logotyp

4. B

Mgr. Tereza Holá

pondělí 28. 6. půjdeme s dětmi na turistickou vycházku po památkách Žďáru, kterou zakončíme na Pilské nádrži.

S sebou
: podepsaný informovaný souhlas rodičů, pevnou obuv, vhodné oblečení (případně pokrývku hlavy, pláštěnku), svačinu, pití, kapesné dle uvážení rodičů.
Odchod: v 8 hodin od školy
Návrat: asi 13:30

Pokud děti nebudou chtít oběd ve škole, je třeba si jej odhlásit.

INFORMACE K VÝUCE OD 24. 5.

 

 

Konec vyučování

Obědy

Po

12.35

12.40 - 12.55

Út

12.55

12.05 - 12.20

St

12.25

12.30 - 12.45

Čt

12.40

12.45 - 13.00

12.45

12.50 - 13.10


Příchod
do školy v 7.45 hod.
Testování žáků bude probíhat 1x týdně (každé pondělí). Ti, kteří přijdou do školy až v následujících dnech, se budou testovat v den příchodu do školy.

PÁTEK 14. 5.

PÁTEK 14. 5.

Dobrý den, děti,

tak už je tu opět pátek a s ním přichází i konec školního týdne. Doufám, že jste si poctivě plnily všechny úkoly, a že v pondělí se zase sejdeme ve školních lavicích. Nezapomeňte být opět v 7:30 před školou, protože se budeme testovat. Teď už se ale pojďme dát do práce, ať si můžete užít co nejdelší víkend a načerpat co nejvíce sil do dalšího týdne.

 

Vlastivěda

V MS Teams ve složce Vlastivěda máte opět vložený soubor s názvem „14. 5. zápis“, takže si jej přepište do sešitu a připomeňte si, co jste se ve středu dozvěděli o Janu Lucemburském a jeho synu Karlu IV., který byl nazýván Otcem vlasti. Nejprve si však napište nám známý rodokmen, abyste si udělaly obrázek o posloupnosti a příbuznosti panovníků.

 

Výtvarná výchova

Dnes si ve výtvarné výchově pohrajeme s písmeny. Vyberte si jedno písmenko abecedy a na papír si napište co nejvíce slov, která tímto písmenkem začínají. Další kroky si pak přečtěte zde: http://malotridka.wz.cz/17-vytvarna-vychova/vesela-abeceda/

 

ČTVRTEK 13. 5.

ČTVRTEK 13. 5.

Hezký čtvrtek, kamarádi,

s chutí do toho, ať máme hotovo.

 

Český jazyk

Otevřete si učebnici na str. 100 a do sešitu ČJ 1 přepište a doplňte věty ze cv. 4. Každou větu pište na nový řádek a za každou napište její větný vzorec (např. V1, ale V2.).

Pak opačným způsobem vymyslete a napište do sešitu 6 vět, které budou odpovídat větným vzorcům ve cv. 5.

Nakonec si otevřete PS na str. 31 a vyplňte si cv. 1 b) a 2.

 

Přírodověda

V MS Teams máte ve složce Přírodověda vložený soubor s názvem „13. 5. zápis“, takže si zápis opíšete do sešitu a vedle každého názvu horniny si nakreslíte, jak vypadá a jakou má typickou barvu (z učebnice str. 42 – 46).

Poté si otevřete PS na str. 25 a doděláte si cv. 7 a 8.

 

Hudební výchova

Dnes mám pro vás opět něco speciálního. U prvního jsem se pěkně potrápila i já, ale až budete vědět jak na to, půjde vám to, uvidíte. Zatočte kolem, poslechněte si ukázku a pak se snažte klikáním na kolečka sestavit tu správnou melodii. Jakmile se vám to podaří, zbytek skladby se vám dohraje sám a vy si můžete znovu zatočit kolem. Tak schválně, kdo má vytříbený hudební sluch a melodii správně sestaví?

https://decko.ceskatelevize.cz/hudebni-perlicky/hudebni-kolotoc

 

STŘEDA 12. 5.

STŘEDA 12. 5.

Dobrý den, děti,

pojďme se dát do práce.

 

Tělesná výchova

Jelikož dnes už není tak pěkné počasí, tak si zacvičíme doma a potřebovat k tomu budete pouze židli: https://www.youtube.com/watch?v=-TpPFIuQg08.

