logotyp

4. B

Mgr. Tereza Holá

ÚTERÝ 13. 4.

ÚTERÝ 13. 4.

Dobrý den, děti,

pojďme se hned pustit do práce.

 

Český jazyk

Přestože jsme si včera napsali test na koncovky podstatných jmen, musíme je stále procvičovat. Takže se rozehřejte na těchto čtyřech cvičeních (jakmile doděláte a zkontrolujete si jedno, kliknete si na další):

https://rysava.websnadno.cz/ceskyjazyk_4.roc/cj4_koncovky_podstjmen_procvic1.htm

Pak si otevřete učebnici na str. 86 a do sešitu ČJ 1 napíšete cv. 3 se slovesy v infinitivech.

Nakonec si otevřete PS na str. 24 a udělejte si cv. 1.

 

Čtení

Dnes si v čítance přečtete o Sámovi. Otevřete si ji na str. 80 a až text dočtete, odpovězte si na otázky č. 1, 2 a 3.

Na zítřejší hodinu si pak připravte naši společnou knížku. Teď jsme ji dlouho nečetli, tak doufám, že si ještě pamatujete, o čem příběh je a kde jsme skončili. Všichni byste měli mít dočteno do str. 217.

 

Pracovní činnosti

V pracovních činnostech si dnes vyzkoušíte ubrouskovou techniku. Můžete ozdobit cokoliv – zavařovací sklenici, lahev, svíčku, květináč, nechám to na vás. Budete potřebovat pouze tekuté lepidlo, štětec, ubrousky a ten předmět, který budete zdobit. Návod najdete zde: https://www.youtube.com/watch?v=qzkLCDP_fMc

A určitě mi pak zase pošlete fotku vašich hotových výrobků!7

PONDĚLÍ 12. 4.

PONDĚLÍ 12. 4.

Pěkné pondělí, milé děti,

opět se tu po víkendu scházíme a já chci moc pochválit ty z vás, kteří zapisujete své ujité či ujeté kilometry do tabulky. Dívala jsem se, že už jsme skoro v půlce naší virtuální cesty do Japonska a s tímto tempem to vypadá, že do konce června zvládneme dokonce obkroužit i celou zeměkouli! A možná i vícekrát. Takže jen tak dál, počasí venku je lepší a lepší, tak i kilometrů snad bude víc a víc.

 

Matematika

Všichni si dnes nejprve zkontrolujete a dohledáte všechny pomůcky do geometrie, které teď potřebujeme: dlouhé pravítko, trojúhelník s ryskou, ořezaná tužka č. 3, správně seřízené kružítko.

Otevřete si sešit a podíváme se, jestli jste nezapomněli z minulého týdne, jak se rýsuje čtverec a obdélník. Narýsujte čtverec STUV o straně délky 6 cm. Poté narýsujte obdélník LMNO o stranách |LM| = 2 cm a |MN| = 6 cm. Nejprve si nezapomeňte udělat náčrtek a správně doplnit délky jednotlivých stran, aby se vám lépe rýsovalo.

Pak si otevřete učebnici na str. 68 a do sešitu si podle zadání udělejte cv. 2. Zkusíte si narýsovat kružnice. Pod obrázek napište, kolik společných bodů mají kružnice a m.

Nakonec si vezměte PS 2. díl a na str. 14 si udělejte cv. 11.

 

Tělesná výchova

Samozřejmě pokračujte v naší celoškolní výzvě a nezapomeňte zapisovat kilometry. Ale kromě toho si dnes posílíme i spodní část těla:

https://www.youtube.com/watch?v=Z_Wghp9-3s0

ROZPIS VÝUKY 12. - 16. 4.

PONDĚLÍ        český jazyk         8:00 - 8:45      Bubáci

                                                 8:50 - 9:35      Hastrmani

           přírodověda           9:40 - 10:25    všechna strašidla společně

 

ÚTERÝ            matematika        8:00 - 8:45      Bubáci

                                                8:50 - 9:35      Hastrmani

                     anglický jazyk     11:00

STŘEDA         český jazyk         8:00 - 8:45      Hastrmani

                                                8:50 - 9:35      Bubáci

                          čtení       9:40 - 10:25    všechna strašidla společně

 

 

ČTVRTEK         matematika      8:00 - 8:45      Hastrmani

                                               8:50 - 9:35      Bubáci

                      anglický jazyk  10:00

PÁTEK            český jazyk       8:00 - 8:45      Bubáci

                                               8:50 - 9:35     Hastrmani

         vlastivěda       
9:40 - 10:25    všechna strašidla společně

PÁTEK 9. 4.

PÁTEK 9. 4.

Dobrý den, děti,

tak už je tu opět konec pracovního týdne a začátek víkendu. Venku to vypadá na víkendové zimní radovánky, tak na sebe hlavně buďte opatrní a nezapomeňte, že příští týden se budeme ještě učit online.

Vlastivěda

V MS Teams máte vložený pracovní listna dnešek s názvem 9. 4. pracovní list. Pokud si nebudete vědět rady, nahlédněte do učebnice.

Minule jsme si pak ještě povídali o pověstech. A abyste je nemuseli číst, můžete si je pustit a pouze poslouchat namluvené:

https://decko.ceskatelevize.cz/stare-povesti-ceske-pro-deti

Nebo se můžete podívat i na video:

https://www.ceskatelevize.cz/porady/10177109865-dejiny-udatneho-ceskeho-naroda/208552116230011-baje/

https://www.youtube.com/watch?v=rJ18mHIwJvQ&list=PLTHuqoc0y_Xz1_HMni6teiK5bdgkLkOZr&index=3

 

Výtvarná výchova

Výtvarnou výchovu zkusíme propojit s geometrií, konkrétně s tvary, ale ne všechny asi budou pravidelné jako v geometrii. Postup a pomůcky naleznete zde: http://www.vytvarne-namety.cz/index.php/fantazie/78-abstrakce/903-papirova-vitraz a nezapomeňte mi poslat vyfocená vaše hotová díla.

ČTVRTEK 8. 4.

ČTVRTEK 8. 4.

Zdravím vás, milé děti,

pojďme se podívat, co tu máme na dnešek.

 

Český jazyk

Vezměte si sešit ČJ 1 a otevřete si učebnici na str. 84. V sešitě si vynechte řádek, napište dnešní datum a napíšete do něj vlastní jména v zadaném tvaru ze cv. 7. Pište na řádek pouze jména v tom tvaru, který po vás chtějí v učebnici. Až napíšete jména z 1. sloupečku, vynecháte řádek a budete psát jména ze 2. sloupečku a stejně tak i u 3. a 4. sloupečku.

Pak pro vás mám opět procvičování, tentokrát na rod mužský. Ve vlastním zájmu si udělejte všechna cvičení, abyste se připravili na pondělní písemku. Tam však budou koncovky podstatných jmen všech rodů, takže skloňování podle všech vzorů.

http://dum.zsamskrovi.cz/cj-test-vy_32_inovace_042

http://dum.zsamskrovi.cz/cj-test-vy_32_inovace_043

Vše, co budete mít po vyhodnocení špatně, si opět zapište do sešitu, abyste si to řádně zapamatovali.

 

Přírodověda

V přírodovědě se dnes trochu vrátíme do vlastivědy, kde jsme se učili o vodstvu v České republice. Otevřete si učebnici na str. 56 – 57 a přečtěte si, co tam píšou o potocích a řekách a rostlinách, které rostou v jejich blízkosti.

Pak si otevřete PS a vyplňte si str. 32 cv. 1 a 2.

 

Hudební výchova

Teď, když už víte, na kolik dob jsou jednotlivé noty a pomlky, můžeme je zkusit rozdělovat do taktů. Takt je takový „domeček“ pro noty a pomlky a značí se svislou čarou přes notovou osnovu. Do takového jednoho taktu se vždy vejde pouze určitý počet not a pomlk. Každý takt je totiž na určitý počet dob.

Ve vašem dnešním pracovním listu, který najdete ve složce Hudební výchova na MS Teams s názvem 8. 4. pracovní list, se seznámíme s dvoučtvrťovým taktem. Jak už název napovídá, do každého takového taktu se vejdou dvě čtvrťové noty, takže každý takt bude na dvě doby. Vy tedy ve cv. 3 musíte dobře počítat, na kolik dob je určitá nota nebo pomlka, a vždy, když napočítáte do dvou, uděláte taktovou čáru. Ostatní cvičení už byste měly hravě zvládnout.

STŘEDA 7. 4.

STŘEDA 7. 4.

Dobrý den, děti,

pojďme se hned pustit do práce.

