQAAAAAdAAAAABAX (opět odkliknout SlidePlayer)
Je důležité si shrnout informace do stručného zápisu. Do sešitu si tedy napište nadpis Sámův kmenový svaz a odpovězte na otázky v uč. str. 10. Učivo si můžete procvičit na https://skolakov.eu/vlastiveda-4-trida

Čeká nás další dobrodružství s našimi hrdiny ze Správné pětky:) Čtěte pečlivě, nespěchejte, času je dost a opět napište do sešitu název páté kapitoly a odpovědi na otázky:
1. Koho se jel Richard zeptat?
2. Kdo byl pan Lomax?
3. Co všechno koupil Richard?
4. Jaký byl Richard? Co si o něm děti myslely?

Aj - platí odkazy ze čtvrtka 26.3. Nově: uč. str. 40, PS str. 40 - 41 . Stále procvičujte slovíčka. Děkuji.

Procvičování:  https://procvicovani-uciva.webnode.cz/news/tv-programmes-unit-8/

Já si myslím, že je toho ažaž:)

Proto si pusťte o přestávce relaxační hudbu, natáhněte se, zavřete oči a jen tak rozjímejte:)

Zítra ahoj, ZoRo.

 

Úterý 31. 3.

Úterý 31. 3.

Čauky mňauky, přátelíčkové,

je tu úterý a s ním přírodověda. Kdopak byl o víkendu na procházce a rozhlédl se po kráse naší krajiny? Všichni? Jste skvělí:) Určitě jste zahlédli i první vykvetlé jarní rostliny:) Znáš jejich názvy?

A o rostlinách je tu křížovka. Vezměte si tedy sešit a pište si odpovědi:
1. Léčivka rostoucí na louce, jejíž druhový název je kopinatý?
2. Do které skupiny rostlin patří pryskyřník a ocún?
3. Jaký je druhový název kohoutku?
4. Je to nejčastější bylina rostoucí na louce, jejíž druhový název je bílá?
5. Jak se říká loukám, které spásá dobytek?
V odpovědích zakroužkujte tato písmena: v 1. otázce je to  poslední písmeno, v 2. čtvrté, ve 3. druhé, ve 4. první a v 5. druhé písmenko.
Tajenku mi pošlete emailem a k tomu přidejte dosažený počet bodů v MA. Všichni prosím!!!

MA totiž otestujeme vaše znalosti z geometrie, PS 1. díl str. 34.

Zato v ČJ novou znalost přidáme, je to vzor HRAD. Co už víme je, že patří do rodu mužského neživotného. Mnozí z vás také dokáží skloňováním pádových otázek zjistit (uč. str. 56), že je to vzor tvrdý. Ale má výjimku, mrkněte na str. 58, proto pozůrek:) Abychom si učivo procvičili, doplňte a opište cv. 11 ze str. 58 do sešitu.

Pro příjemnější procvičování učiva ČJ si vyrobte v rámci pexeso se vzory podstatných jmen. Připravte si 14 dvojic stejných čtverečků. Jedna dvojice tvoří vždy vzor a podstatné jméno: např. město – veslo, píseň – postel, hrad – drahokam….. Celkem tedy máte 28 slov, hledáte dvojici, která k sobě patří:)

Příjemnou zábavu při procvičování, ZoRo:)

 

Pondělí 30. 3.

Pondělí 30. 3.

Krásné pondělní ráno, kamarádi moji,

věřím, že jste si víkend plný sluníčka užili a teď hupky, dupky do školy:)

Napište do sešitu ČJ 7 podstatných jmen rodu mužského, které se vztahují k vašemu víkendu a do závorky k nim dopište jejich vzory. Skloňuje se některé z nich podle vzoru PÁN? Co o tomto vzoru víte? Na co si musíte dát pozůrek? (uč. str. 56) Procvičte si jeho koncovky v PS str. 16 (někdo už má hotovo:)).

MA mrkněte do uč. na slovní úholy, které jsou na str. 101. Jedná se o cv. 1,2,4,5,7,10. Pečlivě si pročtěte zadání a příklady s odpověďmi zapište do sešitu. Poproste rodiče o kontrolu a podpis:)

Ve Vl se dnes, děti, seznámíte s franckým kupcem Sámem a to pomocí  četby v uč. str. 10, Dějinám udatného českého národa             ( https://www.youtube.com/watch?v=TGKV84pzdco) a prezentace https://www.google.cz/url?sa=i&url=https%3A%2F%2Fslideplayer.cz%2Fslide%2F1881091%2F&psig=AOvVaw0VMUGksL5RPTKQ9CVWCKY_&ust=1584788157084000&source=images&cd=vfe&ved=0CAkQjhxqFwoTCKivp4zyqOgCFQAAAAAdAAAAABAP (pro otevření odklikněte SlidePlayer). Další informace si k tomuto tématu můžete vyhledat a přečíst na internetu. Ve středeční hodině Vl si prohlédneme další prezentaci a napíšeme zápis.

