logotyp

4. A

Pátek 26. června

Pátek 26. červnaMilé děti, vážení rodiče,

je tu zasloužený konec prapodivného školního roku:)

Velmi vám všem děkuji za báječnou spolupráci a pomoc při domácí výuce.

Přeji krásné prosluněné letní dny.

ZoRo

Mgr. Zuzana Růžičková ( učebna 815 )

4. A1. 2. 3.4.5.
pondělíčjaj vl tv 
úterýčj ajpř pč 
středa mčj vl čj hv 
čtvrtekčjčj aj tv 
pátekčj  přinf vv vv 

Čtvrtek 25. června

Čtvrtek 25. červnaOry, ory, deo, zpěváčkové moji:)

Dnes se naposledy uvidíme při online setkání, na které si připravíte:



PS do MA a Čj
sešit do čtení
žákovskou knížku
Správnou pětku
roušku
čestné prohlášení
tvrdou fólii na vysvědčení.
Někteří ještě nějaké drobné za poškozené učebnice.
(Jeden žák VL modrou a jeden žák AJ.)

To jsou věci, které v pátek 26. června přinesete do školy.

Při videosetkání si také budeme povídat o vašich plánech na prázdniny. Tak se na to připravte:)

V pátek 26. června si začneme v 8h rozdávat vysvědčení a v 8. 45h budete odcházet na prázdniny. 
(Pokud nepůjdete na oběd a do družiny.)
Rodiče do budovy školy nemohou, musí na vás čekat venku:)

Moc se na vás těším:)

Mějte se zpěváčkově, ahoooj, ZoRo.




Konec školního roku

Konec školního rokuMilé děti a milí rodiče,

školní rok 2019/2020 končí dnem 26. června, kdy se rozdává dětem vysvědčení (viz rozeslané emaily).

V pondělí 29. června a v úterý 30. června mají děti ředitelské volno.

A potom PRÁÁÁZDNINY:)

Pondělí 22. 6. až středa 24. 6.

Pondělí 22. 6. až středa 24. 6.Přátelé a kamarádi,

blížíme se do finále:)

Proto si v MA propočítejte v PS str. 17 a 18.
V ČJ si dokončete v PS str. 31.
Dočtěte si Správnou pětku a zapište si o ní zápis do čtenářského deníku.
Také si dopište zápis do čtenářského deníku o vaší přečtené knize (nebo nalepte, pokud jste ho již psali).

Můžete mrknout i na online procvičování:
https://www.matematika.hrou.cz/
https://www.gramar.in/cs/
https://www.matika.in/cs/
https://www.ctedu.cz/

Mějte se, ZoRo.

Pátek 19. června

Pátek 19. červnaČauky, mňauky, kamarádi:)

Co nás dnes čeká?

1) referáty o přečtených knihách
2) stavba věty: věta jednoduchá, souvětí, vzorec souvětí, spojovací výrazy PS str. 31
3) četba devatenácté kapitoly Správné pětky a odpovědi do sešitu Čtení:

Richardovo dobrodružství
1. Jak se cítil Richard, když vylézal z kufru auta?
2. Kam Richard doběhl?
3. Koho ukrývají na Sovím doupěti?
4. Co se píše v novinách?

Příští týden se uvidíme až ve čtvrtek 25. 6. na online setkání, abychom si připomněli, co všechno je nutné v pátek donést do školy:) 
Také si povíme, jaké jsou vaše plány na prázdniny.
Setkáme se ve stejném čase, jak jsme zvyklí: v 8h, v 10h a v 11h.


Pěkný víkend, ZoRo.

PS: Příští týden vás čekají pouze 2 str. v PS v MA (17, 18), dočtení Správné pětky. Také bude potřeba dopsat do čtenářského deníku informace o vaší přečtené knize.

PS: Stále sledujte webovky třídy:)

Marečkův objev

Víkend ve Žďárských vrších: Honza B., Kubík P., Kubík Ř. s bratrem

Čtvrtek 18. června

Ahoj kamarádi,

zrada, zmizel čtvrtek.

Zde jsou otázky ke Správné pětce:

Kam zmizel Richard?
1. Po kom pátrá policie?
2. Co všechno na Sovím doupěti není (týká se to domácnosti)?
3. Jaký popis chlapce slyšely děti v rádiu?
4. Koho z dětí se ptal Rooky, kde je Richard a co si o tom myslel?

Je to záhada, ZoRo.

Středa 17. června

Středa 17. červnaOry, ory, deo, zpěváčkové:)

dnešní den přivítáme naší písničkou a poté si hned budeme vyprávět o knihách, které jste přečetli:)
Také se dozvíme, že spojovacími výrazy ve větách může být i jiný slovní druh než spojky a zaměříme se na stavbu vět.
(uč. str. 78 cv. 2, 3, pro Kubíka P. str. 82).
Budete potřebovat: referáty, sešit do ČJ a uč. do ČJ.

V MA si procvičíte písemné násobení a dělení do sešitu či na papír, který vložíte do sešitu:) Uč. str. 149 cv. 7 (zel. uč. str. 150) a str. 150 cv. 24 (zel. uč. 151). Zelenou učebnici má Terka, Agátka, Sophča:)

Ve VL se četbou dozvíte několik informací o potomcích Karla IV.: o Václavu IV. a Zikmundovi Lucemburském, v uč. str. 28. Ze str. 29 si opíšete zápis do sešitu, jedná se o cv. c) Nadpis je Český stát za vlády Lucemburků.
Také mrkněte na Dějiny udatného č. národa:
https://www.youtube.com/watch?v=O-Ytm3aJf74&list=PLnplwgXmL676ZF4XY6BrbKpRFABnZExbv&index=41&t=0s

Mějte se zpěváčkově, ZoRo.

Úterý 16. června

Úterý 16. červnaHezký den, kamarádi:)

dnes jsme se probudili do slunečného rána a já věřím, že jsme všichni dobře naladěni na dnešní online výuku.

Budete potřebovat: uč. do PŘ a sešit, uč. do MA a sešit s úkoly, samozřejmě i psací potřeby.

Společně si v PŘ projdeme závěrečný test v uč. str. 72 a 73. Sami pak do sešitu vypracujete test na str. 74, kde budete zapisovat pouze číslo otázky a k nim písmenko vybrané odpovědi, např. 1a),.... Vyfotíte a pošlete mi emailem:)

V MA si zahrajeme Početního krále, zkontrolujeme vaše vypočítané slovní úlohy, zopakujeme postup písemného násobení a dělení, v uč. str. 149 cv. 7, 9 do sešitu.