 

Matematika

Nejprve se rozpočítejte na písemném odčítání a do sešitu M 1 spočítejte příklady z učebnice ze str. 117 cv. 6. Pak ještě 2 příklady na písemné dělení z následujícího cv. 7 a pak už se vrhneme na zlomky, které jsme včera začali.

Připomeňte si, ze kterých členů se zlomek skládá, a že jmenovatel nám ukazuje, na kolik částí je celek rozdělen, zatímco čitatel nám říká, kolik z těchto částí chceme označit. Otevřete si učebnici na str. 119 a podívejte se na cv. 1. Do sešitu M 1 pak vždy napište číslo čtverce (1., 2., 3., …) a k němu, jaká jeho část ve vybarvena ( V) a jaká část vybarvena není (N).

Pak si nahlas přečti všechny zlomky ve cv. 3 a ze cv. 4 zapiš všechny zlomky do sešitu M 1.

Nakonec si otevřete PS a na str. 9 si dodělejte cv. 3, 4, 5, 7 a 8.

 

Čtení

U vtipů z pondělí ještě zůstaneme a vy si přečtěte v čítance na str. 120 text Pro zasmání a poté hned následující Aprílový výlet. Pokuste se napočítat 60krát slovo „oko“, které je ve článku uvedeno.

ÚTERÝ 11. 5.

ÚTERÝ 11. 5.

Krásné ráno, milé děti,

pojďme se podívat, co jsem si to pro vás na dnešek nachystala.

 

Český jazyk

Otevřete si sešit ČJ 1, napište dnešní datum a přepište do něj cv. 9 ze str. 97 učebnici, ale rovnou v budoucím čase. Pak nad všechna slova napište číslem, o jaký slovní druh se jedná.

Poté si vynechte řádek a nejprve si přečtěte text ve cv. 4 na str. 96. Do sešitu si pak vypíšete vyznačená slovesa a určíte u nich osobu, číslo a čas. Nakreslete si naši známou tabulku. Pak si vypíšete z poslední věty podstatná jména a určíte u nich vzor.

Nakonec si vezměte PS a na str. 31 si vypracujte cv. 1 pouze s podúkolem a).

 

Čtení

Budeme pokračovat ve čtení knihy Země příběhů – Kouzelné přání, a vy si přečtete další kapitolu, tentokrát 15. s názvem Severní království.

 

Pracovní činnosti

Pamatujete si ještě, jak se skládají origami? Dnes si zkusíte poskládat něco jarního. Budou to tulipány. Budete potřebovat pouze zelený papír a potom papír jiné barvy podle toho, jakou barvu květu chcete, aby váš tulipán měl. Video je zde: https://www.youtube.com/watch?v=bx4N1KQM8h0

 

PONDĚLÍ 10. 5.

PONDĚLÍ 10. 5.

Hezké pondělí, děti,

snad jste mamince včera nezapomněly dát přáníčko a velkou pusu ke Dni matek. A také doufám, že jste po prosluněném víkendu plní sil na další online týden. Hned se dáme do práce.


Matematika

Znovu si procvičte písemné násobení a dělení do sešitu M 1, a to z učebnice ze str. 111 cv. 6 a ze str. 112 cv. 11. U písemného dělení nezapomeňte u každého příkladu udělat zkoušku!

Poté si do stejného sešitu napište ještě zápis, příklady a odpovědi na slovní úlohu ve cv. 18 na str. 113.

Nakonec si ještě otevřete PS 2. díl na str. 8 a vypracujte cv. 8, 10, 12 a 14.

 

Tělesná výchova

Jelikož je dnes nádherný den, budete mít za úkol nasbírat nějaké ty kilometry do naší výzvy Šťastný návrat domů. Nezapomeňte pak vaše výsledky zaznamenat do tabulky a třeba mi poslat nějakou pěknou fotku z vašich výletů venku.

DEN MATEK

Všem maminkám moc děkujeme za jejich starost a péči a přejeme vše nejkrásnější k dnešnímu svátku!

ROZPIS VÝUKY 10. - 14. 5.