 

Tělesná výchova

Pojďme ty Velikonoce zase trochu vysportovat! Doufám, že pravidelně zapisujete vaše kilometry do naší školní výzvy. Dnes si ale dáme zase trochu tabaty, tentokrát s hracími kostkami: https://www.youtube.com/watch?v=QiZlaKwtvto

 

Matematika

Zvládli jste včera úspěšně načrtnout čtverec ze str. 62 ve cv. 3 a dopsat k němu všechny informace? Tak si nyní vezměte pero a napište si poučku jako včera:

„Čtverec je rovinný útvar, který má 4 vrcholy a 4 strany, které jsou všechny stejně dlouhé a navzájem kolmé (svírají pravý úhel).“

Pak vynechte řádek, napište dnešní datum a do sešitu načrtnete čtverec podle zadání v učebnici na str. 62 ve cv. 4. Poté si učebnici otočte na str. 68 a zopakujete si, co víte o kružnici ze 3. třídy. Dobře si prohlédněte náčrtek v učebnici ve cv. 1 a do sešitu opíšete a správně doplníte všechny modré věty.

Nakonec si otevřete PS, ale ten starý 1. díl a na str. 22 si vyplníte cv. 12 a 13 a na str. 24 cv. 11.

 

Čtení

Budeme pokračovat v čítance a dnes propojíme čtení opět s vlastivědou. Otevřete si ji na str. 78 a přečtěte si text o Psovi na Řípu. Po přečtení si odpovězte na otázky č. 1, 2, 3 a 4 pod textem.


ÚTERÝ 6. 4.

ÚTERÝ 6. 4.

Hezké úterý, milé děti,

tak už máme po dalších prázdninách a opět se setkáváme alespoň takhle online. Pevně věřím, že jste si přes prázdniny odpočinuly a nabraly jste síly do dalšího studia.

Doufám, že se vám malá procházka po Zelené hoře líbila, a ještě jednou děkuji za vaše odevzdané knížečky. Některé jsou opravdu velmi povedené, a to jsem ještě ani neviděla všechny.

Nezapomeňte také, že od 1. dubna je spuštěná naše celoškolní výzva, takže zapisujte uražené kilometry, ať do konce června stihneme dorazit do Tokia!

 

Český jazyk

Otevřete si sešit ČJ 1, vynechte řádek, napište dnešní datum, a k němu si otevřete učebnici na str. 84 a napište do sešitu správně cv. 6. Pak vynechejte další řádek a napište ze cv. 9 6 vět, které správně doplníte podle obrázků.

Poté si otevřete PS na str. 22 a vyplníte si cv. 2, 3 a 4.

Nakonec si ještě procvičujte koncovky všech podstatných jmen v těchto cvičeních:

https://www.umimecesky.cz/diktat-koncovky-podstatnych-jmen-i-y-2-uroven/82

 

V pátek si na začátku informatiky napíšeme diktát, takže kdo se na něj bude chtít připravit, může se podívat do PS na str. 22.

 

Čtení

Dnes zase otevřeme naši starou známou čítanku, a to na str. 29. Přečtete si článek o Věstonické venuši a pak do sešitu ze čtení vypracujete úkol č. 2 a 3, které jsou napsány pod textem. Tento úkol mi dnes ODEVZDÁTE.

Pak si z MS Teams ze složky Čtení vytiskněte soubor s názvem Čtenářský list, a protože už je duben, a vy byste měly mít přečtenou vaši březnovou knihu, tak o vaší knížce tento čtenářský list vyplníte. List si pak vložte do vaší čtenářské knihovničky a ve škole mi jej odevzdáte.

 

Pracovní činnosti

V pracovních činnostech se ještě podíváme zpátky do pravěku a zkusíme si vyrobit vlněného mamuta. Pokud však nemáte doma zrovna hnědou vlnu navíc, nevadí! Můžete použít třeba proužky hnědého papíru a přes tužku mamutovi srst trochu navlnit, nebo můžete přijít s nějakým jiným originálním řešením.

Šablonu a postup najdete zde: http://www.vytvarne-namety.cz/index.php/83-historie/865-vlneny-mamut, ale opět se vaší fantazii meze nekladou.

ROZPIS VÝUKY 6. - 9. 4.

 Nezapomeňte si na tento týden nachystat na matematiku geometrii a všechny potřebné pomůcky.

ÚTERÝ            matematika        8:00 - 8:45      Bubáci

                                                8:50 - 9:35      Hastrmani

 

STŘEDA         český jazyk         8:00 - 8:45      Hastrmani

                                                8:50 - 9:35      Bubáci

            vlastivěda       9:40 - 10:25    všechna strašidla společně

 

 

ČTVRTEK         matematika      8:00 - 8:45      Hastrmani

                                               8:50 - 9:35      Bubáci

 

PÁTEK            český jazyk       8:00 - 8:45      Bubáci

                                               8:50 - 9:35     Hastrmani

             informatika     
9:40 - 10:25    všechna strašidla společně

STŘEDA 31. 3.

STŘEDA 31. 3.

Krásný poslední březnový den, děti,

tak už je to tady. Zítra budou konečně další prázdniny a vy zase chvilku nebudete muset vstávat na online výuku. Využijte však volný čas co nejlépe, protože uteče jako voda! Choďte si ven zasportovat, pokud to bude jen trochu možné, odpočívejte doma s rodinou, oslavte Velikonoce alespoň v rámci možností a načerpejte síly. Hlavně buďte opatrní a dávejte na sebe dávejte pozor, ať se zase v dubnu všichni společně ve zdraví sejdeme. A teď už honem do práce, ať máte co nejdříve hotovo.

 

Tělesná výchova

Je tu slibovaná velká celoškolní výzva! Letos v létě by se měla uskutečnit letní olympiáda v japonském městě Tokio. Jelikož ale situace je jaká je, diváci z jiných států, než je Japonsko, se na olympiádu nedostanou. My se tedy pokusíme jako škola zdolat vzdálenost z České republiky až do Japonska alespoň virtuálně. Je to přesně 12 417 km! Ale každý kilometr, který urazíte chůzí, během, na kole, na koloběžce nebo na kolečkových bruslích, se počítá. Proto si vždy zaznamenávejte vzdálenosti, které jste urazili, a každý týden je budeme všichni zapisovat do této tabulky: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1iRKgciwgqCK5dX6IObvBycS9-PQ-qh00Riu6bg3X3pk/edit#gid=0

Nezapomeňte však, že hlavní myšlenkou olympijských her je soutěžení fair-play. Nikdy člověk nemůže doopravdy vyhrát, když podvádí. Proto my se budeme snažit sportovat férově a zapisovat do tabulky pouze pravdivé údaje. Výkony zaznamenávejte každý týden od pondělí od 12:00 do neděle do 20:00, aby byl čas na vyhodnocení každého týdne.

Nejen že se jako škola budeme snažit překonat vzdálenost 12 417 km, ale bude se také hodnotit, která třída je na tom, co do počtu uražených kilometrů, nejlépe. Takže nahoďme sportovní boty a jde se na to! Zapojit se mohou i učitelé, takže vás v tom rozhodně s paní asistentkou Petrou nenecháme!

 

Matematika

Otevřete si učebnici na str. 101 a do sešitu M 1 napište cv. 3. Nezapomeňte si nejprve převést údaje na stejné jednotky, abyste je mohli porovnávat.

Pak vynechte řádek a napište si do sešitu ještě cv. 8 ze stejné strany 101.

Nakonec si otevřete PS a na str. 4 si udělejte cv. 6, 7, 8, 9 a 10.

 

Čtení

Ve čtení se dnes oficiálně rozloučíme s Bubáky a hastrmany. Mám pro vás nachystanou tajenku, kterou najdete na MS Teams ve složce Čtení s dnešním datem a názvem Bubáci a hastrmani tajenka. Tajenku zvládne vyplnit pouze ten, kdo pečlivě sledoval všechny díly. Poté vám v tajence vyjde heslo k souboru na této webové stránce:

https://www.rajce.net/a17225295

Pokud zadáte jméno: Tereza,a to správné heslo velkými tiskacími písmeny (heslo nemusí dávat smysl jako slovo, může to být pouze několik písmen za sebou), otevře se vám soubor s dalšími informacemi, které máte následovat. Spoléhám na vaši inteligenci a důvtip. Krásné Velikonoce!

ÚTERÝ 30. 3.

ÚTERÝ 30. 3.

Dobrý den, milé děti,

pokrčujeme v krasojízdě. Dnes bez hodiny čtení, protože jsme ji měli včera online, takže dnes těch úkolů tolik nebude.