V ČJ si doplníte dvě cvičení a přepíšete je do sešitu.
Cvičení 4 na str. 74 (Kubík P. str. 78), obyčejnou tužkou nadepíšete nad slovesa osobní zájmena a číslo osoby.
Cvičení 5 str. 77 (Kubík P. str. 81), podtrhnete vlnovkou a tužkou slovesné tvary.
Požádáte rodiče o kontrolu, kdyby se objevila chybka, hned ji opravte:)

Mějme na paměti, že dokončujete povídání o Karlu IV., chystáte si referáty o přečtených knihách a také připravujete učebnice k odevzdání:)

S chutí do toho a vše je hotovo, ZoRo:)


Víkend

Pondělí 15. června

Pondělí 15. červnaKrásné pondělní ráno, milé děti:)

těším se na vaše víkendové povídání:) které bude součástí dnešní online výuky.
Zaměříme se také na slovesa ve všech časech (uč. str. 77 cv. 3), převedeme slovesa být a nebýt do zadaného tvaru (uč. str. 77 cv. 4), zahrajeme si stopovanou na rody podstatných jmen a určíme u nich mluvnické kategorie (uč. str. 76 cv. 6).
Budete potřebovat pouze učebnici, sešit a své víkendové zážitky:)

V MA vás čeká řešení slovních úloh do sešitu. Stačí zapsat stranu a cvičení, příklady a odpovědi:)
Uč. str. 149 cv. 8, 10 (bez náčrtu), 15 a str. 148 cv. 2.

Ve VL pokračujete v psaní o životě a významných událostech Karla IV., které píšete na papír A4 a rodiče mi jej přinesou ve čtvrtek s učebnicemi.

Učebnice budou špígl nýgl:) Vygumované a slepené, rodiče na to dohlédnou!
Jedná se o ČJ, MA, Čítanku - oranžovobéžovou (někteří ji máte ve třídě), 2 díly VL, PŘ, INF, AJ.

Pracovní sešity do MA a ČJ, Hravou čítanku si necháte u sebe, budeme v nich ještě procvičovat. A to jak do konce školního roku, tak i na začátku roku nového (v září). Takže je opatrujte jako oko v hlavě:)

Také knihu Správná pětka budeme dočítat do konce školního roku a vy mi ji donesete na vysvědčení spolu se sešitem Čtení:)

Tolik informací, je jich dost:)

Mějte se famfárově, ZoRo.


Pátek 12. června

Pátek 12. červnaČauky mňauky, kamarádi,

přiblížil se nám konec pracovního týdne, jupííí:)

A s ním i online matematika s češtinou v jednom:) 
Budete potřebovat: uč. do MA, sešit do geo, PS do Ma a do ČJ.

V ČJ budeme časovat slovesa v minulém čase, mrkneme i na časování slovesa být v různých časech. Připomeneme si mluvnické kategorie u podstatných jmen (pád, číslo, rod, vzor) a určíme si je. Dokončíme si stranu 28 v PS částečně spolu a více sami po výuce.
V MA si zopakujeme vzorečky pro výpočet obvodu čtverce a obdelníku, zkontrolujeme si váš domácí úkol včetně rýsování:) 
Seznámíme se s novým pojmem rovnoběžník a zkusíme jej vyhledávat mezi ostatními čtyřúhelníky, uč. str. 114 a PS str. 16 cv. 5.

Dále prožijete další dobrodružství se Správnou pětkou,
kapitola sedmnáctá:
Julián dostal bezvadný nápad
1. Kam dětem Aggie schová svačinu?
2. Co dělal Hrbáč s autem a proč?
3. Jaký plán má Julián?
4. Kdo nakonec vlezl do kufru a proč?
Opět zapisujete do sešitu:)

Už je to uděláno, už je to hotovo:)

Utíkejte ven a užijte si prosluněný víkend, ZoRo.

PS: Na pondělní online výuky bude potřeba uč. do ČJ, PS, sešit,... a kdo ví, co ještě:)


Čtvrtek 11. června

Čtvrtek 11. červnaSluníčko a zdravíčko,
přátelíčkové moji:)


Včera jsme na závěr naší online výuky zjistili, že máme slabinu a to v určování mluvnických kategorií u podstatných jmen. Proto si je dnes procvičíte. Nejprve však opíšete text se slovesy, která převedete do minulého času a správně doplníte koncovky podstatných jmen:

(Přijít) Mikuláš s anděl__. V L__tom__šl__ (se narodit) Bedřich Smetana. M__loš (sedět) na židl__. Jonáš (cvičit) orl__. Pes (běžet) za voz__.Údol__ (obklopovat) skála. Atlet (mít) problém__ se zádovými sval__. S__sel (se živit) ob__l__m. V Příbram__ (být) důl na stříbro. (Vystoupit) krotitel se cvičenými lv__.

Pod napsaný text v sešitě vypíšete pod sebe 6 podstatných jmen a určíte u nich pád, číslo, rod, vzor.
Poproste rodiče o kontrolu a pokud bude potřeba, hned opravte:)

Toto učivo si můžete dále procvičit na:
https://skolakov.eu/cesky-jazyk/3-trida/podstatna-jmena/kategorie/cviceni1.htm
Poproste rodiče o kontrolu a pokud bude potřeba, hned opravte:)

V MA si připomenete počítání obvodu čtverce a obdelníku. Jedná se o cv. 5 a)b)d)e) v učebnici na str. 106. U každého cvičení si uděláte náčrt, potom napíšete správný vzoreček pro výpočet a postupně se dopočítáte k výsledku. (pomůckou vám mohou být předchozí cvičení v sešitě) Také jeden z čtverců a jeden z obdelníků narýsujete přesně daným postupem (viz str. 93).
V pátek si při online výuce vše společně zkontrolujeme.

Ve ČT se ponořte do další kapitoly knihy Správná pětka, tentokrát s názvem Aggie - a Hrbáč a odpovězte do sešitu  na otázky:

1. Jak děti chtěly napálit Hrbáče s jídlem pro Tima?
2. Co měl na starost Hrbáč v Sovím doupěti?
3. Jakou práci vykonávala Aggie?
4. Co děti dostaly k jídlu na okenní parapet?

Mějte se co nejlépe, ZoRo:)

PS: Na páteční online výuku bude třeba: učebnice do Ma, sešit do Geo s Dú, rýsovací potřeby. PS do Čj. S ranní skupinou začínáme výjimečně až v 8.30h.

Aj - čtvrtek 11.6.

https://docs.google.com/document/d/1FnoYxbdn1O0b5xONYF5h7kzmX6SmQ10t0KL9l1jyxwY/edit?usp=sharing


Středa 10. června

Středa 10. červnaOry, ory, deo, milí zpěváčci,

je čas vyskočit, protáhnout se a s chutí se vrhnout do dalšího studia:)

Dnes nás při online výuce čeká ČJ, ve kterém si budeme vyprávět (číst) vaše příběhy sestavené podle obrázkové osnovy (uč str. 72). Vyčasujeme několik sloves v minulém čase a zaměříme se na časování sloves zvratných (uč. str. 71). Také si napíšeme diktát (uč. str. 73) a určíme mluvnické kategorie u sloves (osobu, číslo, čas) a u podstatných jmen (pád, číslo, rod, vzor).