PONDĚLÍ       český jazyk     8:00 - 8:45      Bubáci

                                           8:50 - 9:35      Hastrmani

         přírodověda    9:40 - 10:25    všechna strašidla společně

 

ÚTERÝ           matematika    8:00 - 8:45      Bubáci

                                           8:50 - 9:35      Hastrmani

 

STŘEDA        český jazyk     8:00 - 8:45      Hastrmani

                                           8:50 - 9:35      Bubáci

         vlastivěda      9:40 - 10:25    všechna strašidla společně

 

ČTVRTEK      matematika     8:00 - 8:45      Hastrmani

                                           8:50 - 9:35      Bubáci

 

PÁTEK           český jazyk     8:00 - 8:45      Hastrmani

                                            8:50 - 9:35      Bubáci

         informatika     9:40 - 10:25    všechna strašidla společně

PÁTEK 7. 5.

Český jazyk

V MS Teams máte nahranou písemku na slovesa, tak si ji sami vyplňte a vyfocenou mi ji pošlete na WhatsApp.

Pak si otevřete učebnici na str. 98 a přečtěte si básničku ve cv. 1 a oba dva žluté rámečky a pak si otevřete PS na str. 30 a přečtěte si další dvě básničky a do volného rámečku se pokuste vymyslet vlastní básničku pro maminku.

 

Vlastivěda

Prohlédněte si časovou přímku, kterou máte nakreslenou na volném papíře v učebnici. Pokud papír v učebnici vložený nemáte, domluvíme se a já vám ho nakopíruji. Přečtěte si a zopakujte v učebnici str. 21 – 23.

 

Výtvarná výchova

Básničku, kterou jste v českém jazyce složili, můžete napsat mamince na vyrobené přání, my budeme také dodělávat přáníčka pro maminky.

ČTVRTEK 6. 5.

Matematika

Dnes si dáme další várku příkladů na známky. Někteří z vás mi však neposlali tu úterní, takže mi ji vyfoťte i s tou dnešní. Do sešitu M 1 napište písemně a vypočítejte tyto příklady:

845 369 : 3 =                         547 100 : 9 =

4 896 . 28 =                           42 760 . 14 =

 

Pak si otevřete učebnici a na str. 112 si vypracujte cv. 10 do sešitu M 1.

DÚ PS 2. díl str. 8 cv. 13, str. 9 cv. 1, 2

 

Český jazyk

Uč. str. 95 cv. 1 i se všemi podúkoly, cv. 3, cv. 6, cv. 7 – vše ústně.

PS str. 29 cv. 1, 2, 3.

Zítra se nachystejte na písemku na slovesa!

 

Přírodověda

Přečtěte si v učebnici str. 42 – 46.

STŘEDA 5. 5.

Český jazyk

V MS Teams ve složce Český jazyk budete mít soubor s dnešním datem, který si buď přepište nebo vytiskněte a vyplňte a vyfocený mi pošlete na WhatsApp.

PS str. 28 cv. 1.

Do ČJ 1 napište tato slovesa použitá ve větě v zadaném tvaru:

učit se (2. os., č. j., min. čas)

hledat (3. os., č. mn., bud.)

psát (1. os., č. mn., přít.)

kreslit si (2. os., č. mn., min.)

sypat (1. os., č. j., přít.)

usmívat se (3. os., č. mn., min.)

mávat (2. os., č. mn., bud.)

být (3. os., č. mn., přít.)

hrát si (1. os., č. j., bud.)

 

Pak si do sešitu napište naši známou tabulku a u těchto sloves určete osobu, číslo a čas:

hvízdáš, vzbudila se, zapovídali se, pospávali jste, zeptám se, běžíme, nenapovídej, rozzuří se

 

Matematika

Uč. str. 111 cv. 2, cv. 1 do M 1, str. 113 cv. 16 – zápis, příklad, výpočet, odpověď do M 1.

 

Vlastivěda

V MS Teams budete mít nahranou písemku, kterou si SAMI vyplňte a vyfocenou mi pošlete na WhatsApp.

 

Čtení

Čítanka str. 92 – Na jednom hradě.

ÚTERÝ 4. 5.

Český jazyk

Do sešitu ČJ 1 si napište dnešní datum a vyčasujte sloveso být ve všech časech (minulý, přítomný, budoucí).

Uč. str. 94 cv. 3, 6, 7 a) ústně, cv. 7 pak přepsat do sešitu ČJ 2 a správně doplnit i/í, y/ý.

PS str. 28 cv. 2, 3, 4.