Aj - platí odkazy ze čtvrtka 26.3. Nově: uč. str. 40, PS str. 40 - 41 . Stále procvičujte slovíčka. Děkuji.

A abyste nebyli ztuhlí, tak se protáhněte jako Jogínci, což je pořad na Déčku:)

Mějte se mamtárově, ahoj ZoRo:) 

PS: Pro ty, kteří se doma nudí, čtěte si, sledujte naučné pořady v televizi, vymýšlejte kvízy, křížovky, rébusy.

 

Pátek 27. 3.

Pátek 27. 3.

Moji drazí kamarádi,

máme tu konec týdne, hurá:)

A propó, jaký vzor patří ke slovům kamarádi, konec a týdne?

Jasan, jsou to vzory rodu mužského, které si dnes procvičíte a to na prac. listě str. 31. Mrkněte také do uč. str. 56 a 57 na skloňování jednotlivých vzorů. Pozornost zaměřte na vzor pán, u kterého se velmi často střídají íčka. Pozor na 1. 4. 5. 7. pád č. množného a 3. a 6. pád č. jednotného!!! Do sešitu vypracujte cv. 5 ze str. 57 a to tak, že za doplněné slovo napíšete jeho vzor  do závorky ve stejném tvaru (např. Venku štěkají psi (páni).). Pracujte pečlivě, je to velmi důležité učivo.

Mnoho rostlin rostoucích na louce se přiřazuje k rodu mužskému. Napadají vás nějaké? Napoví  vám uč. str. 46 a 47. Přečtěte si kapitolu o ekosystému Louka a zapište si o ní zápis do sešitu. V sešitě bude nadpis Rostliny na louce a informace: Co jsou louky a k čemu slouží? Jaké druhy rostlin tam rostou? (luční, byliny, léčivky, jedovaté) Ke každé skupině zapište několik zástupců. Nezapomeňte si nakreslit jednu rostlinu a hlavně vyrazit do přírody:)

V přírodě se pohybuje i naše Správná pětka. Představte si, že jste další postava, která nyní vstoupí do příběhu a bude s ostatními hrdiny celý týden. Jaké věci si sbalíte s sebou? Nemáte možnost se pro něco vrátit domů. Nakreslete (čím chcete) si kufr a do něho vše pro vás důležité. Alespoň u dvou věcí vysvětlete, proč si je berete. Hotové obrázky s vysvětlením prosím vyfoťte a pošlete:)

Pokud potřebujete pomoci s posíláním foto či jiných příloh, poproste rodiče o vysvětlení, ukázání, ať to příště zvládnete třeba i sami:) (to je vaše INF – umět přidat foto do emailu:) str. 83)

Přeji vám, moji milování žáčci, víkend plný sluníčka a krásných okamžiků, ZoRo.

Čtvrtek 26.3.

Čtvrtek 26.3.Dobré ráno, kamarádi,
pořádně se protáhněte a jdeme na to:)
V ČJ si, děti, do sešitu opište cv. 14 z uč. str. 53, které je zaměřeno na podst. jm. rodu ženského a jejich koncovky. Poproste rodiče o kontrolu a oznámkování:)
Dále si zopakujte vzory rodu mužského, které jsou uvedeny v uč. str. 55. Připomeňte si také, že u rodu mužského určujeme životnost. Procvičte si vzory v prac. listě na str. 29 cv. 44.
MA zjistíte, co už umíte, testem, který je v PS 1. díl str. 33. Poproste rodiče o kontrolu a o bodování. Napište mi prosím všichni do emailu, kolik bodů jste získali:)
Ve ČT si přečtěte čtvrtou kapitolu Správné pětky, napište její název a odpovědi na otázky do sešitu:)
1. Kdo spal z party nejdéle?
2. Jak se jmenoval nový chlapec?
3. Jak se jmenovali chlapcovi psi?
4. Kdo se chtěl prát a proč?

Hodně štěstí:)
Mějte se zpěváčkově, ahoj, ZoRo.

Aj - platí zadání z 23.3. Nově:

Pracovní sešit p. 39 ex. 4 - Otevři si sešit, podívej se na Bingo a poslouchej tuto nahrávku

 Při poslechu si odškrtávej hodiny, které jsi slyšel/a. Pak si hodiny sám/sama přečti.