Nachystáte si tedy: uč., sešit s úkolem, psací potřeby a hooodně vědomostí:)

Své vědomosti prověříte také v MA, kde si propočítáte test v PS str. 15. Je to shrnutí učiva, které byste, milí zpěváčkové, měli zvládnout na plný počet bodů. Tentokrát nebudou rodiče kontrolovat. Test vyfotíte a pošlete mi emailem. Já si jej zkontroluji sama:)

Ve VL vás čeká týdenní úkol. Na list papíru A4 vypracujete povídání o Karlu IV., ve kterém budou informace o jeho rodičích, kde vyrůstal, o jeho ženách a dětech. Pozornost zaměříte také na významné stavby a činny, které vykonal. Informace čerpejte z učebnice, encyklopedií, z Dějin udatného českého národa, internetu. Pomoci vám také může následující prezentace:

https://2zszdar-20.webnode.cz/_files/200002749-a2ea6a2ea8/10.2%20Lucemburkové%20-%20Karel%20IV..pdf

To povídání bude srozumitelné a psané krasopisně bez chyb. Můžete to brát jako závěrečnou písemnou práci, proto je potřeba tomu věnovat čas. Vypracovaný úkol dáte rodičům a oni mi ho ve čtvrtek 18. 6. odevzdají spolu s učebnicemi. (ve středu 17. 6. se ještě zaměříte na dva potomky Karla IV., proto si úkol nenechávejte na poslední chvíli!!!).

Ať se dílo daří, ZoRo.

PS: V pátek začínáme s online výukou výjimečně v 8.30h, musím s dětmi k zubaři:)

Úterý 9. června

Úterý 9. červnaHello everybody:)

How are you? Fine! It´s ok:) Let´s start!

Na dnešní online výuku, milé děti, potřebujete: uč. do Ma, geo sešit, rýsovací potřeby, soustředěnou mysl:)

Čeká nás obvod čtverce. Většina z vás už určitě ví, jak by jej mohla počítat:) Takže to pro nás bude jednoduché. Upřesníme si zápis vzorečku a postup výpočtu. Zopakujeme si postup při rýsování čtverce s popisem vrcholů (uč. str. 93). Budeme pracovat v uč. str. 106 cv. 1, 3, 2. 

V ČJ vymyslíte a napíšete smysluplný příběh podle obrázkové osnovy v uč. str. 72 cv 5. Celý příběh se bude odehrávat v minulém čase!!! Ke každému obrázku napíšete nejméně tři věty!!! Nebudete však vypisovat slovesa, ani k nim psát infinitivy:)
Zítra si příběhy budeme číst:) 

V PŘ se zaměříte na ekosystém potoka v uč. str. 68. Vše si pečlivě pročtěte.

Pozůrek!
Ve středu 17. 6. a v pátek 19. 6. proběhne při online výuce povídání o vaší přečtené knížce, referáty. Proto si je začněte chystat, ať stojí za to:)
Ve čtvrtek 18. 6. od 9 do 10h nebo od 12 do 13h se budou odevzdávat učebnice a to ve vestibulu školy. Všechny budou řádně slepené a zkontrolované rodiči. Rodiče je do školy přinesou a odnesou si košíky z lavice, sešity, přezůvky, výkresy. Proto doporučuji nějaké tašky.

Have a nice day, ZoRo.

PS: Kdyby Vám, milí rodiče, nevyhovoval čas odevzdání učebnic, napište mi a zkusíme najít jiný termín:)

Aj - úterý 9.6.

https://docs.google.com/document/d/13LDFJ2BeB2qTSMWFKlrwnFy-MvaexM1H_QDujpxCpJI/edit?usp=sharing

Pondělí 8. června

Pondělí 8. červnaHezké pondělní ráno,
přátelíčkové moji:)


víkend jste si určitě užili podle svých představ, proto se těším na vaše vyprávění při online výuce:)
Dnes budete potřebovat: uč. do ČJ, PS, sešit a nově i sešit do VL.

V ČJ budeme vyhledávat slovesa v textu a určovat jejich čas, povyprávíte o prožitém víkendu a tím se dostaneme k minulému času:) S minulým časem se seznámíme a vyčasujeme si nějaká slovesa (uč. str. 71 žlutý rámeček, přehled časování, cv. 1 ústně). Společně budeme procvičovat v PS str. 28 cv. 2 a cv. 1 z části.
Je pro vás, přátelíčkové, připraveno také několik otázek do VL týkající se vlády přemyslovských knížat a králů. Věřím, že budete pečlivě připraveni a s otázkami si poradíte:)

V MA vás čekají příklady na zopakování násobilky. Také vyřešíte několik slovních úloh. Vše naleznete v PS str. 13. Po vypracování požádejte rodiče o kontrolu:)

Ve VL si dále čtěte o životě a činnech Karla IV., uč. str. 25, 26, 27. Ve středu si o něm budeme povídat:)
Můžete zhlédnout: Legendu o Karlu IV. a film Noc na Karlštejně
https://www.youtube.com/watch?v=hbUMd6AwyOo
https://www.youtube.com/watch?v=uK300OAMMhA

Přátelíčkové,
v pátek jste měli vypracovat cv. 4 ze str. 105 v MA do geo sešitu a to přesně podle zadání. Vše vyfotit a poslat!!!
Jak je tedy možné, že polovina třídy tak neučinila a někteří poslali neúplné?

Dnes to napravíte!!!
I vy, co se nepřihlašujete, to budete mít hotové a budete znát vzoreček pro výpočet obvodu obdelníku a samozřejmě ten obvod budete umět vypočítat!!!

Je stále ještě škola a tudíž máte školní povinnosti, viz. školní řád. 

Všem, kteří úkol poslali a mají ho v pořádku, velmi děkuji a moc je chválím:)

Mějte se, ZoRo.

PS: Na zítřejší online výuku bude potřeba uč. do MA, geo sešit, rýsovací potřeby.

Aj - pondělí 8.6.

https://docs.google.com/document/d/1r--Puw_ugTa45ifewJFV5vok2QW1u5eALpR249kTYUo/edit?usp=sharing


Pátek 5. června

Pátek 5. červnaKrásné i když trochu uplakané ráno,
milí žáčci,

dnes budete na online výuku potřebovat: soustředěnou mysl (prosím bez ranního zívání), klidné prostředí bez rušení se domácími mazlíčky a jinými členy rodiny, uč. do MA a ČJ, geo sešit, sešit do Čj, vyprávění o tom, jak si představujete život na Zemi za 10, 100, 500 let a časování sloves v uč. str. 70 cv. 3:)

Při online výuce se budeme věnovat vaším splněným úkolům, díky nimž zopakujeme slovesa v budoucím čase. Také vytvoříme slovesné tvary podle zadané osoby, čísla a času. Rozšifrujeme některá slovesa:) a procvičíme výpočet obvodu obdelníku v uč. str. 105 cv. 5 a 4 do geo sešitu.

Potom vás bude čekat relax v pelíšku s knihou Správná pětka:
patnáctá kapitola Znovu uvěznění
1. Proč se vrata zavřela?
2. Co se stalo Rookymu?
3. Kdo dětem pomáhal?
4. Co chtěl Hrbáč udělat Timovi?
Odpovědi opět zapisujete do sešitu:)

Prožijte víkend plnými doušky, ZoRo.
PS: Na pondělní online výuku bude potřeba uč. do ČJ, PS, sešit, papír a pastelky:)

Čtvrtek 4. června

Čtvrtek 4. června

Čauky mňauky, přátelíčkové:)

Copak to tu dnes máme?