 

Matematika

Do M 1 písemně vypočítejte tyto příklady, vypočítané mi je pak pošlete na WhatsApp:

853 482 : 4 =             547 169 : 9 =

2 489 . 57 =                52 974 . 16 =

Uč. str. 102 cv. 20, 21 do M 1.

PS str. 6 cv. 10, 11 + str. 7 cv. 1, 3.

DÚ uč. str. 111 cv. 3 (4 příklady), str. 112 cv. 12 (4 příklady)

 

Čtení

Čítanka str. 88 – 89 + otázky pod textem.

 

Pracovní činnosti

Jelikož v neděli bude Den matek, vyrobte vaší milované mamince krásné přáníčko s pěknou básničkou. Inspiraci posílám zde: https://www.youtube.com/watch?v=6Ly-eralmto&t=31s

PONDĚLÍ 3. 5.

Český jazyk

Prověrku z českého jazyka najdete v MS Teams ve složce Český jazyk s dnešním datem. Vyplňujte samy, ať si ověříte znalosti. Pak mi písemku vyfoťte a pošlete na WhatsApp.

Pak si přečtěte v učebnici na str. 93 cv. 1. Do ČJ 1 si napište nadpis Čas minulý a vlepte si do sešitu tabulky z učebnice z str. 93 a 94. Pod tabulku si pak napište tuto poučku:

Slovesné tvary v čase minulém mají na konci příčestí minulé (-l, -la, -li, -lo).

V 1. a 2. osobě → příčestí minulé + být v přítomném čase

                                   (četl                jsem) – složený slovesný

Ve 3. osobě → příčestí minulé (četl, četla, četli) – také složený slovesný tvar.

 

Matematika

Nejprve si do sešitu zpaměti (ne písemně pod sebe) spočítejte tyto příklady:

198 : 9 =        188 : 4 =        311 . 4 =         820 . 2 =

174 : 2 =        176 : 2 =        602 . 3 =         120 . 6 =

165: 5 =         195 : 3 =        160 . 5 =         105 . 8 =

 

30 000 : 600 =           80 . 700 =

5 600 : 8 =                 300 . 400 =

420 000 : 7 000 =      5 000 . 5 000 =

 

Uč. str. 109 cv. 21 – poslední 4 příklady i se zkouškou. Str. 108 cv. 9, str. 102 cv. 13, str. 103 cv. 23 – vše ústně.

 

Přírodověda

Písemku máte nahranou v MS Teams ve složce Přírodověda s dnešním datem. Snažte se ji vyplnit opravu poctivě samy, abyste si ověřily, zda jste se naučily dobře. Poté mi ji vyfocenou pošlete na WhatsApp.

PÁTEK 8. 1. 2021

PÁTEK 8. 1. 2021

Dobrý den, milé děti,

pojďme se podívat na dnešní úkoly.

 

Vlastivěda

V MS Teams ve složce Vlastivěda máte nahrané pracovní listy, které si vyplňte a pak vložte do učebnice a přineste do školy. Je to opět soubor s dnešním datem a názvem „pracovní list“.

 

Výtvarná výchova

Slavnostně jsem založila složku v MS Teams i výtvarné výchově a najdete tam uložený postup dnešního malování. Tentokrát budeme stříkat barvu starým zubním kartáčkem. Návod najdete v souboru a opět se nebojte zapojit fantazii! A kartáček pak umyjte, a ještě si jej ponechejte, protože se nám bude hodit i do školy. Nezapomeňte na mě pak s hotovými výkresy.

ČTVRTEK 29. 4.

ČTVRTEK 29. 4.

Hezké čtvrteční ráno, děti,

jdeme na to!

 

Český jazyk

Opět si vezměte pracovní list a tentokrát si vypracujte 2 zbylá cvičení, tedy str. 46, kde budete určovat mluvnické kategorie u podstatných jmen, a str. 45, kde budete určovat mluvnické kategorie u sloves.

Poté si otevřete učebnici na str. 92 a sešit ČJ 1 a napište do něj cv. 4 se správně doplněnými i, í/y, ý. Pak podtrhněte vlnovkou slovesa v budoucím čase.

Nakonec si otevřete PS a na str. 27 si vypracujte si cv. 1 a 3.

 

Přírodověda

Otevřete si učebnici a přečtěte si a důkladně prohlédněte str. 40 – 41. Poté si otevřete PS a vyplňte si cv. 1, 2 a 3 na str. 24 -25.