 Pracovní sešit p. 39 ex. 5

Doplň, co mají Superstars rádi v televizi. Poslechni si tuto nahrávku a doplň správné písmeno.

Pracovní sešit p. 39 ex. 6

Doplň, na jakém kanále (Channel) je daný pořad a v kolik hodin ho dávají. Nahrávka zde.

Středa 25. 3.

Středa 25. 3.

Ahoj přátelíčkové,
moc vám děkuji za emaily, které mi píšete. Vypadá to, že se máte fajn a to je prima:)
Dnes toho bude více, proto si mezi jednotlivými předměty dělejte přestávky, protáhněte se, nasvačte se a napijte, ať to v pohodě zvládnete:)
Začneme MA a to novinkou. Naučíte se rýsovat trojúhelník pomocí kružítka:) Postup je uveden v uč. str. 75 cv. 1, pečlivě si vše pročtěte a poté přesně narýsujte a to i cv. 2, 3 do geo sešitu.
V ČJ si doplňte cv. 37 na str. 24 v prac. listě a cv. 39 na str. 25. 
Ve VL tu pro vás mám několik otázek, proto si připravte sešit, otočte si ho zezadu a odpovězte na otázky:
1. Jak vypadalo obydlí Slovanů?
2. Z jakého materiálu si vyráběli zbraně?
3. Jak Slované obchodovali?
4. Jak se nazýval společný jazyk Slovanů?
5. Jaký druh náboženství uznávali?
6. Napiš jméno alespoň jednoho boha Slovanů.
7. Co Slované dokázali?
8. Čím Slované byli? Co dělali?
Správné odpovědi naleznete v sešitě či učebnici, zkontrolujte si. Jste spokojeni se svými znalostmi?
Ve ČT si prosím přečtěte třetí kapitolu, napište její název a odpovědi na otázky:
1. Jak bude děti první noc spát?
2. Na jakém místě se chystají nocovat?
3. Co koupili Timovi k jídlu?
4. Jaká věc jim chybí k ohřívání pití?
HV si poslechněte nějaké jarní písničky a zaměřte se na jejich obsah. O čem píseň je, čím tě zaujala?
Bylo by fajn, kdybyste se mrkli i na stupnici C dur a znali její noty:)
Mějte se zpěváčkově, ZoRo

Úterý 24. 3.

Úterý 24. 3.Drazí přátelé,
jakpak jste se dnes vychrupinkali?
Věřím, že máte dobrou náladu a můžeme se pustit do dnešního procvičování:)

V ČJ si v prac. listě doplníte tvary podst. jmen rodu ženského a také jejich vzroy. Prac. list str. 20 cv. 29 a str. 21 cv. 31.

V MA budete počítat i rýsovat. Vše naleznete v PS 1. díl str. 32. Prosím rýsujte pečlivě:)

V AJ pokračujte podle pondělního zadání:)

V PŘ vás čeká zajímavá hra s otázkami v uč. str. 43, která prověří vaše znalosti o neživé přírodě a o poli. Než však začnete hrát, pročtěte si zadání i otázky a promyslete si odpovědi. Pomocníkem vám při odpovídání může být sešit i učebnice. Tak hodně štěstí:) S kým jste hráli a jak jste dopadli, my můžete napsat do emailu:)

V PČ byste se mohli zaměřit na přípravu večeře pro vaši rodinu. Promyslete suroviny, postup. Na vaše kuchařské umění jsem zvědavá, proto mi prosím pošlete email, kde bude název pokrmu a přidejte foto, jak si vaše rodina pochutnává:)

Těším se na vaše emaily, ZoRo.

PS: Některá nevyplněná cvičení v prac. listě str. 18,20,21 v ČJ vám mohou posloužit k dalšímu procvičování (dobrovolnému:))

Pondělí 23. 3.

Pondělí 23. 3.

Milí kamarádi,
všechny vás zdravím „Ory, ory, deo“.

Jak jste se měli o víkendu a co jste podnikali mi prosím napište na email. Už teď se těším na vaše zážitky:)

A co nás čeká v ČJ? Procvičíme si vzory rodu ženského:) Rozhlédněte se kolem sebe a vyjmenujte 8 věcí rodu ženského. Dokážete je přiřadit ke vzorům? Zkuste to. Podobný úkol máte v prac. listě str. 19, kde budete třídit slova do tabulky ke vzorům rodu ženského. Nezapomeňte na cvičení se slovesy:)

V MA si propočítejte v PS 1. díl str. 31, ale vynechte prosím cv. 2.