V ČJ si procvičíte časování sloves v budoucím čase a to složených tvarů a jednoduchých tvarů. Jako je tomu v uč. str. 70 cv. 3. Vždy je zadaná dvojice sloves, první z nich se časuje jako složený tvar a druhé z nich jako tvar jednoduchý (viz tabulka na str. 69). Cvičení si připravíte ústně. Zítra se při online výuce přesvědčíme, jak jste to zvládli (že by zkoušení:)). Dále přepíšete do sešitu následují text se slovesy v budoucím čase a správnými koncovkami podstatných jmen a necháte rodiči zkontrolovat:

(M__t) houby naložené v sol__. Ve městě (být) v__roba obuv__. Děti (běžet) za ps__. Na pol__ (růst) zel__. Rád (štípat) dřív__. Hodiny s kyvadl__ (tikat) krásně. (Chodit) na návštěvu k přítel__ F__l__pov__. (Setkat se) s v__těz__. Jestřáb__ (číhat) na holub__. V dílně (opravovat) stol__. Rád (řešit) hlavolam__.

V MA si propočítáte, přátelíčkové, v PS str. 9. Pracujte pečlivě, ať nejsou chybičky:)
Pro připomenutí výpočtu obvodu se mrkněte na kratičké video:
https://www.youtube.com/watch?v=iGwSCctRoic

Ve ČT se vrhněte do dalšího dobrodružství Správné pětky, kapitola čtrnáctá Rooky zuří:
1. Co dělal Hrbáč?
2. Jakou změnu na sobě provedl Richard?
3. Kolik peněz každý dostal za své mlčení?
4. Co děti s penězi udělaly?
Odpovědi opět píšete do sešitu:)

Mějte se co nejlépe, ZoRo.

Aj - čtvrtek 4.6.

https://docs.google.com/document/d/1g7LmQfBud9ZGqUl5cqAlGy58Nk4iZAoe6pTPceFDxP8/edit?usp=sharing

Středa 3. června

Středa 3. červnaSluníčko a zdravíčko, milé děti,

opět se na vás moc těším při naší online výuce:)
Dnes se budeme v MA věnovat novince a to výpočtu obvodu obdelníku. Už teď můžete přemýšlet, co to je:)
Budeme potřebovat: geo sešit, učebnici, penál, pravítka.

Učivo o obvodu obdelníku nalezneme v uč. str. 105, kde je vysvětlen postup ke vzorečku. Vzoreček se naučíme zpaměti a budeme jej využívat při řešení slovních úloh ze života. Jako např. ve cv. 1, 2, 3, 5, která si společně vypracujeme. Nejprve si zapíšeme číslo cvičení, poté si uděláme náčrt od ruky s údaji, zapíšeme vzoreček pro výpočet obvodu a budeme postupně řešit, až se dostaneme k výsledku:) Je to novinka, proto by bylo fajn, kdybyste se dnes všichni připojili a soustředili svoji mysl:)

V ČJ jsme se včera seznámili s budoucím časem. Dnes vás čeká jeho procvičování a to v PS str. 27 cv. 1, kde budete vyhledávat nejen budoucí čas, ale i přítomný. Pozornost zaměřte na za a) a za b). Za c) vynechte. Budete přepisovat text do 1. osoby čísla jednotného času budoucího ve cv. 3. Je potřeba znát osobní zájmena a k nim osoby, proto si je zopakujte v uč. str. 68. Potom si vypracujte cv. 4 ze str. 70 do sešitu a nechte jej rodiči zkontrolovat.

Ve VL zaměříte pozornost na rod Lucemburků. Toto téma je uvedeno v uč. str. 25, kde se dozvíte informace o Janu Lucemburském a jeho synovi Karlu IV. Karel IV. je významnou osobností naší historie, proto se mu budeme věnovat i celý příští týden:) Mrkněte také na Dějiny udatného českého národa:
https://www.youtube.com/watch?v=MPZnuYUDC28
https://www.youtube.com/watch?v=vdDj2-cYVsA  (1)
https://www.youtube.com/watch?v=L8aMBOjVgYA  (2)
https://www.youtube.com/watch?v=28gEExRd8S0 (3)
Zopakujte si, milé děti, učivo o Přemyslovcích (knížata i krále), v pondělí si napíšeme malé písemné opakování:)

A teď už hurá na to:) ZoRo.




2. června

2. červnaOry, ory, deo, milí zpěváčkové:)

S touto písní se dnes přivítáme i na online výuce ČJ (Ma se budeme věnovat zítra:).
Bude potřeba: sešit, učebnice, PS, penál.

V ČJ si společně zopakujeme slovesa v přítomném čase a dozvíme se zajímavosti o čase budoucím. Budeme slovesa v čase budoucím časovat, určovat osobu, číslo a čas a promyslíme plány do budoucna:) V učebnici na str. 69 si pročteme žlutý rámeček a přehled časování. Podrobně se budeme věnovat cv. 1 a písemně do sešitu vypracujeme cvičení 2. Ve zbývajícím čase se podíváme do PS str. 27 cv. 2.

V MA vás, zpěváčkové, čeká rýsování obdelníku a čtverce. Jak na to vám prozradí uč. str. 93, kde naleznete postup rýsování ve cv. 1 obdelníku, ve cv. 2 čtverce. Cvičení 3 je zaměřeno na zopakování si pojmů kružnice, její rýsování, vyznačení průměru a vzniklého rovinného obrazce. Vše si nejprve pečlivě pročtěte, rozmyslete a poté co nejlépe narýsujte do sešitu:) Při rýsování si můžete pustit relaxační hudbu, zpěváčkové:)

V se dozvíte několik informací o dalších živočiších žijících v rybníku či v jeho okolí a to v uč. str. 65 a 66. Další informace si můžete vyhledat v encyklopediích nebo na internetu. Vaším úkolem je napsat do sešitu vždy nadpis, vybrat si jednoho živočicha a vypsat k němu nebo vyhledat 4 informace. Můžete přidat i obrázek:) Pokud si úkol vypracujete již dnes, v pátek vás nic nového v PŘ čekat nebude. Je to totiž na celý týden:)

Milí zpěváčkové, uvidíme se:) ZoRo.

Aj - úterý 2.6.

https://docs.google.com/document/d/1sdt9E2FtbSIymO7JXhL3MW2FhVXaB3hhKbb8DHsYQD0/edit?usp=sharing

1. června

1. červnaKrásný slunečný den, milé děti,

věřím, že máte úsměv na tváři, neboť si dnes od školy téměř odpočinete:)

Že nevíte proč? Jejda, vždyť máte svátek:)

Proto si tento den moc užijte a mrkněte na zajímavá cvičení na těchto odkazech:
http://www.matematika.hrou.cz/
https://www.matika.in/cs/
https://www.gramar.in/cs/
https://www.google.com/search?q=moje+%C4%8De%C5%A1tina&oq=Moje+%C4%8De&aqs=chrome.
0.0j69i57j0l4j69i60l2.13649j0j9&sourceid=chrome&ie=UTF-8

https://www.google.com/search?q=Lu%C5%A1t%C4%9Bnky&oq=Lu%C5%A1t%C4%9Bnky&aqs=chrome.
.69i57j0l6j69i61.9249j0j9&sourceid=chrome&ie=UTF-8


My se spolu dnes uvidíme všichni v 11h, snad se spojení podaří. Mějme na paměti, že je nás hodně a proto se budeme pěkně o slovo hlásit:)
Při videosetkání si budeme povídat o Dnu dětí, zkuste o něm něco zjistit:)

Těším se na vás, ZoRo.