 

Hudební výchova

Na MS Teams ve složce Hudební výchova máte další pracovní list na procvičení toho, co už byste měly znát. Nejen stupnice C dur, ale také naše státní hymna.

STŘEDA 28. 4.

STŘEDA 28. 4.

Pěkné úterý vám přeji, děti,

pojďme se na to podívat.

 

Tělesná výchova

Sbírání kilometrů je jasné, ale kdo by si chtěl ještě zlepšit fyzičku a posílit svaly, tady je video:

https://www.youtube.com/watch?v=f-xP9iqge0g

 

Matematika

Otevřete si učebnici na str. 107 a do sešitu M 1 si správně opište příklady ze cv. 3 písemně pod sebe a vypočítejte. Dávejte pozor, ať píšete jednotky pod jednotky, desítky pod desítky, a tak dále.

Do stejného sešitu si pak spočítej 4 příklady ze cv. 21 na str. 109. Nezapomeň udělat zkoušku.

Nakonec si otevři PS na str. 11 a vyplň si cv. 1, 2, 4, 5 a 6.

 

Čtení

Ve čtení si přečtěte další kapitolu z naší společné knížky Země příběhů – Kouzelné přání. Je to kapitola s názvem „Spící království“. Všichni byste tedy měli skončit na str. 233.

 

ÚTERÝ 27. 4.

ÚTERÝ 27. 4.

Dobrý den, milé děti,

dnes se dáme ihned do práce, ať máte dopoledne úkoly hotové a odpoledne můžete nahánět kilometry do výzvy venku. Nezapomeňte hlavně vše zapisovat do tabulky.

 

Český jazyk

Nejprve si vezměte vytisknutý pracovní list a najděte si na něm str. 44, kterou si celou vyplňte. Použijte při tom své znalosti vyjmenovaných a příbuzných slov. Pak list otočte, a na str. 47 doplňte koncovky podstatných jmen a vzory slov v daném pádu.

Poté si otevřete učebnici na str. 89 a do sešitu ČJ 1 přepíšete cv. 4 se slovesy ve správném tvaru a se správnými koncovkami.

Nakonec otočte v učebnici na str. 90 a podívejte se na cv. 5. Nejprve zkuste tvořit věty podle obrázků o tom, co rád ve volném čase dělá Michal a co Lenka. Pak u všech obrázků určete vzor, podle kterého se skloňují, a na závěr napište do sešitu ČJ 1 5 vět o tom, co rádi ve volném čase děláte vy.

 

Čtení

Vyzkoušeli jste si všichni kvíz a poznávačku stromů? Takže příště, až se na vycházce zeptám na nějaký strom, tak můžu očekávat 30 rukou ve vzduchu? Se stromy se ještě rozloučíme jedním textem, který najdete ve složce Čtení v MS Teams, a který si celý přečtěte.

 

Pracovní činnosti

Využijeme toho, že se teď všude prořezávají stromy a dnes si vyrobíme jarní věnec. Podle toho, jak bohatý věnec chcete, budete potřebovat množství proutků, důležité je, aby byly proutky pružné a nelámaly se vám. Základ si vyrobíte snadno, video posílám zde:

https://www.youtube.com/watch?v=pOAys0RnA8U

A pak už nechám pracovat vaší fantazii. Můžete věnec ozdobit třeba nějakými kytičkami nebo dalšími větvičkami, papírovými ptáčky, látkou, čímkoliv! Nezapomeňte mi pak poslat hotové výrobky vyfocené nebo je můžete přinést ukázat další týden do školy, mohli bychom si je někam pověsit nebo vystavit.

PONDĚLÍ 26. 4.

PONDĚLÍ 26. 4.

Krásné pondělí, milé děti,

tak se po víkendu setkáváme opět u počítače. Snad jste pořádně odpočatí po týdnu ve škole a připraveni na další online výuku. Tento týden mi úkoly přes WhatsApp posílat nebudete, vše si zkontroluji další týden ve škole. Komu bude nějaký úkol chybět, bude si jej dodělávat po škole, takže i nadále plňte všechny úkoly poctivě a svědomitě, když na to máte doma prostor a čas. A teď už se bez dalšího povídání pustíme do práce.