Ve VL tu pro vás mám prezentaci o Slovanech. Prohlédněte si ji, ať si toto učivo ještě lépe zapamatujete. Ve středu bychom mohli zkusit testík, co vy na to? Připravte se:) 

https://2zszdar-20.webnode.cz/_files/200000232-4cf914cf96/03%20Příchod%20Slovanů%20(1).pdf

AJ vám připravuje p. uč. Bernardová, proto sledujte stránky, ať si můžete doma procvičovat:)

A co v TV – procházka v přírodě nebo domácí posilování: 10 dřepů, 10 kliků, 10 sedů a lehů. A co zvládnout oboje?

Mějte se zpěváčkově, ZoRo.

 PS: Mrkněte v televizi na pořad UčíTelka v 10.50 a na stránky skolakov 4. třída a můžete procvičovat i jiným způsobem:)

Aj - 23.3.-28.3. Prosím napsat slovíčka do slovníčku a naučit se je - viz edupage.
PS str. 38/1,2

Procvičování:  https://procvicovani-uciva.webnode.cz/news/tv-programmes-unit-8/

Pátek 20. 3.

Pátek 20. 3.

Zdravím vás, moji milí kamarádi,

co si v rámci INF založit vlastní email? Postup nalezneš v uč. str. 79, 80, 81. Po založení emailu, mi prosím, pošlete pozdrav, fotku, či obrázek na adresu zruzickova@1zdar.cz a tak si spolu můžeme začít i dopisovat:)

V ČJ mrkněte zase na prac. list str. 15:)

V PŘ zkuste na internetu najít další zajímavosti k živočichu, kterého jste si vybrali. A vypsat dalších 5 do sešitu.:)

Vzpomínáte si na Kelty? V uč. vlastivědy str. 8 ve žlutém rámečku se píše o Keltském horoskopu. Přečtěte si ho a zjistěte, ke kterému stromu patříte. Potom ten strom pastelkami nakreslete a připište k němu vaše přání pro něho (čím víc, tím líp):) Pokud se vám vše podaří, vyfoťte obrázek a pošlete mi ho emailem:)

Moc si užijte víkend, ZoRo.

 PS: Víš, co je dnes za den? Napiš mi odpověď na email:)

Čtvrtek 19. 3.

Čtvrtek 19. 3.

Milé děti,

čeká nás opět MA, ČJ, AJ, ČT a TV.

Co začít TV, malou rozcvičkou, protažením celého těla, posilováním bříška…:)

ČJ budete pokračovat na prac. listě str. 14 a to učivem rodu středního.

MA si procvičíte písemné dělení do sešitu z uč. str. 98 cv. 9.

Ve ČT si prosím přečtěte druhou kapitolu a napište do sešitu její název a odpovědi na otázky:)

  1. Otázka: Jaký dopravní prostředek děti používaly?
  2. Otázka: Co si děti koupily k pití?
  3. Otázka: Co měly k obědu?
  4. Otázka: Které živočichy viděly a slyšely?

AJ procvičujete slovíčka ústně i písemně lekce 3 až 7.

Přeji vám krásný den, ZoRo:)

 

Středa 18.3.

Středa 18.3.Drazí přátelé,
hurá, máme spoustu prac. sešitů a prac. listů:)
Neděste se:)
Dnes si v ČJ procvičíte vzory a koncovky podstatných jmen rodu středního a to na prac. listě str. 13 (celá).
V MA budete počítat ale i rýsovat v PS 1. díl str. 30 (celá).
Ve Vl si prosím zopakujte učivo o Keltech a přidejte si k nim nové Slovany, o kterých se dozvíte v uč. str. 9. Do sešitu si napište nadpis a vypište si 5 základních informací. Důležité je vědět rozdíl mezi pohanským náboženstvím a křesťanským náboženstvím. K tomu ti může pomoci i internet:)
V AJ si do konce týdne budete průběžně opakovat slovíčka (ze slovníčku) lekce 3 až 7 a to nejen ústně ale i písemně.
Ve čtení si přečtete znovu první kapitolu knihy Správná pětka v Sovím doupěti. Po přečtení celé kapitoly si otočíš sešit do čtení z druhé strany, na novou stránku napíšeš název knihy, autora, název první kapitoly a odpovědi na moje otázky. Odpovídej celou větou a piš co nejlépe dokážeš, ať se v tom potom vyznáme:)
1. otázka: Se kterými postavy ses  seznámil?
2. otázka: Kam jede teta a strýc?
3. otázka: Co chtějí děti podniknout?
4. otázka: Kdo tvoří Správnou pětku?
A co si v HV pustit svého oblíbeného zpěváka a na jeho píseň si vymyslet tanec?
Přeji vám hezký den, ZoRo:)

Úterý 17. 3.

