logotyp

5. C

Mgr. Jitka Maršounová

Anglický jazyk

Anglický jazykNa odkaze níže naleznete vždy nové 'workout video'.

ODKAZ ZDE

Tvoření zvířátek

Tvoření zvířátekV době, kdy máme distanční výuku, rádi zapojíme šikovné ruce a vyrábíme. Využíváme rozmanitý domácí materiál, přemýšlíme a tvoříme. Právě nyní vytváříme věci a zvířátka nejenom domácí, ale i volně žijící. Když si je prohlédnete na snímcích, jako by na Vás promlouvala lidskou řečí. No ne?

Zimní hrátky

Zimní hrátkyMRZLO, JEN TO ŘINČELO.

Proti zimě můžeme zápolit teplým oblečením, sportem nebo i horkým nápojem. Dá se proti ní bojovat i humorem.
Zima byla odjakživa a snad i bude.
Pojďme se společně podívat, jaká byla ta letošní zima a jakým způsobem se děti naší třídy potýkaly se sněhovou nadílkou.

Výtvarné koláže

JESTLI ÚNOR HONÍ MRAKY, STAVÍ BŘEZEN SNĚHULÁKY:

Zima je jedno ze čtyř období, je dobou, kdy se vyskytuje mráz a sníh, který nás děti nepřestane udivovat.
Vše je přikryto bílou peřinou, na rybnících se tvoří led pro bruslaře, zmrzlé kapky vytvářejí obdivuhodné obrazce na okenních sklech.
Toto období přímo vybízí k výtvarnému tvoření.
My jsme si vybrali techniku papírové koláže s námětem "Zima".
Předkládáme galerii našich dílek. Jak se nám to zdařilo? Nechť posoudí jiní. Zkrátka zima, jaká má být.

Vánoční zvyky a tradice

Vánoční zvyky a tradiceTak jsme na konci školní docházky ve starém roce a poslední školní den. Co si tento den užít povídáním o vánočních tradicích, zvycích a také si je vyzkoušet? Skvělý nápad. 
Pod 6 kelímky se skrývají 6 věcí. Který kelímek se odklopil, ten ukázal tajemství např.:
prstýnek - svatba
chleba - dostatek jídla
autíčko - cestování 
peníz - bohatství apod.
K říkance: Mrzne a mrzne nechyběl zvukomalebný pokus pro tři zvonkohry. Dále děti házely střevícem a rozkrajovali jsme jablíčko. I připravená rukavice měla svoje kouzlo při hře "Je to mráz". Zlaté prasátko každý spatřil v malované truhličce, stačilo pootevřít víčko a hle, už se objevilo a bylo rozesmáté. Konec vánočního rozjímání zpestřila nadílka a zvukomalebný doprovod s mikrotenovými sáčky.

Svatý Mikuláš, anděl a čert

Sice k nám sv. Mikuláš nepřišel, ale i tak jsme si o něm povídali, o jeho mimořádných vlasstnostech, skutcích a připomněli si i jeho legendy. A jelikož byli mezi námi čert a anděl, kdo z nich to měl jednodušší? Odpovědi jsme se dozvěděli v několika hrách např.: Na barvy, Čert a anděl. Najednou se jako by zjevil Mikuláš a promlouval tak nějak zvláštně: "Engele, mengele, cuka múra...". Po nějaké chvilce jsme si Mikulášovu řeč osvojili. A co následovalo? Opera, pohádka, zpráva do rozhlasu, němý film. Zpracovávali jsme myšlenkovou mapu na téma čert. A již nastal čas s rozdělováním dárečků pro hodné děti a tím jsme uzavřeli nimiprojektík na téma: Sv. Mikuláš, anděl a čert.

Tanec s míčkem

Prezentace domácí četby

Volné chvíle v době on-line výuky

Učit, učit, učit...to opravdu není naše motto!
Důležité je také, v této nelehké době, vzít rodinu a jít na procházku do lesa, hrát si se svými domácími mazlíčky, malovat a nebo také něco dobrého upéct. 

Podzimníček

PodzimníčekSlunce už líně mhouří víčka
a podzim stojí za vrátky.

V době výuky on-line si děti nasbíraly přírodní materiál nebo dostupný materiál z domácnosti a vyrobily skřítky PODZIMNÍČKY. Ve fotodokumentaci jsou prezentovány finální výroky a mnohdy i s pracovním postupem.



72 hodin

72 hodin

Pomáhám, protože chci   - mít dobrý pocit z čistého města
                                    - aby příroda byla čistá
                                    - mít dobré ovzduší
                                    - žít v lepším světě
                                    - dýchat čistý vzduch
              

Hudební výchova trochu jinak

Hudební výchova trochu jinakA něco z hudební výchovy v naší třídě.
Pohybová reakce dětí na úryvek z cyklu Obrázky z výstavy M. P. Musorgského.
Obměna: pohyb s orffovským instrumentářem.
Využití švihadel jako zástupné rekvizity. Výhodou švihadla je vytváření originálních tvarů včetně kreativního pohybového reagování. Děti využily poslechu úryvek skladby P. J. Čajkovského: Trojka.

Projekt dopravní výchovy

Projekt dopravní výchovyCyklista:
Cyklista se rychle blíží,
zvládá cestu bez potíží.                                      
Klikatá je jeho cesta
míjí vesnice a města.
Krásná přilba zdobí hlavu.



Vzdělávací cíl projektu byl:
Chodíme, jezdíme a cestujeme podle pravidel.
Projekt byl zaměřen na povinnou i doporučenou výbavu kola, způsob jízdy cyklisty, přednost na křižovatce, která nemá značkami značenou hlavní pozemní komunikaci. Do projektu byl zařazen příběh "Helma". Děti navrhovaly varianty řešení, strategie a rizika, odpovědi na otázky. K poznávání dopravních značek pomohl výukový program. Na závěr děti rozhodovaly o správných řešeních v dopravní soutěži a psaly sebehodnocení.
Celý projekt se dětem líbil, nic by v něm neměnily.

Dopravní výchova

Základní škola Palachova, Žďár nad Sázavou
Přihlášení
  • image 230
  • image 227
  • image 226
  • image 218
  • image 217
  • image 239
  • image 238
  • image 237
  • image 236
  • image 235
  • image 234
  • image 232

Created by © 2019 -2020 ALS Euro s.r.o. tvorba www stránek pro školy