PS: Na zítřejší online výuku budete potřebovat sešit do Čj, geo sešit, rýsovací potřeby, uč. do MA a Čj:)

Aj - pondělí 1.6.

https://docs.google.com/document/d/1F-2nPk3H2s7jtKB6LT3rYzMJc_YpVU7hCPbbIKFEzw4/edit?usp=sharing

Pátek 29. května

Pátek 29. května

Ahoj přátelíčkové,

doufám, že jste se krásně vychrupinkali do posledního pracovního dne v týdnu.

Máme tu pátek a s ním online MA geo:)
Proto si připravte tyto pomůcky: uč., PS, papír A4, geo sešit, penál, trojúhelník a pravítko, nůžky.

MA se rozhlédneme po okolí a zkusíme pojmenovat geometrické tvary, obrazce, tělesa, se kterými se běžně setkáváme. Poté se zaměříme na pravdivost tvrzení k narýsovanému v PS str. 2 cv. 15. Také zkontrolujeme domácí úkoly a zopakujeme osu souměrnosti. Skládáním čtverce zjistíme počet jeho os souměrnosti. Vyhledáme osově souměrná písmena v uč. str. 99 a pokud čas dovolí, narýsujeme si čtverec do sešitu (uč. str. 93).

ČJ si opět procvičíte slovesa v přítomném čase a koncovky podstatných jmen. Pečlivě si odůvodníte pravopis a slovesa v závorce dáte do správného tvaru přítomného času. Po promyšlení přepíšete do sešitu. Poproste rodiče o kontrolu. Případné chyby hned opravte:)

K ml__nu (se bl__žit) automob__l__ naložené p__tl__ ob__l__. Kolem škol__ (být) v__sázeny l__p__. B__l__ny (vonět) po celé m__stnosti. Lovec (v__dět) jestřáb__ a sokol__. Zb__něk (volat) na ps__. Ke kazatel__ (m__řit) zástup__. Ve v__běz__ch (hýkat) osl__. (Sl__šet) zp__vat kos__?

se zaměříte na rostliny v rybníku a jeho okolí a na ryby v rybníku. Přečtěte si v uč. str. 64 a 65 články. Vyberte si jednu rostlinu a jednu rybu a ke každé si vypište 3 informace. Můžete si další zajímavosti vyhledat v encyklopedii nebo na internetu:)

Nejlepší však je, když můžeme pozorovat krásy přírody z bezprostřední blízkosti. Tak co takhle o víkendu vyrazit na pořádné putování přírodou (nevadí, že může zapršet – nejsme z cukru:)

Pěkný víkend, ZoRo.

PS: V pondělí 1. června je váš den, proto si online uděláme společně dohromady v 11h. Uvidíme se všichni, popovídáme si, popřejeme si k vašemu svátku a moc se učit nebudeme, co říkáte?

Čtvrtek 28. května

Čtvrtek 28. května

Krásné čtvrteční ráno, milé děti,

dnes máte online výuku v AJ a my se uvidíme tedy zítra:)

Na zítřejší MA – geo budete potřebovat: učebnici, PS, geo sešit, papír A4, rýsovací potřeby, trojúhelník, pravítko, nůžky.

Dnes se budete také částečně věnovat geometrii v MA a to na str. 14 cv. 11, které by pro vás mělo být opakováním stejně tak, jako cv. 13 na str. 12. Poté si pamětným sčítáním a odčítáním doplníte tabulku na str. 12 cv. 12 a oprášíte písemné dělení ve cv. 9 str. 14.

ČJ se zaměříte na sloveso BÝT, zejména na jeho časování v přítomném čase (viz tabulka v uč. str. 68) a také na jeho užití ve větách. Budete rozlišovat, zda se skutečně ve větě jedná o sloveso jsem nebo jestli o příslovce určující místo sem. Věty si promyslete a se správně vybraným slovem ze závorky napište do sešitu:)

Pojedu (jsem/sem)i příští rok. Vždy (jsem/sem) tu v__tán. Nechala jsem vzkaz na stole: (Jsem/Sem) na hřišti. Donesu (jsem/sem) tašku s nákupem a vykl__dím ji. Tu vázu (jsem/sem) nechtěl rozb__t. Děti (jsem/sem) přijely zadobrodružstv__m. Dnes (jsem/sem) ve v__borné náladě.

Poté si procvičte určování mluvnických kategorií u sloves na následujícím odkazu:
https://skolakov.eu/cesky-jazyk/4-trida/slovesa/mluvnicke-kategorie/cviceni1.htm

Ve ČT opět prožijete další napínavé situace se Správnou pětkou, tentokrát v kapitole třinácté s názvem Zvláštní tajemství:
1. Co slyšel Julián přes zeď?
2. Kde našel Julián tajný vypínač?
3. Koho Julián viděl v tajné místnosti?
4. Kdo má přijet?
Odpovědi pište pod nadpis do sešitu (na konci školního roku si je budu od všech vybírat).

Mějte se famfárově, ZoRo.

 Aj - čtvrtek 28.5.

https://docs.google.com/document/d/1hg3gDRhhAE9qsSMBbh4l1LJdMnLRBKNWeyoxNK12zpI/edit?usp=sharing

Středa 27. května

Středa 27. květnaČauky mňauky, přátelíčkové,

vstávat a cvičit!!! tak jako __________ a __________:)

Kdo ví o kom je řeč? Každopádně se s nimi setkáme hned v úvodu naší online výuky, těšte se:)
Dnes potřebujete: učebnici, PS, sešit, kartičky JSEM a SEM.

V ČJ jazyce si zopakujeme osobní zájmena a osoby, z infinitivů utvoříme požadované tvary podle zadané osoby, napíšeme si kratičký diktát, vyčasujeme několik sloves v přítomném čase a velikou pozornost soustředíme na sloveso BÝT. Také zkontrolujeme vaše vypracovaná cvičení v PS:)

V MA si, přátelíčkové, pročtěte v uč. str. 99, která je zaměřená na tvary souměrné podle osy souměrnosti a dokreslete obrázky v PS str. 8 cv. 15 barevně. Poté si zopakujte písemné násobení, zaokrouhlování a počítání se závorkami ve cv. 12, 13, 14:)

Ve VL si připomeňte vládu prvních přemyslovských králů a to četbou v uč. str. 21 a přidejte k nim i další str. 22 a 23. Ze str. 24 c) si pod nadpis v sešitě Vláda přeymslovských králů opište přehled panovníků včetně uvedených údajů (století a další informace). Podívejte se také na Dějiny udatného českého národa:

Přemysl Otakar II.: https://www.youtube.com/watch?v=R6XIQdlIMow
Václav II.: https://www.youtube.com/watch?v=TZJ-EblYfbs
Václav III.: https://www.youtube.com/watch?v=1XfRgjIh6tY

Tak s chutí do toho, půl je hotovo, ZoRo.