Úterý 17. 3.

Milí kamarádi,

dnes začneme přírodovědou. Ve škole jsme si četli o ptácích na poli, vybrali si jednoho zástupce a o něm vypsali důležité informace a nakreslili obrázek. Stejný postup zvolíme i u savců na poli, uč. str. 41 a 42. Pročti si tyto dvě strany, vyber si jednoho živočicha, který tě zaujal. Napiš si do sešitu nadpis Savci, jméno živočicha a 4 informace o něm. Nezapomeň nakreslit obrázek:)

V matematice si vypočítej příklady na písemné násobení, které jsou v uč. str. 97 cv. 8. Piš na papír, který zítra vlepíš do sešitu (rodiče ti ho přinesou:))

A jak to vypadá s tvým dopisem? Dnes máš ještě čas jej dokončit:) Zítra mi ho rodiče přinesou.

Na pracovní činnosti budeš potřebovat vyfouknuté vajíčko, které ozdobíš dle své fantazie (např. provázkem, papírem, voskovkami, barvami, čočkou,…). Lépe se zdobí, když je na špejli podvázané provázkem. Hotová kraslice na špejli ti ozdobí třeba květináč:)

Hezký den, ZoRo:)

Pondělí 16.3.

Pondělí 16.3.Milé děti,
v matematice si procvičíte počítání v PS 1. díl str. 29 vše bez cv. 5:)
V Čj se zaměříte na sloh, neboť ještě u sebe nemáte prac. sešit a prac. listy. V uč. češtiny si nalistujete str. 62, kde je nadpis Psaní dopisu I. Vše si pečlivě pročtěte. Čeká vás psaní dopisu pěvecké hvězdě, kterou jste si vybrali a ve škole nás s ní seznámili. Dopis bude obsahovat vše podle učebnice, osnovy. Nezapomeň, co vše musí dopis mít!!! Nejprve si vše prosmysli, napiš na kus papíru, přečti a oprav si chyby a teprve potom to co nejlépe přepiš na bílý papír velikosti velkého sešitu. Oslovení, okraje dopisního papíru,...cokoliv může být tebou barevně ozdobeno. Máš na to dva dny, ať to opravdu stojí za to:)
Věřím, že si s tím dáš práci. Už teď se na vaše dopisy těším:)
Ve vlastivědě si pročtete str. 8 Keltové, do sešitu si napíšete nadpis a jako zápis odpovíte na otázky pod textem. Pište srozumitelně, ať si z toho co nejvíce zapamatujete:)
Veškerá cvičení, úkoly, prac. listy, prostě vše budeme odevzdávat, až se uvidíme:)
Doufám, že to bude brzy, ZoRo:)
PS: Pracuj každý den, jinak toho budeš mít mnoho!!!
PS: Místo tělocviku, běžte, děti, do přírody. Venku je tak krásně:)

Mimořádné sdělení

Vážení rodiče, milé děti,
vzhledem k dané situaci bude naše veškerá komunikace probíhat přes tyto webové stránky a přes můj školní email, který je uveden v žákovské knížce. V nejnutnějším případě telefonicky.
Právě na stránky naší třídy vám, moji milí žáčci, budu psát úkoly, cvičení a to denně dle našeho rozvrhu. Vím, že jsou k tomu nutné prac. sešity a další materiály, které máte ve škole. Pro ty si přijdou Vaši rodiče ve středu 18. 3. mezi 8h a 12h do vestibulu školy. Až budete, rodiče, před školou, prosím zavolejte na toto číslo 566 690 426 a já Vám materiály předám.
Vyzvednout si školní věci mohou pouze zákonní zástupce žáka!!! Vstup do školy a tím i osobní odběr pomůcek je žákům zakázán!!!
Doufám, že se vám, moji kamáradi, vede dobře:)
Krásné dny, ZoRo:)

Konzultace pro žáčky

Každou středu od 12.45 do 13.30 mohou děti přijít na doučování, kde si společně objasníme pro ně dosud neobjasněné:)

Základní škola Palachova, Žďár nad Sázavou
Přihlášení
  • image 239
  • image 238
  • image 237
  • image 236
  • image 235
  • image 234
  • image 232
  • image 230
  • image 227
  • image 226
  • image 218
  • image 217

Created by © 2019 -2020 ALS Euro s.r.o. tvorba www stránek pro školy