 

Matematika

V matematice už ode dneška opět počítáme a nerýsujeme. Nejprve si tedy spočítejte pár příkladů, ať se vrátíte zpátky do formy. V učebnici na str. 95 si spočítejte do sešitu M 1 cv. 4. Výsledky si pak zkontrolujte na kalkulačce. Nezapomeňte, že musíte nejprve vynásobit každým číslem zvlášť, a poté mezivýpočty sečíst. Pak do stejného sešitu z učebnice ze str. 97 cv. 11, str. 98 cv. 9.

Nakonec si ještě otevřete PS na str. 5 a vypočítejte si slovní úlohy ve cv. 1, 2 a 3.

 

Tělesná výchova

Připomínám, že od dnešního dne se opět rozjíždí naše celoškolní výzva. Tentokrát se vracíme z Japonska domů, do České republiky, ale tentokrát delší cestou a týdny jsou ozvláštněny různými výzvami. Tento týden je výzvou pořízení fotky „z Japonska“. To znamená s čímkoliv, co symbolizuje Japonsko nebo olympijské hry. Fotku pak pošlete na e-mailovou adresu, kterou najdete v odkazu, kam budete vyplňovat i svoje kilometry:

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1iRKgciwgqCK5dX6IObvBycS9-PQ-qh00Riu6bg3X3pk/edit#gid=0

Pojďme se tedy všichni vrátit zase zpátky domů a vyplňovat ujité či ujeté kilometry. Samozřejmě opět pravdivě, ať je to fair play.

ROZPIS VÝUKY 26. - 30. 4.

PONDĚLÍ       český jazyk     8:00 - 8:45      Bubáci

                                           8:50 - 9:35      Hastrmani

         přírodověda    9:40 - 10:25    všechna strašidla společně

 

ÚTERÝ           matematika    8:00 - 8:45      Bubáci

                                           8:50 - 9:35      Hastrmani

 

STŘEDA        český jazyk     8:00 - 8:45      Hastrmani

                                           8:50 - 9:35      Bubáci

         vlastivěda      9:40 - 10:25    všechna strašidla společně

 

ČTVRTEK      matematika     8:00 - 8:45      Hastrmani

                                           8:50 - 9:35      Bubáci

 

PÁTEK           český jazyk     8:00 - 8:45      Bubáci

                                            8:50 - 9:35      Hastrmani

         informatika     9:40 - 10:25    všechna strašidla společně

PÁTEK 23. 4.

Dnes si vypracujte všechny papíry ve složce Samostatná práce ve Výukových materiálech. Budou to ty papíry s dnešním datem. Vypracované papíry mi pak pošlete na WhatsApp. A pak se vydejte na pořádnou procházku jako my ve škole, načerpat trochu čerstvého vzduchu.

ČTVRTEK 22. 4.

Matematika

Jelikož dnes budeme s geometrií zase na delší dobu končit, ještě si naposledy zopakujte:

Narýsuj úsečku |AB| = 6 cm, pak sestroj kružnici k se středem v bodě A a poloměrem 3 cm. Poté kružnici l se středem v bodě B a poloměrem také 3 cm. Nezapomeň rýsovat zlehka, kružnice dělat jedním tahem a mít ořezanou tužku č. 3 i ostrou tuhu v kružítku.

Narýsuj čtverec KLMN, k = 3 cm.

Narýsuj obdélník ABCD, a = 5 cm, b = 2 cm.

Narýsuj trojúhelník ABC: a = 5 cm, b = 2 cm, c = 3 cm.
Narýsuj trojúhelník PQR: p = 4 cm, q = 6 cm, r = 7 cm.

 

Český jazyk

Ve složce Český jazyk máte soubor s názvem „22. 4. OPAKOVÁNÍ“, který si nejprve vytiskněte a teprve poté vyplňte, abyste toho nemuseli hodně přepisovat do sešitu. Pokud nemáte možnost tisku, můžu vám písemku vytisknout ve škole a předat rodičům. Čtete správně, je to ta slibovaná písemka, takže ji budete psát jak?

 

Vlastivěda

Sami přece, to je správná odpověď. Ve vlastivědě budeme dnes psát zápis do sešitu, který vám během dne nahraji do složky Vlastivěda na MS Teams.

 

Výtvarná výchova

Protože dnes je Den Země, namalujeme obrázek zeměkoule. Jednu polovinu namalujte takovou, jak bude naše zeměkoule vypadat, když se o ní budeme hezky starat, a připište na ní, co můžeš ty sám udělat pro to, aby takhle vypadala. Druhou polovinu zeměkoule namaluj tak, jak by podle tebe vypadala, kdybychom se o ní naopak vůbec nestarali a připiš tam, kvůli jakým věcem takhle může naše Země dopadnout.