PS: Zítra mátě onlive AJ s paní učitelkou Bernardovou tak, jak jste zvyklí:)



Úterý 26. května

Úterý 26. květnaOry, ory, deo, zpěváčkové:)

vítám vás naší písničkou, kterou určitě ještě dnes uslyšíme:) Tedy nalaďte hlasivky, připravte pomůcky a můžeme začít s online výukou.
Dnes bude potřeba mít připravené: trojúhelník s ryskou a pravítko (na rovnoběžky a kolmice), geo sešit, PS, A4 papír, nůžky a rýsovací potřeby, pastelka.

V geometrii si zopakujeme rýsování přímek, úseček, kolmic a rovnoběžek pomocí geo diktátu:) Oprášíme znalosti o trojúhelníkách (druhy), připomeneme si trojúhelníkovou nerovnost a zaměříme se na osovou souměrnost. Je se na co těšit:)

V ČJ budete pokračovat v procvičování přítomného času v PS str. 26 cv. 2, 3, 4 a naučíte se zpaměti osoby a k nim osobní zájmena z uč. str. 68 v přehledu časování. Také si připravíte 2 slovesa, která budete umět časovat v přítomném čase. 

V PŘ se zaměříte na vodní toky a nádrže v uč. str. 64. Přehled si do sešitu přepíšete a to pod nadpis Ekosystém rybník. Také si zopakujete vody oceásnké a pevninské v uč. str. 30.

Na zítřejší online výuku si připravíte PS, sešit, uč., kartičky se slovy JSEM a SEM. Ta slova budou pečlivě a výrazně napsaná, abych je dobře viděla:)

A teď už hurá do práce:) ZoRo

Aj - úterý 26.5.

https://docs.google.com/document/d/1BjVP0Juu4XlrDls_6opZI-rcoNRT-hoMyDjFGReMEig/edit?usp=sharing

Pondělí 25. května

Pondělí 25. května

Ahoj kamarádi,

zdravím vás a těším se na dnešní vyučování:)
Přihlásíte se v čase, který jste mi spolu s rodiči poslali a s nachystanými pomůckami.
Dnes máme ČJ online, proto potřebujete: učebnici a PS, sešit s pátečním cvičením, hrací kostku, měkkou houbu a kus dřeva:)

Víkend si vyjádříme slovesy, která převedeme do infinitivu (neurčitku). Zopakujeme si určité a neurčité tvary sloves, osobní zájmena a pomocí kostky budeme určovat osobu. Seznámíme se s přítomným časem (uč. str. 68), který je vyjádřen pouze jednoduchým tvarem (může být i zvratný). Vyčasujeme slovesa v přítomném čase. Vyhledáme slovesa v přítomném čase v PS (str. 26 cv. 1), protáhneme se při písničce o slovních druzích a také si je určíme. Na závěr použijeme měkké a tvrdé předměty k rozlišení i/y a zkontrolujeme vaše páteční cvičení. To vše nás dnes čeká v ČJ:)

MA si připomenete jednotky času a vyřešíte s nimi zajímavé slovní úlohy v PS str. 7 (celá).

Ve VL si zopakujete přemyslovská knížata a zapíšete si je do sešitu. Inspirací vám může být přehled panovníků v uč. str. 20 c. Také se dozvíte něco o vládě přemyslovských králů a to četbou v uč. str. 21. Mrkněte i na videa:)

Přemysl Otakar I.: https://www.youtube.com/watch?v=4LJ-R1HTvZE

Václav I.: https://www.youtube.com/watch?v=i9Cxf5pIKn0

Anežka Česká: https://www.youtube.com/watch?v=oRBHuWSvR6o

Na zítřejší online MA- Geo si připravíte: trojúhelník s ryskou, metr, geo sešit, PS, A4 papír, nůžky a ořezanou tužku, gumu:)

Mějte se prímovně, ZoRo.

Aj - pondělí 25.5.

https://docs.google.com/document/d/1aQiivHWqwAAtNbtx3SiqcG7OFbJ62x86ABzHm3LsnAw/edit?usp=sharing

 

Rybník - fotky od Simonky

Pátek 22. května

Pátek 22. květnaKrásné páteční ráno, zpěváčci:)

máme před sebou slunečný den, tak proč si ho neužít s menším množstvím úkolů:)

V ČJ si prosím zkontrolujte včerejší výpis zvratných sloves a dopsání infinitivu:
se radovala - radovat se
se běžely podívat - běžet se podívat
se díval - se dívat
se mýlil - mýlit se
se rozhodla - rozhodnout se
se sešly - sejít se
se líbila - líbit se
se procházel - procházet se
se česala - česat se
se učila - učit se

Dnes s vyhledáváním slovesných tvarů budete pokračovat. Nejprve si však přepíšete správně doplněné cvičení do sešitu a potom vlnovkou podtrhnete všechny tvary sloves (jednoduché, složené, i zvratné).

Autobus__ jely přes v__mol__. Nepl__tvej zb__tečně peněz__. Krokodýl__ patří mezi plaz__. (je plaz bez plaza) Domluv__m se s Francouz__ a částečně i s Ital__ a Španěl__. Na jetel__ se třp__til__ kap__čky ros__ jako drahokam__. Um__š v__počítat úhl__ trojúhelníka? P__stolník hb__tě nab__l p__stol__ a v__střel__l. Na neb__ jsme v__děli jestřáb__, orl__ a sokol__.

V si prohlédnete v uč. na str. 62 a 63 ekosystém rybníku a poté, když bude chuť:), se k nějakému rybníku vydáte a budete pozorovat jeho ekosystém:)

Zpěváčkové, v pondělí nás čeká online vyučování v čase, který jste si napsali:) Jedná se o hodinu ČJ, proto bude potřeba uč., PS, penál, sešit s pátečním cvičením, hrací kostka, měkká (např. houbička na mytí nádobí) a tvrdá věc (např. dřevo) a úsměv na rtech:)

Přeji vám pěkný odpočinkový víkend a v pondělí se na vás těším:) 

Mějte se zpěváčkově, ZoRo.

Domácí mazlíček

Čtvrtek 21. května

Čtvrtek 21. květnaČauky mňauky, kamarádi,

po včerejším videosetkání jsem vám a vašim rodičům poslala email. Co nejdříve si jej pročtěte a napište mi váš výběr časů na online výuku, která začne od příštího týdne. Jakékoli dotazy, otázky k tomu, mi také můžete napsat:)

Včera jsme procvičovali učivo o slovesech. Zaměřili jsme se na rozlišení infinitivu neboli neurčitku od slovesa určitého, na slovesné tvary jednoduché a složené. Hledali jsme slovesa zvratná a zopakovali si osobní zájmena, abychom dokázali určit osobu u sloves. 
Dnes budeme pokračovat s výpisem zvratných sloves z následujícího článku. Pozůrek!!! Někdy je slovo se jako zvratné zájmeno a patří ke slovesu a někdy má funkci předložky, která se pojí se 7. pádem podstatných jmen (popř. přídavných..).
Vaším úkolem, kamarádi, je, abyste z tohoto článku vypsali do sešitu pouze zvratné tvary sloves (jednoduché i složené) a k nim dopsali infinitiv - neurčitek). Např. se radovala - radovat se,...