 

Český jazyk

Otevřete si učebnici na str. 82 a sešit ČJ 1. Vynechte řádek, napište dnešní datum, přepište si do něj cv. 9 se správně doplněnými i/í, y/ý a podtrhněte zeleně podstatná jména rodu mužského životného a oranžově podstatná jména rodu mužského neživotného.

Pak vynechte další řádek a napište si do sloupečku pod sebe všechny vzory podstatných jmen rodu mužského. Pak udělejte pomlčku a ke každému vzoru připište z učebnice ze cv. 8 správné slovo, které se podle daného vzoru skloňuje.

Nakonec si otevřete PS a na str. 20 vyplňte cv. 1 a na str. 21 cv. 3.

 

Pracovní činnosti

Než začneme dnes vyrábět, pojďme si připomenout blížící se Velikonoce. Dobře si prohlédněte tento obrázek: https://sites.google.com/oalib.cz/velikonoce/studijn%C3%AD-materi%C3%A1l. Poznáte, kdo jej nakreslil? Na obrázku byste pak měli najít 10 odkazů se symboly Velikonoc a ke každému si můžete přečíst krátké povídání. Zájemci si mohou pustit i video níže, kde vám paní povykládá vše o tomto významném křesťanském svátku.

A teď už se přesuneme k vyrábění. Dnes budeme vyrábět slepičku s vajíčkem, které si musíte nejprve vyfouknout, tak opatrně, ať se vám to hezky povede. Pak už budete potřebovat jen papír, nějaké fixy a provázek nebo špejli. Kdo si bude chtít zpestřit výzdobu barvičkami, může zkusit toto: https://www.mimibazar.cz/navod/9243/slepicka-a-vajicko-na-velikonoce.

A kdo je spíše na přírodní, a ne tak výraznou výzdobu, může zkusit tuto slepičku: https://ekodilna.webgarden.cz/rubriky/velikonoce/velikonocni-slepicka

V každém případě mi prosím pošlete fotky vašich výrobků i třeba vaší velikonoční dekorace, moc ráda se na vše podívám!

 

PONDĚLÍ 29. 3.

PONDĚLÍ 29. 3.

Krásné pondělí, milí žáčci,

máme tu poslední březnové pondělí. Tento týden uteče jako voda, protože učit se budeme pouze do středy. Tak se dáme do práce, není čas ztrácet čas.

 

Matematika

Otevřete si sešit M 1, vynechte řádek a napište dnešní datum. K němu si otevřete učebnici na str. 94 a převeďte do sešitu cv. 6. Pak v sešitě vynechejte další řádek a napište do něj z učebnice ze str. 95 cv. 6, ze str. 97 cv. 2 a ze str. 98 cv. 2. Jako pomoc vám poslouží tabulky, které byste měli mít od pátku napsané v sešitě.

Pak si otevřete PS a na str. 3 vypracujte cv. 2, 3, 4 a 5.

 

Přírodověda

Kdo už si nepamatuje, co jsme se zatím dozvěděli o přírodě na jaře v parku, tak si znovu prolistuje str. 52 – 55 učebnici.

Poté si otevřete PS a vyplňte všechna cvičení na str. 31.

 

Tělesná výchova

Využijeme toho, že za okny už to konečně vypadá na jaro, a dáme si ODEVZDÁVACÍ úkol do tělocviku. Ale nebojte se, budete na jeho odevzdání mít celý tento týden, a i velikonoční prázdniny. Navíc půjde o zajímavý úkol a já opět spoléhám na vaši bujnou fantazii. Spojíme tělocvik s výtvarnou výchovou a budete kreslit obrázek vaší chůzí. Přesněji si dáte do kapsy váš mobilní telefon, ten bude sledovat, kudy chodíte, a cestu bude vyznačovat do mapy. Potřebujete k tomu pouze aplikaci Mapy.cz a ikonku „stopaře“. Návod s obrázky najdete v týmu 4. B v nové složce Tělesná výchova. Fotku mapy s vyznačeným obrázkem mi pak vyfotíte a pošlete. Ukázku nachozeného obrázku vám přikládám pod text. Poznali jste zvířátko?

Do úterý 6. 4. mi tedy pošlete váš obrázek. Nemusí to být pouze zvíře, může to být cokoliv, ale snažte se, aby šel tvar co nejlépe poznat.

ROZPIS VÝUKY 29. - 31. 3.

Na hodinu čtení si prosím nachystejte vaši březnovou knihu.


PONDĚLÍ        čtení                     8:00 - 8:45      Bubáci

                                                 8:50 - 9:35      Hastrmani

            český jazyk           9:40 - 10:25    všechna strašidla společně

 

ÚTERÝ            matematika        8:00 - 8:45      Hastrmani

                                                8:50 - 9:35      Bubáci

 

STŘEDA         český jazyk         8:00 - 8:45      Hastrmani

                                                8:50 - 9:35      Bubáci

            vlastivěda       9:40 - 10:25    všechna strašidla společně

PÁTEK 26. 3.

PÁTEK 26. 3.

Krásný pátek přeji, děťátka,

tak už je to opět tady … konec týdne. Tento víkend už snad bude lepší počasí a vy se budete moci alespoň provětrat venku a načerpat trochu toho čerstvého vzduchu. V každém případě si odpočiňte a nasbírejte síly do dalšího týdne. Nemusí jich však být moc, protože příští týden bude zkrácený pouze do středy. Pak totiž budou už velikonoční prázdniny!

Vlastivěda

Nejprve si zopakujte, co jste se dozvěděli o Keltech:

https://skolakov.eu/vlastiveda/4-trida/keltove-na-nasem-uzemi/opakovani/prirazovani.html

A jak to bylo v pravěku:

http://www.brumlik.estranky.cz/file/646/pravek.htm

Tady se pak můžete podívat a přečíst si váš keltský horoskop:

https://www.zverokruh.cz/keltsky-horoskop.aspx

 

Ve středu jsme si říkali, že Kelty z našeho česko-moravského území vytlačily v 1. stol. n. l. Germáni. Ti u nás přebývali až do roku 500 n. l. a pak přišlo velké stěhování národů a na naše území přicházejí Slované:

https://www.youtube.com/watch?v=z8vyIG6Ie8g

 

A nakonec si otevřete učebnici a přečtěte si str. 9 – 10. Na obě kapitoly se pak ve středu podíváme společně v online hodině.

 

Výtvarná výchova

Dnes si doděláte vaši knížku o Bubácích a hastrmanech. Vyrobíte jí obal a pak knížku sešijete nebo svážete dohromady. Při výrobě obalu se inspirujeme obalem naší společné knížky Země příběhů – Kouzelné přání. Na přední straně obalu úplně nahoře bude napsané jméno autora Bubáků a hastrmanů, pod tím název knížky „Bubáci a hastrmani“ a dole jméno toho, kdo knížku vypracoval. Ozdobíte ho nějakou krásnou ilustrací a bude to vypadat asi takto:

Josef Lada

        BUBÁCI A HASTRMANI

 

                  (vaše ilustrace)

 

  vypracovala a ilustrovala Tereza Holá (vy napíšete své jméno)

 

Na zadní straně obalu, ale ještě uvnitř knihy, bude napsáno pár informací o tom, kdo knížku vypracoval, tedy o vás. Přihoďte i malý namalovaný obrázek sami sebe místo fotky. Úplně na zadní straně bude shrnuté, o čem knížka vlastně je, aby čtenář věděl ještě před otevřením knihy, co od ní může čekat.

Když už jste si dali takovou práci s vypracováním každé kapitoly, dejte si ještě práci s těmito závěrečnými úpravami, ať je vaše první literární dílo perfektní!

 

ČTVRTEK 25. 3.

ČTVRTEK 25. 3.

Pěkný čtvrtek, milé děti,

tak už se nám ten týden opět blíží ke konci. Ani se nenadějete a je tu pátek. Pojďme se tedy pustit do práce, ať to všechno stihneme.

 

Český jazyk

Otevřete si sešit ČJ 1, vynechte řádek, napište dnešní datum, a k němu si pak otevřete i učebnici na str. 78 a přepište cv. 4 se správně doplněnými tvary slov z nabídky. Pak se podívejte na vedlejší str. 79 a do ČJ 1 napište i z této strany cv. 4.

Pak si vezměte PS a na str. 18 vypracujte cv. 1 a 4 a ze str. 19 cv. 3.

A tady ještě odkaz na procvičování koncovek podstatných jmen rodu mužského:

https://skolakov.eu/cesky-jazyk/4-trida/podstatna-jmena-rodu-muzskeho/pravopisny-trenazer/cviceni7.html

 

Přírodověda

Pozorně si přečti v učebnici str. 54 – 55 a dobře di prohlédni všechny obrázky. Pak učebnici zavři a otevři si PS a vyplň str. 29 a 30 cv. 1, 2 a 3.