STŘEDA 21. 4.

Český jazyk

Uč. str. 89 cv. 1 – přečíst si, co už víme o slovesech → cv. 2 přečíst si a do sešitu ČJ 1 napsat časování slovesa „být“. Pak utvořte správné dvojice ve cv. 3 a vyberte si jedno sloveso, které také vyčasujete do sešitu ČJ 1.

Do sešitu si také napište barevně žlutou poučku ze str. 89 a ústně si udělejte na str. 90 cv. 6 a 7. Nakonec si otevřete PS a na str. 26 vyplňte cv. 2, 3, 4.

Zítra bude písemka na koncovky podstatných jmen.

 

Matematika

Otevřete si PS 1. díl na str. 34 a celou ji sami vyplňte, nezapomeňte, že je to písemka, její první část. Druhá část písemky bude do sešitu, kam napíšete dnešní datum a narýsujete trojúhelník ABC: a = 5 cm, b = 4 cm, c = 3 cm. Až ji vyplníte, tak mi ji pošlete vyfocenou na WhatsApp.

A jelikož dneska máme místo tělocviku další hodinu matematiky, tak se ještě dnes podíváme na osu a střed úsečky. Vypracujte si v uč. na str. 88 cv. 1, 2 a 3 do sešitu a přečtěte si všechny poučky, které jsou v učebnici napsané.

 

Vlastivěda

Přečtěte si v uč. str. 16 – 19.

 

Čtení

Dnes si spojíme čtení s vlastivědou a vy si ve složce Čtení přečtěte soubor s názvem „21. 4. Jak se žilo v dobách Přemyslovců“.

ÚTERÝ 20. 4.

Český jazyk

Nejprve si zkuste napsat diktát do ČJ 1 dozadu, kam píšeme diktáty:

Při měsíčku tančí v lese pohádkové víl_. Štíhlé bříz_ ukrývají v mechu jedlé houb_. Houkání sov_ se rozléhá temným lesem. Na jedl_ se chystají ke spánku veverky. Strmé skál_ ční nad hlubokou rokl_. Noc se uchopila vlády nad zem_. Na neb_ září hvězd_.

Uč. str. 88 cv. 3 do ČJ 1, cv. 4 ústně, uč. str. 87 cv. 3 a) ústně.

DÚ – uč. str. 88 cv. 2 do ČJ 2 (7 vět).

 

Matematika

Narýsuj čtverec ABCD: a = 4 cm, pak úsečku AC a BD a jejich průsečík označ S. Pak narýsuj kružnici k, která bude mít střed v bodě S a bude procházet bodem A. Zapiš perem, které všechny trojúhelníky vidíš.

Narýsuj přímku x a bod Q, který leží na přímce x. Pak narýsuj přímku y, která je rovnoběžná s přímkou x a prochází bodem Q. Nakonec narýsuj přímku z, která je kolmá k přímce x a prochází bodem Q.

Sestroj trojúhelník ABC: a = 8 cm, b = 3 cm, c = 4 cm.

Sestroj trojúhelník KLM: k = 4 cm, l = 2 cm, m = 5 cm.

Ve středu budeme psát písemku!

 

Čtení

Čítanka str. 82 – 84 Krok a jeho dcery.

DÚ str. 84 – 86 O Svatoplukovi a jeho synech.

 

Pracovní činnosti

https://www.youtube.com/watch?v=qal15n9B6TY

 

PONDĚLÍ 19. 4.

Český jazyk

Uč. str. 87 cv. 2 - přepsat do sešitu, určit slovní druhy, u 3 podstatných jmen určit mluvnické kategorie, u 2 sloves určit mluvické kategorie.

Přepsat shrnutí podle souboru v MS Teams na 2 bílé papíry A4. Soubor s názvem "Doplňování i y" a "Doplňování i y 2".