Jana se radovala z překvapení. Linda se sestrou půjdou do kina. Děti se běžely podívat na hřiště. Eda se díval na dobrodružný film se zvířaty. Opravdu se mýlil. Renata se rozhodla pro jahodový pohár se šlehačkou. Všechny děti se sešly ve třídě. Martinovi se líbila kniha se psy. Vojta se procházel. Aneta se česala. Bára se učila novou písničku. Jirka s Ondrou pozorovali fenu se štěnětem.

Dále opište následující slovesa a doplňte do nich správná íčka:) Podtrhněte vlnovkou slovesa určitá a nadepište nad ně osobní zájmeno.

v__skočit, m__řit, zam__kat se, zm__l__t se, v__l__t, v__m__šlí si, p__ská, zp__vat si, vzpom__nal, v__trhneme, v__leze, uml__t, zv__knout si, kresl__, um__t se, sb__ráte, v__jmenovat

Ve včerejší geometrii jste se včera seznámili s pravoúhlými trojúhelníky, které byly v uč. str. 84. Správné doplnění vět ve cv. 3 je: 
Trojúhelník ABC je pravoúhlý.
Trojúhelník ACD je pravoúhlý.
V trojúhelníku ABC je pravý úhel při vrcholu B.
V trojúhelníku ACD je pravý úhel při vrcholu
D.
A ve cv. 4 jsou tyto trojúhelníky pravoúhlé: 2, 3, 5. Pozná se to pomocí trojúhelníku s ryskou:)
Dnes se zaměříte na trojúhelníkovou nerovnost, kterou jsme si včera společně pomocí špejliček vyvodili. Zjistili jsme, že součet dvou stran trojúhelníku musí být vždy větší než délka třetí strany trojúhelníku. Pokud toto platí, lze trojúhelník narýsovat. Také jsme si prohlédli obrázky a výpočty v uč. str. 83 cv. 1 a 2. Tomu se dnes ještě budete věnovat. Vše si důkladně pročtete. Poté si propočítáte do sešitu cvičení 3 podobně jako je to uvedeno ve cv. 2 a pokud zjistíte, že platí trojúhelníková nerovnost, tak ten trojúhelník narýsujete do sešitu:)

Ve čtení na vás čekají děti ze Správné pětky:) Kapitola 12 Julián na výzvědách:
1. Kde se Julián večer ukrýval?
2. Co udělal večer pan Perton dětem?
3. Našel Julián Dicka?
4. Co ještě Julián objevil?
Odpovědi opět zapisujte do sešitu pod název kapitoly:)

Mé psaní je opravdu dlouhé, ale ve finále těch úkolů není mnoho:)

Mějte se mamtárově, ZoRo.

Středa 20. května

Středa 20. květnaKrásné slunečné ráno, přátelíčkové,

věřím, že jste se vychrupinkali do růžova a těšíte se na setkání se mnou a s ostatními kamarády:)
Na videosetkání si prosím připravte pomůcky (mrkněte na úterý), PS do Čj, uč. a sešit do Čj a uč. do Ma a geo sešit.

No a jakpak se vám, přátelíčkové, daří rozlošit jednoduché a složené slovesné tvary? 
Dnes k nim přibudou ještě tvary zvratné:) Mnozí z vás si vzpomínají na zvratná zájmena se, si a ta, když se přidají ke slovesu, tvoří zvratné sloveso. Jako např. v mém psaní:) Zvratná slovesa patří do skupiny jednoduchých slovesných tvarů. O tom všem si pečlivě přečtěte v uč. str. 67 spodní žlutý rámeček:) Pozůrek!!! Někdy je se jako předložka, která stojí např. před podstatným jménem. Přátelíčkové, vaším dnešním úkolem je vypsat pouze zvratná slovesa ze cv. 2 na str. 67 (pozor na to, že se může být předložka!!!). Také si vypracujte cv. 1 v PS str. 25. Vše si společně zkontrolujeme při videosetkání:)

Dnešní matematika bude věnovaná geometrii. Budete tedy potřebovat ořezanou tužku, sešit a učebnici. 
Už znáte a umíte narýsovat rovnostranné a rovnoramenné trojúhelníky (pro připomenutí si prohlédněte cv. v sešitě či uč. str. 75). Dnes se naučíte, přátelíčkové, rýsovat pravoúhlé trojúhelníky. Pravý úhel je část roviny, kterou svírají dvě kolmice, jako je tomu ve cv. 1 v uč. str. 84. Toto cvičení si do sešitu pečlivě přerýsujte a barevně vyznačte pravý úhel, tak jako v učebnici. Také si vypracujte do sešitu cv. 2 (nalepte), 3 (pište 4 modré věty), a 4 (napište pouze čísla trojúhelníků).

Ve VL se dnes, přátelíčkové, seznámíte s životem za vlády prvních Přemyslovců a to tím, že si pročtete v uč. str. 18 a 19 a zkusíte si úsně odpovědět na otázky pod textem (str. 19). Pro připomenutí života Bořivoje, Václava a dalších můžete zhlédnout Dějiny udatného českého národa (viz min. hodiny).

Mějte se zpěváčkově a za pár hodin, papa, ZoRo:)



Úterý 19. května

Úterý 19. květnaOry, ory, deo, milí žáčci:)

vyskočte z pelíšků, pořádně se protáhněte - začínáme:)

Včera jste se, milí žáčci, v ČJ dozvěděli, že slovesné tvary rozdělujeme na jednoduché a složené. Pro připomenutí si znovu pročtěte žlutý rámeček v uč. str. 67 a poté si vše procvičte v PS str. 25 cv. 1, 2. 

V MA si dokončíte v PS str. 5 cv. 6, 7 a na str. 6 se propočítáte až k plavcům Emilovi, Jendovi, Slávkovi a Milanovi. Zjistíte, kolik metrů každý uplaval. Čili na str. 6 se jedná o cv. 8, 9, 10.

V si vyberte jednoho živočicha žijícího volně v okolí lidského obydlí (uč. str. 60 a 61) a pod nadpis v sešitě si o něm vypište 4 informace. Můžete přidat i další anebo obrázek:)

Zítra bychom se, milí žáčci, měli vidět a slyšet:) 
Na videosetkání budou potřeba tyto pomůcky, které si už můžete pomaloučku připravovat:)
- 5 barevných špejlí o těchto rozměrech: červená 15 cm, zelená 8 cm, modrá 10 cm, hnědá 7 cm a žlutá 5 cm
- kartičky s čísly 3 a 7
- hrací kostka s tečkami.

Moc se na vás těším:)

Hezký den, ZoRo.

Aj - 18.5. - 22.5.

https://docs.google.com/document/d/1m6yFa3h3-bIXhUeU0-zD6VYM38BoWlOvuHdR25X9TCo/edit?usp=sharing

Pondělí 18. května

Pondělí 18. květnaKrásné slunečné ráno, milé děti,

je za námi víkend a před námi pracovní týden, ve kterém se naučíte nové věci. Těšíte se?