 

Hudební výchova

V hudebce dnes vyzkoušíme něco nového. V týmu 4. B máte od 8 hodin otevřený kvíz, který si zkusíte vyplnit. Odpovědi se mi potom automaticky odešlou, takže přesně zjistím, kdo kvíz nevyplnil. Malá nápověda, u jedné otázky bude více možných odpovědí.

 

STŘEDA 24. 3.

STŘEDA 24. 3.

Krásné ráno, milé děti,

pojďme se rovnou podívat, co tu na dnešek máme.

 

Tělesná výchova

Dnes se v tělocviku pořádně protáhneme, aby až se vrátíme do školy, jste si všichni v předklonu dosáhli rukama alespoň na špičky palců u natažených nohou!

https://www.youtube.com/watch?v=oGhnkc0hQBU

 

Matematika

Otevřete si učebnici na str. 87 a do sešitu M 1 vypočítáte postupně neznámá čísla x, y, z ze cv. 23. Pak si otočte učebnici na str. 92,a aby toho neznámého nebylo málo, zkusíte ještě vypočítat, kolik se rovná x ve cv. 10.

Poté si otevřete PS na str. 2 a vyplňte si cv. 9, 10, 11, 12, 13 a 14 a na str. 3 cv. 1, ať nezapomenete písemné násobení, když vám to teď tak pěkně jde.

 

Čtení

Jak jste na tom s vaší březnovou knihou? Březen už se blíží ke konci, takže i vy byste měli číst posledních pár kapitol. Dnes tedy sedněte na vaši knížku, ale kromě toho si ještě zkusíte napsat jedno povídání. Už jsme dlouho neměli hodinu slohu, takže to propojíme.

Představte si naši třídu. Pamatujete si ještě, co všechno tam bylo? Zkuste si zavřít oči a vybavit si co nejvíce věcí, které se v ní nacházejí. Co asi teď dělají? Ve složce Čtení v MS Teams najdete pracovní list s dnešním datem a názvem „Co se děje v prázdné třídě“, který mi dnes vyplněný ODEVZDÁTE. Zdůrazňuji, že není nutné mít list vytisknutý, můžete si ho překreslit na papír sami vlastní rukou.

 

Dnes nás čeká poslední díl Bubáků a hastrmanů. V pátek ve výtvarné výchově si ještě doladíte vaši knížku do finální podoby, takže v pátek mějte všechny díly sepsané a pohromadě, a já už se na vaše knížečky moc těším!

https://www.youtube.com/watch?v=mol4FF8Emic&list=PLTHuqoc0y_XzqK67D5qBRKCpAtQY8gaau&index=27

 

ÚTERÝ 23. 3.

ÚTERÝ 23. 3.

Dobrý den, strašidláci,

včera jste se mě ptali, jak budeme kontrolovat Bubáky a hastrmany. Vše se v pravý čas dozvíte, ale doufám, že všichni poctivě sledujete každý díl. Už se blížíme ke konci, takže vaše knížky už budou brzy hotové a vy se dozvíte, co s nimi dál.

 

Český jazyk

Nejprve si otevřete sešit ČJ 1, vynechte řádek, napište dnešní datum. K němu si pak otevřete učebnici na str. 77 a napište do sešitu cv. 8. Nezapomeňte si každé slovo správně zdůvodnit. Musíte vědět, proč tam dané písmenko doplňujete.

Pak si vezměte PS a na str. 17 vyplňte cv. 1 a 3 (cv. 2 byste měli mít celé doplněné ze včera).

Poté si opět vezměte ČJ 1, vynecháte řádek a do sešitu napíšete ještě 6 vět ze str. 77 učebnici ze cv. 9. Doplníte správná slova a správně je napíšete.

A nezapomeňte si vyrobit ty kartičky s výrazně napsaným i/í a y/ý.

 

Čtení

V týmu 4. B ve složce Čtení najdete text na dnešní den. Je to další text od Eduarda Štorcha, tentokrát z doby bronzové. Vy si jej přečtěte, vyplňte 2 cvičení k textu a pak si přečtěte odstavec „Dramatizace“. Mám pro vás totiž ještě jeden speciální úkol, který mi dnes ODEVZDÁTE, a ten bude následující:

Natočíte mi alespoň 20 sekund dlouhé video, kde beze slov (zvuky vydávat můžete) sdělíte, že přicházíte v míru, nechcete bojovat, ale že nabízíte zboží, které chcete prodat. Vyberete si, jaké zboží můžete v době bronzové nabízet, a pokusíte se to pantomimou ztvárnit co nejlépe, aby kupec poznal, co nabízíte.

 

Pracovní činnosti

Jelikož Velikonoce jsou už za dveřmi, musíme se na ně začít připravovat. K vyrábění dnes budeme používat vlnu, ale které zvířátko si vyrobíte, to nechám na vás. Tady posílám inspiraci a postup, ale fantazii se opět meze nekladou.

https://babinet.cz/clanek-23208-velikonocni-kuratka.html

https://grisa-tvoreni.webnode.cz/fotogalerie/prace-skolnich-deticek/jednoduche-fotonavody/a3-ovecka/#!

 

Dnes si ještě naposledy připomeneme Masopust. Kde jinde než v Bubácích a hastrmanech:

https://www.youtube.com/watch?v=W5kumPM_vfo&list=PLTHuqoc0y_XzqK67D5qBRKCpAtQY8gaau&index=25

 

PONDĚLÍ 22. 3.

PONDĚLÍ 22. 3.

Zdravíčko, milé děti,

tak tu máme opět pondělí a s ním další školní přípravu. V sobotu 20. března byl 1. jarní den! Tak doufám, že jste jaro náležitě přivítali a snad už to tento týden bude to počasí jako jaro i vypadat.

 

Matematika

Minulý týden jsme se v matematice začali učit písemné násobení dvojciferným činitelem. Zvládly jste vypočítat všechny zadané příklady správně a zkontrolovaly jste si výsledky na kalkulačce? Pojďme si to teď procvičit na počítači (každý spočítá minimálně 12 příkladů):

https://skolakov.eu/matematika/4-trida/pisemne-nasobeni-dvojcifernym-cinitelem/nezbedne-kobylky/priklady.html

Pak si otevřete sešit M 1 a učebnici na str. 86. V sešitě si vynechte řádek, napište dnešní datum a abyste přes to všechno písemné násobení nezapomněli také písemně dělit, spočítáte si 4 příklady na písemné dělení ze cv. 14.

Nakonec si slavnostně otevřete nový pracovní sešit 2. díl a vyplňte si celou str. 1.

 

Přírodověda

Otevřete si PS a na str. 23 si zopakujte, co jste se ve čtvrtek dozvěděli o skupenství látek.

Pak otevřete učebnici na str. 52 – 53 a tuto dvojstranu si přečtěte. Dobře si prohlédněte obrázek přírody na jaře a najděte všechny očíslované rostliny a živočichy, které můžeme na jaře v přírodě vidět.

 

Tělesná výchova

Dneska se v naší „posilovně“ zaměříme na střed těla:

https://www.youtube.com/watch?v=FYzjf-cyYtw

 

A nakonec ještě Bubáci a hastrmani. Už se blížíme do finále, tak doufám, že poctivě sledujete a zapisujete každý díl.

https://www.youtube.com/watch?v=Ze4kIGWyLvc&list=PLTHuqoc0y_XzqK67D5qBRKCpAtQY8gaau&index=24

 

ROZPIS VÝUKY 22. - 26. 3.

V MS Teams ve složce Čtení najdete soubor s názvem Pracovní list na 22. 3., který si prosím na pondělí buď vytiskněte nebo přepište.


PONDĚLÍ        český jazyk         8:00 - 8:45      Bubáci

                                                 8:50 - 9:35      Hastrmani

               čtení           9:40 - 10:25    všechna strašidla společně

 

ÚTERÝ            matematika        8:00 - 8:45      Bubáci

                                                8:50 - 9:35      Hastrmani

 

STŘEDA         český jazyk         8:00 - 8:45      Hastrmani

                                                8:50 - 9:35      Bubáci

            vlastivěda       9:40 - 10:25    všechna strašidla společně

 

 

ČTVRTEK         matematika      8:00 - 8:45      Hastrmani

                                               8:50 - 9:35      Bubáci

 

PÁTEK            český jazyk       8:00 - 8:45      Bubáci

                                               8:50 - 9:35     Hastrmani

                    ?       
9:40 - 10:25    všechna strašidla společně

PÁTEK 19. 3.

PÁTEK 19. 3.