Matematika
Narýsuj pravoúhlý trojúhelník ABC: b = 8 cm, c = 4 cm (nezapomeň, že strana se pojmenovává podle protilehlého bodu).
Narýsuj trojúhelník KLM: k = 4 cm, l = 8 cm, m = 5 cm.
Narýsuj trojúhelník XYZ: x = 10 cm, y = 3 cm, z = 4 cm. Že to nejde? Před každým rýsováním se totiž musíš přesvědčit, jestli lze trojúhelník narýsovat. Říká se tomu trojúhelníková nerovnost, takže si do sešitu napiš:

Trojúhelníková nerovnost
Součet jakýchkoliv 2 stran musí být větší než stana třetí.
a + b > c
a + c > b
b + c > a

A pak se v uč. na str. 83 ve cv. 3 přesvědč, zda jdou dan= trojúhelníky narýsovat.

Přírodověda
V MS Teams ve složce Přírodověda najdete pracovní list o vodních ekosystémech s dnešním datem, který si vyplňte.

Poděkování

Poděkování

Milé děti, milí rodičové,

ještě jednou bychom chtěly moc poděkovat všem Ježíškům za nádherné dárky! Přejeme Vám krásné prožití vánočních svátků, spoustu klidu a rodinné pohody, a do nového roku hlavně hodně zdraví a vykročení tou správnou nohou.

Paní učitelka Tereza a paní asistentka Petra

Předvánoční týden

VÝUKA OD 30. LISTOPADU

Tak jsme dnes úspešně zahájili školní docházku. Nově však bude upravený konec vyučování každý den a to následovně:

 

Konec vyučování

obědy

Po

12.25

12.30 – 12.45

Út

13.00

12.10 – 12.25

St

12.05

12.10 – 12.25

Čt

12.25

12.30 – 12.45

12.50

12.15 – 12.30


Děti by měly nosit každý den 2 nové čisté roušky a měly by mít v lavici v igelitovém sáčku 2 roušky náhradní. Ve třídě se také musí pravidelně větra. Ať mají děti teplé oblečení a případně i více vrstev, sundat si je mohou vždy.

2. října 2020 Výuka na dopravním hřišti

V pátek se žáci zúčastnili výuky na dopravním hřišti. Ve školním projektu Dopravní výchova si osvěžili některé znalosti, které si následně doplnili v první části páteční výuky. Poté se vrhli do terénu na dopravní hřiště, kde si své znalosti ověřili v praxi...

29. září 2020 Dopravní hřiště

29. září 2020 Dopravní hřištěV pátek 2. října 2020 se zúčastníme výuky na dopravním hřišti. Sraz před školou bude v 7:20 hod. S sebou: cyklistickou helmu, látkové rukavice, teplé oblečení a obuv, pláštěnku (ne deštník), svačinu a pití.

15. září 2020 Vlastivěda

15. září 2020 VlastivědaKaždý správný kouzelník musí znát krásy své vlasti! V přiloženém odkazu najdete magickou prezentaci Praha final.pptx, která Vás provede po památkách našeho hlavního města. Co kdyby třeba v pátek náhodou byla poznávačka...?

1. září 2020

1. září 20201. září 2020 jsme úspěšně zahájili nový školní rok v plném počtu dětí, které se většinou již do školy těšily. Přivítali a seznámili jsme se, a poté byly na programu organizační věci.
Mimo jiné jsme si ujasnili opatření, která je vzhledem k současné situaci nutno dodržovat.

! Prosíme rodiče, aby pravidelně sledovali webové stránky naší školy a naší třídy, kde naleznou aktuální informace. 

10. září je naplánovaná úvodní rodičovská schůzka.

Na obědy budeme chodit podle rozpisu, tedy každý den 12:20 - 12:40 hod. Konec výuky bude tím pádem posunutý na 12:55 hod. 

Školní družiny v letošním roce pro 4. a 5. ročník nebudou. Během tohoto týdne bude zajištěný dohled nad dojíždějícími dětmi do doby odjezdu jejich autobusu nebo odchodu do kroužku, nejpozději však do 14:00 hod.
Prosíme rodiče dětí, kterých se to týká, aby do žákovské knížky napsali čas odchodu dítěte ze školy.

V případě dotazů mě kontaktujte na školní e-mail: thola@1zdar.cz

S pozdravem a brzy na viděnou,  Tereza Holá.
Základní škola Palachova, Žďár nad Sázavou
Přihlášení
  • image 226
  • image 218
  • image 217
  • image 239
  • image 238
  • image 237
  • image 236
  • image 235
  • image 234
  • image 232
  • image 230
  • image 227

Created by © 2019 -2020 ALS Euro s.r.o. tvorba www stránek pro školy