První novinkou tohoto týdne jsou jednoduché a složené tvary sloves v ČJ. Jak už název napovídá jedná se tedy o slovesa a jejich rozdělení do dvou skupin. Hezky vysvětlené to máte v uč. str. 64 ve žlutém rámečku nahoře. Pečlivě si jej několikrát přečtěte. Poté vypište slovesné tvary ze cv. 1 str. 67 do dvou sloupců do sešitu (jednoduchý / složený tvar) a obyčejnou tužkou nadepište nad tvary sloves osobní zájmena (pro jednotné číslo: 1. já, 2. ty, 3. on, ona, ono, pro množné číslo: 1. my, 2. vy, 3. oni, ony, ona). Pro procvičení pravopisu si doplňte na fólii cv. 1 na str. 66 a poproste rodiče o kontrolu:)

V MA budou novinky až ve středu:) Proto si dnes vyřešíte několik slovních úloh v PS str. 5 cv. 1, 2, 3, 4, 5.

Ve VL se dozvíte, který panovník z rodu Přemyslovců získal jako první královský titul. Vše je uvedeno v uč. str. 17. Koho by více zajímal příběh Oldřicha a Boženy, může si tuto pověst vyhledat a přečíst:) Mrkněte také na Dějiny udatného českého národa: Oldřich a Božena, Břetislav a Jitka:)
 https://www.youtube.com/watch?v=t5kli7YdmZg
https://www.youtube.com/watch?v=bm8zNj6A8-g

A potom už šupky, hupky, ven a pořádně se proběhnout:)

Mějte se sluníčkově, ZoRo.

Aj - 18.5. - 22.5.

https://docs.google.com/document/d/1m6yFa3h3-bIXhUeU0-zD6VYM38BoWlOvuHdR25X9TCo/edit?usp=sharing

Čtvrtek 14. května

Čtvrtek 14. květnaHezké ráno, přátelíčkové moji:)

Včera to bylo super!!! Moc ráda jsem vás viděla a slyšela:)) 
Povídali jste o svých zážitcích a o tom, jak se máte prima:) 

A já doufám, že prima budou i dnešní úkoly.

V ČJ si prosím znovu pročtěte tabulku o slovesech v uč. str. 66, ať si co nejvíce informací zamapatujete (budou se později hodit). Poté roztřiďte slovesa ve cv. 2 na str. 66 do dvou sloupců do sešitu podle toho, zda jsou určitá či neurčitá. Nic jiného s tímto cvičením není potřeba:) Pak si vypracujte v PS cv. 2 a 3, která jsou také zaměřená na slovesa. U cv. 2 dopište k určitým slovesům vhodné osobní zájmeno, které nám bude později určovat osobu. Máme tuto nabídku os. zájmen pro jednotné číslo: 1. já, 2. ty, 3. on, ona, ono a pro číslo množné: 1. my, 2. vy, 3. oni, ony, ona. Trénovat osobní zájmena můžete házením kostkou:)

V MA se zaměříte na písemné sčítání a odčítání, popř. pamětné s čísly do milionu, které je v PS str. 12 cv. 8, 9, 10, 11.

A protože dnes je počasí tak akorát na relax s knížkou v posteli, zavrtejte se do pelíšku a pusťte se se Správnou pětkou do dalších zážitků. Jedná se už o kapitolu 11. A zde k ní jsou otázky:
1. Jak se děti dostaly do domu?
2. Kdo v domě děti překvapil?
3. Jak děti přečkaly noc?
4. Kdo byla Aggie?
Odpovědi si zapisujte do sešitu pod název jedenácté kapitoly:)
Pokud máte chuť, můžete pokračovat v dobrodružství se Správnou pětkou i do dalších kapitol.

Příjemný den, přátelíčkové, ZoRo.

Aj - 11.5. - 15.5.
https://docs.google.com/document/d/143AVB24M0YpcZQpExwHc3AGnZ0DNzuKc815zTJz2ito/edit?usp=sharing

Pátek 15. května

Pátek 15. květnaHola, hola, škola volá:)

Milé děti, než začnete přepisovat cvičení do ČJ, procvičte si doplňování koncovek podstatných jmen na webových stránkách https://skolakov.eu/cesky-jazyk-4-trida/koncovky-podstatnych-jmen. Poté si do sešitu přepište následující text a podtrhněte v něm vlnovkou a obyč tužkou slovesa. Nad každé sloveso nadepište osobní zájmeno (pro jednotné číslo: 1. já, 2. ty, 3. on, ona, ono a pro množné číslo: 1. my, 2. vy, 3. oni, ony, ona).

Čáp__ číhali na žáb__ v rákos__. Mezi úl__ poletovaly p__lné včel__čky. S__lnici lemují bříz__, topol__ a jiné strom__. V jetel__ jsme viděli motýl__. Lv__ v klec__ch ospale z__vali. Jeho vlas__  b__ly b__lé jako sní__. V__ři a sov__ létají nesl__šně. V Mladé Boleslav__ je továrna na automob__l__. Upřímné přátelstv__ neb__vá příl__š časté. Nepl__tvej zb__tečně peněz__.


V se dozvíte nějaké informace o živočichách žijících volně v okolí lidských obydlí a to v uč. str. 60 a 61. Pokud by vás nějaký živočich zaujal, neváhejte si o něm zjistit více informací.

Před námi je, milé děti, víkend:)

Proto se mějte zpěváčkově a užijte si volné dny plné sluníčka, ZoRo.

Čtvrtek 18. června

Čtvrtek 18. červnaSluníčko a zdravíčko, přátelíčkové:)

dnes se odevzdávají učebnice a vyzvedávají košíky se sešity, také přezůvky, ubrusy a zástěry. Proto prosím popište rodičům vaše ubrusy a zástěru, nejsou totiž většinou podepsané.

V ČJ i v MA vás čeká procvičování v PS.
ČJ str. 29, celá strana je zaměřená na opakování sloves.
MA str. 16, cvičení 1 až 4 určitě zvládnete levou zadní a opakovací test se vám povede na plný počet bodů:)

Pokračujte ve čtení Správné pětky, tentokrát kapitola osmnáctá:

Kam zmizel Richard?
1. Po kom pátrá policie?
2. Co všechno na Sovím doupěti není (týká se to domácnosti)?
3. Jaký popis chlapce slyšely děti v rádiu?
4. Koho z dětí se ptal Rooky, kde je Richard a co si o tom myslel?

Bylo by fajn, kdybyste si dokázeli odpovědět na otázky. Budu velmi ráda, když je zapíšete do sešitu Čtení:)

Mějte se mamtárově, ZoRo.

 

Báseň pro maminku

Základní škola Palachova, Žďár nad Sázavou
Přihlášení
  • image 239
  • image 238
  • image 237
  • image 236
  • image 235
  • image 234
  • image 232
  • image 230
  • image 227
  • image 226
  • image 218
  • image 217

Created by © 2019 -2020 ALS Euro s.r.o. tvorba www stránek pro školy