Hezký pátek, milé děti,

dneska to bude opravdu rychlovka. Informatiku jsme měli ve středu a místo výtvarné výchovy budete dnes vyplňovat Matematického klokana. Takže nám zbývá už jen vlastivěda a Bubáci a hastrmani. Pak budete mít spoustu času na to, dodělat si úkoly z tohoto týdne, vstřebat veškerou novou látku, kterou jsme probrali, a odpočinout si a načerpat síly na týden další.

 

Vlastivěda

V MS Teams najdete ve složce Vlastivěda zápis ze středeční hodiny. Bude to soubor s dnešním datem a vy si zápis krasopisně opíšete do sešitu a u toho si zopakujete, co jsme se všechno ve středu dozvěděli.

 

Bubáci a hastrmani:

https://www.youtube.com/watch?v=ulyjp4oGAac&list=PLTHuqoc0y_XzqK67D5qBRKCpAtQY8gaau&index=23

 

ČTVRTEK 18. 3.

ČTVRTEK 18. 3.

Pěkný čtvrtek vám přeji,

pojďme se podívat, co nám to ta paní učitelka na dnešek nachystala.

 


Český jazyk

Ještě jednou se podívejte na skloňování vzoru pán a uvědomte si všechna pravidla psaní i/y, která jsme si včera napsali do sešitu. Pak si otevřete učebnici na str. 75 a sešit ČJ 1, vynechte řádek, napište dnešní datum a napište si do něj cv. 6. Správně doplňte i/í, y/ý a do závorky za každé slovní spojení určete pád.

Pak si otevřete PS a na str. 16 vyplňte cv. 1, 3, 4 a 5. K podstatným jménům si správně přirovnávejte vzor pán, ať v nich pak správně napíšete i/í, y/ý.

 

Přírodověda

V přírodovědě se podíváme na skupenství látek. Otevřete si učebnici a přečtěte si str. 37 – 39. Pak si ve složce Přírodověda na MS Teams otevři soubor s dnešním datem a najdeš tam zápis, který si opíšeš do sešitu.

No a nakonec pokus. Na str. 39 máte cv. 7. Máte vyzkoušet, které látky se ve vodě rozpustí, a které ne. Pokud si jsi jistý, stačí zapsat výsledky do sešitu. Pokud ne, zavítej do kuchyně, popros maminku o potřebné suroviny a nejprve dej do sklenice s vodou postupně cukr, pak vše vylej a do nové vody nasyp sůl, poté olej a nakonec písek, aby ses přesvědčil na vlastní oči. Výsledky zapiš do sešitu.

 

Hudební výchova

V MS Teams ve složce Hudební výchova máte soubor s dnešním datem a je to nový pracovní list ještě na procvičení not a pomlk.

Bubáci a hastrmani:
https://www.youtube.com/watch?v=vqtBSnLhj5w&list=PLTHuqoc0y_XzqK67D5qBRKCpAtQY8gaau&index=22

STŘEDA 17. 3.

STŘEDA 17. 3.

Krásné ráno, děťátka,

dnes se bez dalšího povídání pustíme rovnou do práce, povídat si budeme v online hodinách.

 

Tělesná výchova

Doteď to byla v tělocviku spíše taková oddechovka, ale léto se nezadržitelně blíží a je na čase shodit ta distanční kila, takže dnes si dáme pořádně do těla!

https://www.youtube.com/watch?v=Luc5EKVbjPg&t=1138s

 

Matematika

Otevřete si sešit M 1, vynechejte řádek a napište dnešní datum. Otevřete si i učebnici na str. 81 a připomeňte si jednotky času ve cv. 13. Tyto převody si barevně opiš do sešitu. Pomohou ti totiž, až pak vynecháš řádek a budeš do sešitu převádět cv. 14 také ze str. 81.

Poté si vynechejte ještě jeden řádek a přečtěte si v učebnici na str. 81 slovní úlohu ve cv. 8. Do sešitu napište zápis, příklad a odpověď a pokuste se místo otazníku použít to písmeno x, o kterém jsme si říkali minule. Napište odpovědi na VŠECHNY otázky, na které se vás ve cv. 8 ptají a pak mi toto cvičení ODEVZDEJTE.

Nakonec si otevřete PS na str. 35 a doplňte cv. 4.

 

Informatika

Jelikož v pátek budeme mít společně čtení, vyměníme si ho s informatikou, kterou si dáme dnes. Doufám, že jste všichni úspěšně zvládli vytvořit na ploše složku a v ní další 3 složky a zjistili jste si, co máte doma za operační systém.

Minule jsem vám ukazovala, kde najdete všechny programy, které v počítači máme. Rozklikněte si tedy tlačítko "Start" a otevřete si program "Kalkulačka". K tomu si otevřete sešit a zapište si do něj tyto příklady:

7 259 . 123 =

38 451 120 : 5 =

1 528 947 + 5 684 190 =

8 389 412 - 4 874 159 =

Výsledky nemusíte počítat s hlavy, ale pomůže vám ta kalkulačka. Vy si je pak jen z kalkulačky přepíšete do sešitu.

Potom se podívejte, jestli máte v počítači také program "Malování", otevřete si ho a seznamte se s jednotlivými ikonami, protože příští hodinu se budeme s tímto programem seznamovat společně.

 

A ještě Bubáci a hastrmani. Včera jsem odkaz přidávala až později, takže kdo neviděl včerejší díl, dá si dneska dva:

https://www.youtube.com/watch?v=tk6a_0Dxeuw&list=PLTHuqoc0y_XzqK67D5qBRKCpAtQY8gaau&index=21

 

ÚTERÝ 16. 3.

ÚTERÝ 16. 3.

Dobrý den, milé děti,

dnes navážeme, kde jsme včera skončili.

 

Český jazyk

A hned v češtině jsme včera poměrně brzo skončili na slovních druzích, takže si je nyní zopakujete:

https://www.pravopisne.cz/2012/02/pravidla-slovni-druhy/

a procvičíte:

https://www.umimecesky.cz/rozbory-slovni-druhy-pavouci-1-uroven/1446

https://www.umimecesky.cz/rozbory-slovni-druhy-pavouci-2-uroven/1473

https://skolakov.eu/cesky-jazyk/2-trida/slovni-druhy/urcujeme-slovni-druhy/cviceni1.html

 

Pak si zkontrolujete, jestli máte vlepené a vybarvené 2 tabulky v sešitě ČJ 1, a pokud ne, tak to ihned napravíte.

Poté si otevřete učebnici na str. 71 a přečtete si ve cv. 1 úryvek z knížky Já Baryk. Určíte si rod u vyznačených slov a pak si vyberete 5 podstatných jmen rodu ženského nebo středního, u kterých do sešitu ČJ 1 určíte rod, číslo, pád a vzor.

Sešit si necháte otevřený, vynecháte řádek a napíšete do něj ze str. 71 cv. 4. Zeleně podtrháte podstatná jména rodu mužského životného a oranžově neživotného.

 

Čtení

Ve čtení dnes zapracujte na své knížce, ale kromě toho si vyzkoušíme opět ten Alfabox, který jsme hráli společně na třídnické hodině a pak i ve vlastivědě. Psaly jste do něj slova od každého písmene o tom, co jste se za pololetí ve škole naučily. Dnes to bude trochu něco jiného.

Alfabox si buď vytiskněte ze složky Čtení na MS Teams nebo si jej vyrobte jako jsme to udělali minule. Pak si vezměte čítanku a ke každému písmenku napíšete podstatné jméno (můžete i více), které v čítance najdete. A jelikož je čítanka poměrně obsáhlá, pokuste se najít podstatná jména ke všem písmenům abecedy, tedy i písmenům s háčky a zapeklitým písmenkům jako jsou X, Y, Q a další. Ty pak můžete dopsat třeba do políčka žolíka.

Tento úkol mi pak dnes ODEVZDÁTE a vyfocený papír pošlete na WhatsApp.

 

Pracovní činnosti

Po krásných výrobcích, které mi posíláte, zkusíme trochu zvýšit laťku a vyrobit si kamaráda „Travňáka“. Postup i vše, co budete potřebovat, najdete v popisu. A pak mi vaše parťáky nezapomeňte vyfotit nejprve „plešaté“ a potom i s pořádným „hárem“, které mu snad vyroste.

https://aveva.webnode.cz/news/travnaci/

 
A snad jste nezapomněli jako opět já na Bubáky a hastrmany:
https://www.youtube.com/watch?v=TKB2y86EVfk&list=PLTHuqoc0y_XzqK67D5qBRKCpAtQY8gaau&index=20

PONDĚLÍ 15. 3.

PONDĚLÍ 15. 3.

Krásné pondělí, děti,

věřím, že jste si všichni přes víkend odpočinuli a načerpali síly na další online týden. Čeká nás spousta práce, tak se do toho dáme.

 

Matematika

Zopakujeme si na zítřejší písemku, takže si otevřete si sešit M 1, vynechte řádek, napište dnešní datum a vypočítejte příklady z učebnice ze str. 80 ve cv. 3 na písemné sčítání a odčítání. Poté vynechte řádek a spočítejte 4 příklady na písemné dělení ze cv. 6 na str. 80 a nakonec písemné násobení na str. 81 cv. 7 všechny příklady.

Pak si otočte učebnici na str. 72 a ústně si vypočítejte příklady ve cv. 20.

 

Tělesná výchova

Dnes si dáme opičí dráhu! Že to doma nepůjde? Podívejte se, jak to páni učitelé chytře vymysleli a nakombinujte si ji podle sebe.

https://www.youtube.com/watch?v=4YrTtoJzEcQ

 

A ještě Bubáci a hastrmani:

https://www.youtube.com/watch?v=Io_yQ1JkzkU&list=PLTHuqoc0y_XzqK67D5qBRKCpAtQY8gaau&index=19

 

ROZPIS VÝUKY 15. - 19. 3.

PONDĚLÍ        český jazyk         8:00 - 8:45      Bubáci

                                                 8:50 - 9:35      Hastrmani

         přírodověda           9:40 - 10:25    všechna strašidla společně

 

ÚTERÝ            matematika        8:00 - 8:45      Bubáci

                                                8:50 - 9:35      Hastrmani

 

STŘEDA         český jazyk         8:00 - 8:45      Hastrmani

                                                8:50 - 9:35      Bubáci

            vlastivěda       9:40 - 10:25    všechna strašidla společně

 

 

ČTVRTEK         matematika      8:00 - 8:45      Hastrmani

                                               8:50 - 9:35      Bubáci

 

PÁTEK            český jazyk       8:00 - 8:45      Hastrmani

                                               8:50 - 9:35     Bubáci

                čtení       
9:40 - 10:25    všechna strašidla společně

PÁTEK 12. 3.

PÁTEK 12. 3.

Dobrý den, děti,

tak už je to opět tady, konec dalšího týdne. Snad jste si ho alespoň trochu užili a už se určitě těšíte na víkend, až si od té školy zase na chvilku odpočinete.

 


Vlastivěda

Doufám, že jste si všichni dopsali zápis a hezky si ho barevně zvýraznili. Ještě jednou se podívejte do učebnice na str. 4 a prohlédněte si časovou osu úplně dole. Pak si otevřete sešit a napište si do něj pod sebe tyto letopočty: 1918, 1456, 1300, 1212, 2020, 879. Ke každému roku nejprve napište, do jakého století letopočet patří a poté, jaké je to tisíciletí. Vzniklou tabulku mi pak DNES ODEVZDÁTE.

Poté vynecháte řádek a pod sebe si napíšete tyto pojmy:

objev elektřiny

vynález ohně

stavba hradů

praotec Čech

narození Ježíše Krista

U těchto událostí pak zkusíte určit a připíšete k nim, jestli se staly před naším letopočtem (př. n. l.) nebo našeho letopočtu (n. l.).

 

Výtvarná výchova

Když už jsme u těch letopočtů, zkusíme si dnes ztvárnit rok vašeho narození. Podívejte se na tuto stránku, kde se můžete inspirovat: http://www.kreativita.info/kresby-zalozene-na-cislach/, a pokuste se ztvárnit všechny 4 číslice roku, kdy jste se narodili, nějakou pěknou kresbou, ve které bude daná číslice nějakým způsobem zakreslená. Nemusíte se držet obrázků na stránkách, opět můžete zapojit vlastní fantazii. A pak mi nezapomeňte poslat vaše výkresy, už teď jsem na ně zvědavá.

 

No a pro pěkný víkend si ještě pustíme další díl Bubáků a hastrmanů:

https://www.youtube.com/watch?v=0xRLKXmwtZc&list=PLTHuqoc0y_XzqK67D5qBRKCpAtQY8gaau&index=18

 

ČTVRTEK 11. 3.

ČTVRTEK 11. 3.

Krásný čtvrtek, milé děti,

tak už se nám opět blíží konec dalšího týdne. Doufám, že si všichni udržujete alespoň v rámci možností dobrou náladu, chodíte třeba na procházky, i když pouze po městě, a máte se dobře. Pojďme se pustit do toho, ať máte brzy hotovo.

Český jazyk

Otevřete si učebnici na str. 70 a do sešitu ČJ 1 napište cv. 6 a udělejte i podúkol a).

Pak si v MS Teams ve složce Český jazyk vytiskněte soubor 11. 3. Podstatná jména rodu ženského a vyplňte cv. a), b), c), d).

 

Přírodověda

Uzavřeli jsme kapitolu živočichů, takže teď si zopakujete, co jste se všechno dozvěděli a v pondělí bychom si napsali takový malý testík. Papír na zopakování najdete v MS Teams ve složce Přírodověda s názvem 11. 3. Živočichové OPAKOVÁNÍ.

 

Hudební výchova

A jelikož se dnešek nese ve znamení pracovních listů, ani hudební výchova nebude výjimkou. Snad mi odpustíte tolik tisknutí, ale je to potřeba. Pracovní list najdete ve složce Hudební výchova na MS Teams a první stránku si obstřihnete, vlepíte do sešitu a naučíte. Další 2 strany pak vyplníte. Pokud si nebudete vědět rady, nebojte se mi napsat, ale když se poctivě naučíte pomlky, tak byste už vše měli zvládnout levou zadní.

 

A nezapomínám na bubáky a hastrmany. Dnes bude ta pohádka, kde vystupuje liška s liščaty, tak dávejte dobrý pozor, ať si to pro příště už pamatujete.

https://www.youtube.com/watch?v=1eUuX9nWWjk&list=PLTHuqoc0y_XzqK67D5qBRKCpAtQY8gaau&index=18&ab_channel=Ve%C4%8Dern%C3%AD%C4%8Dekanejkr%C3%A1sn%C4%9Bj%C5%A1%C3%ADpoh%C3%A1dky

 

STŘEDA 10. 3.

STŘEDA 10. 3.

Dobré ráno, děti,

dnes se dáme ihned do práce.

 

Tělesná výchova

V tělocviku se podíváme na vaši stabilitu a koordinaci:

https://www.youtube.com/watch?v=FAm9uvwMujU

 

Matematika

Nejprve se rozpočítáte na příkladech pamětného dělení v učebnici na str. 79 cv. 25. První dva růžové a modré sloupečky jste již počítali, takže teď nadešel čas spočítat ty spodní 4 sloupečky (dohromady 12 příkladů) do M 1.

Nechte si sešit M 1 ještě otevřený a procvičíte si písemné násobení, které jsme včera opakovali. Učebnice str. 81 cv. 7.

Pak si otevřete PS na str. 32 a vypracujte cv. 7, 8 a 9.

 

Čtení

Ve čtení pokročte ve své březnové knížce, protože příští týden budeme mít hodinu čtení s vaší knížkou, tak ať už jste do ní pořádně začteni.


A děkuji za připomenutí, že nám dnes chybí ještě Bubáci a hastrmani:

https://www.youtube.com/watch?v=x_6VXg7YlWY&list=PLTHuqoc0y_XzqK67D5qBRKCpAtQY8gaau&index=17&ab_channel=Ve%C4%8Dern%C3%AD%C4%8Dekanejkr%C3%A1sn%C4%9Bj%C5%A1%C3%ADpoh%C3%A1dky

ÚTERÝ 9. 3.

ÚTERÝ 9. 3.

Dobrý den, děti,

snad jste včera všichni popřáli maminkám a babičkám a všem ženám, které máte rádi a já také ještě jednou moc děkuji za všechna vaše přání.

 

Český jazyk

Nejprve si otevřete PS na str. 13 a dodělejte si zbylá cvičení na této stránce, tedy cv. 2 a 4, pak otočte na str. 14 a vypracujte cv. 6, 8 a 9.

A pak následuje procvičování na zítřejší písemku. Pokuste se vyplnit vše správně, a po vyhodnocení si všechny chyby opravte tak, že chybná slova napíšete správně do sešitu ČJ 2. Tuto opravu mi pak ODEVZDÁTE a vyfocený sešit pošlete na WhatsApp.

http://dum.zsamskrovi.cz/cj-test-vy_32_inovace_040

A kdo si opravil více než 5 slov a nebo má pocit, že by měl ještě procvičovat, aby zítra dostal jedničku, podívá se ještě na tohle cvičení:

https://www.umimecesky.cz/doplnovacka-koncovky-podstatnych-jmen-zensky-rod-2-uroven/4508

 

Čtení

Přestože masopust už se slavil dávno, a teď nastala doba postní, připomeneme si ještě dobu hojnosti a jídla v čítance na str. 74. Máte tam hravou a veselou básničku Koblihové dostihy, kterou si přečtete a do sešitu vypíšete nesnáze jednotlivých závodnic. Pak budete pokračovat textem Masopustní koblihy, který si už pak pouze přečtete, ale tolikrát, abyste jej četli hezky plynule.

 

Pracovní činnosti

Kdo mamince včera nestihl vyrobit žádné přáníčko, tak můžete zpětně vyrobit tyhle nádherné kytičky. A nemusejí být pouze pro maminku, můžete si je nechat i vy sami a vyhlížet společně s nimi jaro. Opět budu ráda za fotky vašich hotových výrobků, protože jste opravdu šikulky a všechny vaše výrobky mi dělají velkou radost!

https://www.youtube.com/watch?v=zbyI5p-F2s8&t=510s

 

A ještě Bubáci a hastrmani přece:

https://www.youtube.com/watch?v=S92cy3hqpWA&list=PLTHuqoc0y_XzqK67D5qBRKCpAtQY8gaau&index=16

 

PONDĚLÍ 8. 3.

PONDĚLÍ 8. 3.

Krásné pondělí, milé děti,

další víkend za námi a další týden před námi. Tenhle už nevypadá, že bude tak jarní jako ten minulý, ale přece jen si oficiálně musíme na jaro počkat až do 21. března.

 

Matematika

Nejprve si otevřete sešit M 1, vynechte řádek, napište dnešní datum, a k němu si otevřete i učebnici na str. 78 a napište a vypočítejte do sešitu cv. 23 bez zkoušky.

Vynechte řádek a překreslete si do sešitu tabulku ve cv. 19 na str. 78 učebnici, přečtěte si zadání a do tabulky doplňte správná čísla, ať trošku potrápíme ty naše mozkové závity.

Pak si otevřete PS a na str. 31 si vyplňte podle zadání cv. 1, 4, 5 a 6.

 

Tělesná výchova

Dnes pro změnu spojíme tělocvik s hudební výchovou:

https://www.youtube.com/watch?v=v5v1Vq5sCHo

 
A nesmíte zapomenout na Bubáky a hastrmany jako já:
https://www.youtube.com/watch?v=VwrGXu9mHzM&list=PLTHuqoc0y_XzqK67D5qBRKCpAtQY8gaau&index=15

ROZPIS VÝUKY 8. - 12. 3.

PONDĚLÍ        český jazyk         8:00 - 8:45      Bubáci

                                                 8:50 - 9:35      Hastrmani

         přírodověda           9:40 - 10:25    všechna strašidla společně

 

ÚTERÝ            matematika        8:00 - 8:45      Bubáci

                                                8:50 - 9:35      Hastrmani

 

STŘEDA         český jazyk         8:00 - 8:45      Hastrmani

                                                8:50 - 9:35      Bubáci

            vlastivěda       9:40 - 10:25    všechna strašidla společně

 

 

ČTVRTEK         matematika      8:00 - 8:45      Hastrmani

                                               8:50 - 9:35      Bubáci

 

PÁTEK            český jazyk       8:00 - 8:45      Bubáci

                                               8:50 - 9:35     Hastrmani

            informatika       
9:40 - 10:25    všechna strašidla společně

PÁTEK 5. 3.

PÁTEK 5. 3.

Pěkné páteční ráno vám přeji, děti,

týden utekl jako voda a zase tu máme konec. Tak šupky dupky na úkoly, ať pak můžete mít brzy volno a odpočívat. Doufám, že se všichni poctivě díváte na Bubáky a hastrmany, a že vás to třeba i baví. Kdo se totiž nebude dívat průběžně, bude si potom muset celodenní promítání, aby stihl dohnat všechny díly.

 

Vlastivěda

V MS Teams ve složce Vlastivěda máte nahraný soubor s dnešním datem 5. 3. Opakování. Vy si jej otevřete a SAMI pouze S MAPOU a svojí CHYTROU HLAVOU se pokusíte vyplnit souhrnné opakování. Do sešitu napíšete vždy číslo otázky a písmenko správné odpovědi. Papír si tedy nemusíte tisknout. Pokud nebudete něco vědět, tak vynechejte místo a žádné písmenko nepište. Tento úkol mi pak dnes ODEVZDÁTE a vyfocený sešit pošlete na WhatsApp. Kdo mi úkol nepošle dnes, přestože je pátek, bude mít nesplněno.

 

Výtvarná výchova

Ve výtvarné výchově se dnes pokusíme přivolat jaro kytičkami. Budete potřebovat pouze bílý papír, vodovky nebo temperové barvy, štětec a kelímek s vodou a malou pet láhev. Postup je velmi jednoduchý a máte ho znázorněný zde:

https://www.keliwood.cz/aktuality/kvetouci-strom-aneb-jak-namalovat-obraz-za-par-vterin

A já už se moc těším na vaše výtvory.

 

No, a dnes jsme přesně v půlce naší pohádkové série:

https://www.youtube.com/watch?v=1ggf4zWOOSs&list=PLTHuqoc0y_XzqK67D5qBRKCpAtQY8gaau&index=13

 

ČTVRTEK 4. 3.

ČTVRTEK 4. 3.

Dobré ráno, děti,

tak už se opět blížíme ke konci dalšího týdne. Snad jste si pořádně užili hezkého počasí, alespoň v rámci možností, a snad nám teď to pochmurno nebude trvat dlouho a brzy přijde to pravé jaro.

 



Český jazyk

Otevřete si nejprve učebnici na str. 67 a do sešitu ČJ 1 napište cv. 3 se správně doplněnými a napsaný slovy.

Pak si otevřete PS na str. 12 a vypracujte cv. 2, 3 a 4.

 

Přírodověda

Dnes si zopakujete, co jste se zatím o živočiších dozvěděli, v pracovním sešitě. Otevřete si jej na str. 10 – 12 a vyplňte cv. 7, 8, 10, 12 a 13.

 

Hudební výchova

V hudební výchově se dnes podíváme na to, jak znáte lidové písničky. Pracovní list najdete ve složce Hudební výchova v souboru s dnešním datem na MS Teams a jsem zvědavá, jestli budete znát všechny písničky.

 

No a na závěr Bubáci a hastrmani:

https://www.youtube.com/watch?v=A3e2STYuoFU&list=PLTHuqoc0y_XzqK67D5qBRKCpAtQY8gaau&index=12

 

STŘEDA 3. 3.

STŘEDA 3. 3.

Hezkou středu, milé děti,

dnes se dáme rovnou do práce, ať vám pak zbyde čas na odpolední procházku, dokud je hezké počasí.

 

Tělesná výchova

Dnes trochu spojíme tělocvik s pracovními činnostmi. Potřebovat budete list nějakého starého papíru:

https://www.youtube.com/watch?v=XkhsoB6PKkg

 

Matematika

Dáme si v matematice zase trošku slovních úloh a procvičíme naše logické myšlení. Otevřete si učebnici na str. 70 – 73, a k ní sešit M 1 s vynechaným řádkem a napsaným dnešním datem. Do sešitu pak napíšete pouze výpočet a odpověď u cv. 3, 6, 11 a 23. Poté otočíte na str. 76 a u cv. 2 napíšete zápis, výpočet a odpověď.

A pak si procvičíme na zítřejší písemku, takže uděláte na str. 76 cv. 4 a na str. 77 cv. 10. Nemusíte psát ty odhady, výsledek si odhadněte v hlavě a pak porovnejte s tím, co vám vyšlo.

 

Čtení

Ve čtení dnes zapracujte na své knížce, protože příští týden budete dostávat i jiné úkoly do čtení, tak ať máte náskok.

Vyhraďte si ale i čas na Bubáky a hastrmany:

https://www.youtube.com/watch?v=Jqi_LRBknh0&list=PLTHuqoc0y_XzqK67D5qBRKCpAtQY8gaau&index=11

 

ÚTERÝ 2. 3.

ÚTERÝ 2. 3.

Pěkné úterní ráno, děti,

dnes se vám může zdát, že je toho hodně, protože je to dlouhý text. Ale sami zjistíte, že zas tak hrozné to není. Opět ale připomínám, abyste úkoly opravdu dělali průběžně a přesně v ten den, ve který je zadávám, abyste pak nebyly překvapené, až třeba budeme v hodině něco kontrolovat, vy nebudete mít splněno a dostanete zvláštní domácí úkol navíc.

 

Český jazyk

Nejprve si otevřete sešit ČJ 1, vynechte řádek, napište dnešní datum a k tomu si otevřete učebnici na str. 66 a podívejte se na cv. 7. Napíšete do sešitu všechna slova se správným i/í nebo y/ý a v tom tvaru, který je vždy za slovem v závorce. Pak nad všechna podstatná jména napíšete tužkou jejich vzor. Nezapomeňte si vždy nejprve určit rod, protože už známe vzory rodu středního i ženského. A také hlavně nezapomeňte, že pokud nebude mít někdo zítra úkol hotový, dostane další, zvláštní.

Poté si otevřete PS na str. 10 a dodělejte poslední cvičení, které nám na této stránce chybí vyplnit. Pak se podívej vedle na str. 11 a v kapitole „Růže“ udělej cv. 1 a 2, v kapitole „Píseň“ cv. 1 a na str. 12 cv. 1.

 

Čtení

Jestlipak víte, čím je měsíc březen speciální… Je to měsíc čtenářů! A protože my všichni čtenáři jsme, tak bychom měli dostát slova a nějakou tu knížku přečíst. Nemyslím teď tu naší společnou, ale chci, abyste zapátraly ve vaší knihovničce nebo konečně vytáhly knížku, kterou jste dostaly k Vánocům a máte na to celý měsíc březen, abyste ji přečetly. Ale ani o den déle. A hlavně myslete na to, že už jste čtvrťáci a vyberte si takovou knížku, která bude odpovídat vašemu věku. Poraďte se buď s rodiči nebo mi bez obav napište a domluvíme se na tom, která knížka pro vás bude nejlepší. Pokud doma žádnou vhodnou knihu nenajdete, tak mi také napište a domluvíme se na předání knížky buď ze školní knihovny, nebo vám můžu zapůjčit knížky, které jsme dostali společně ve třídě pod stromeček. Takže si to dobře promyslete, popřípadě mi napište, a já vám na konci měsíce pak pošlu čtenářský list, který po přečtení knížky vyplníte a vyfocený mi pošlete.

Dnes mi všichni napíšete na WhatsApp název a autora knížky, kterou začínáte číst, abyste začali číst včas a nevymlouvali se na konci měsíce, že jste to nestihli.

 

Pracovní činnosti

V pracovních činnostech si dnes vyrobíme obal na naši knihu, aby se nám při tom našem vášnivém čtení neponičila. Přikládám odkaz pro inspiraci, ale opět nechci klást meze vaší fantazii, takže pokud si vyrobíte jiný obal, vůbec to nevadí. Jen mi pak opět nezapomeňte poslat fotku vašeho hotového díla.

https://www.televizeseznam.cz/video/recy-kecy/obal-na-knihu-a-sesity-63989831

 

A teď už jenom:

https://www.youtube.com/watch?v=OQTOBUWp6iw&list=PLTHuqoc0y_XzqK67D5qBRKCpAtQY8gaau&index=10

 

PONDĚLÍ 1. 3.

PONDĚLÍ 1. 3.

Pěkné pondělí vám přeji, milé děti,

tak nám ten nový měsíc pěkně začal. Hlavně na sebe buďte opatrní, choďte občas ven do přírody se vyvětrat a udržujte si dobrou náladu.

 

Matematika

V matematice si dnes nejprve zopakujeme převody jednotek. Otevřete si sešit M1 a učebnici na str. 70. V sešitě vynechejte řádek napište dnešní datum a na str. 70 doplňte správné jednotky ve cv. 5 a na str. 71 správná čísla ve cv. 12.

Pak si otevřete PS na str. 29 a vypracujte na ní všechna cvičení a na str. 30 cv. 7, 8.

 

Tělesná výchova

Dneska se před tělocvikem musíte správně naladit a koncentrovat, protože dnešní výzva bude hlavně na koordinaci, a to není vždy tak úplně lehké, jak se může zdát:

https://www.youtube.com/watch?v=euYeCIY1agk

 

A ani dnes nesmí chybět Bubáci a hastrmani:

https://www.youtube.com/watch?v=Pzi3ofubjNM&list=PLTHuqoc0y_XzqK67D5qBRKCpAtQY8gaau&index=9

 

ROZPIS VÝUKY 1. - 5. 3.

PONDĚLÍ        český jazyk         8:00 - 8:45      Bubáci

                                                 8:50 - 9:35      Hastrmani

         přírodověda           9:40 - 10:25    všechna strašidla společně

 

ÚTERÝ            matematika        8:00 - 8:45      Bubáci

                                                8:50 - 9:35      Hastrmani

 

STŘEDA         český jazyk         8:00 - 8:45      Hastrmani

                                                8:50 - 9:35      Bubáci

            vlastivěda       9:40 - 10:25    všechna strašidla společně

 

 

ČTVRTEK         matematika      8:00 - 8:45      Hastrmani

                                               8:50 - 9:35      Bubáci

 

PÁTEK            český jazyk       8:00 - 8:45      Hastrmani

                                               8:50 - 9:35     Bubáci

                     ?                
9:40 - 10:25    všechna strašidla společně

Poděkování

Poděkování

Milé děti, milí rodičové,

ještě jednou bychom chtěly moc poděkovat všem Ježíškům za nádherné dárky! Přejeme Vám krásné prožití vánočních svátků, spoustu klidu a rodinné pohody, a do nového roku hlavně hodně zdraví a vykročení tou správnou nohou.

Paní učitelka Tereza a paní asistentka Petra

Předvánoční týden

VÝUKA OD 30. LISTOPADU

Tak jsme dnes úspešně zahájili školní docházku. Nově však bude upravený konec vyučování každý den a to následovně:

 

Konec vyučování

obědy

Po

12.25

12.30 – 12.45

Út

13.00

12.10 – 12.25

St

12.05

12.10 – 12.25

Čt

12.25

12.30 – 12.45

12.50

12.15 – 12.30


Děti by měly nosit každý den 2 nové čisté roušky a měly by mít v lavici v igelitovém sáčku 2 roušky náhradní. Ve třídě se také musí pravidelně větra. Ať mají děti teplé oblečení a případně i více vrstev, sundat si je mohou vždy.

2. října 2020 Výuka na dopravním hřišti

V pátek se žáci zúčastnili výuky na dopravním hřišti. Ve školním projektu Dopravní výchova si osvěžili některé znalosti, které si následně doplnili v první části páteční výuky. Poté se vrhli do terénu na dopravní hřiště, kde si své znalosti ověřili v praxi...

29. září 2020 Dopravní hřiště

29. září 2020 Dopravní hřištěV pátek 2. října 2020 se zúčastníme výuky na dopravním hřišti. Sraz před školou bude v 7:20 hod. S sebou: cyklistickou helmu, látkové rukavice, teplé oblečení a obuv, pláštěnku (ne deštník), svačinu a pití.

15. září 2020 Vlastivěda

15. září 2020 VlastivědaKaždý správný kouzelník musí znát krásy své vlasti! V přiloženém odkazu najdete magickou prezentaci Praha final.pptx, která Vás provede po památkách našeho hlavního města. Co kdyby třeba v pátek náhodou byla poznávačka...?

1. září 2020

1. září 20201. září 2020 jsme úspěšně zahájili nový školní rok v plném počtu dětí, které se většinou již do školy těšily. Přivítali a seznámili jsme se, a poté byly na programu organizační věci.
Mimo jiné jsme si ujasnili opatření, která je vzhledem k současné situaci nutno dodržovat.

! Prosíme rodiče, aby pravidelně sledovali webové stránky naší školy a naší třídy, kde naleznou aktuální informace. 

10. září je naplánovaná úvodní rodičovská schůzka.

Na obědy budeme chodit podle rozpisu, tedy každý den 12:20 - 12:40 hod. Konec výuky bude tím pádem posunutý na 12:55 hod. 

Školní družiny v letošním roce pro 4. a 5. ročník nebudou. Během tohoto týdne bude zajištěný dohled nad dojíždějícími dětmi do doby odjezdu jejich autobusu nebo odchodu do kroužku, nejpozději však do 14:00 hod.
Prosíme rodiče dětí, kterých se to týká, aby do žákovské knížky napsali čas odchodu dítěte ze školy.

V případě dotazů mě kontaktujte na školní e-mail: thola@1zdar.cz

S pozdravem a brzy na viděnou,  Tereza Holá.
Základní škola Palachova, Žďár nad Sázavou
Přihlášení
  • image 239
  • image 238
  • image 237
  • image 236
  • image 235
  • image 234
  • image 232
  • image 230
  • image 227
  • image 226
  • image 218
  • image 217

Created by © 2019 -2020 ALS Euro s.r.o. tvorba www stránek pro školy